Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wasmiddel allergie

Onze dochter R van 4 heeft een wasmiddel allergie. Weet niet waar het vandaan komt, zo wel in mijn mans familie als de mijne is het niet aanwezig. We gebruiken neutral wasmiddel voor haar, zo ook apart alles wassen. Alleen ze vindt het niet zo lekker ruiken, hebben jullie misschien tips aan wasmiddel of aan geurzakjes in de kledingkast. Of wie heeft hetzelfde bij je kind.


gewoon geen wasverzachter gebruiken.   En het moet uit je hoofd dat kleren lekker ruiken als ze stinken naar parfum. Gewoon geen geur is prima.

Als Neutral goed bevalt zou ik niet gaan overstappen op een ander merk vanwege de geur. Een los geurzakje in de kast kun je wel proberen denk ik, of kun je daar ook allergisch voor zijn? In elk geval: het belangrijkste is dat je een wasmiddel hebt gevonden waar ze tegen kan. 

Als er echt een allergie is voor wasmiddel, die opgelost is door het wassen met Neutral, dan zal het waarschijnlijk gaan om een parfumallergie. Dus ik zou voorlopig even geen geuren toevoegen. Wassen met neutral went. (en het meest effectief is alles wassen met neutral, niet alleen de spullen van je dochter).

Ik ben zelf ook allergie"s voor wasmiddel. Hou het Neutral, ga niet rommelen met luchtjes. Ik heb daarnaast voor handzeep, shampoos, en poetsmiddelen een allergie. 

Waarom alleen voor haar met neutral wassen? Doe dat voor heel het gezin hetzelfde, dan is zij niet "anders" En voor jou makkelijker

MoederVera

MoederVera

30-12-2021 om 15:14 Topicstarter

Tja doe nu nog alles apart, ook haar beddengoed en zo.

We kwamen erachter toen ze een verkeerde jas had aangetrokken. Bij thuiskomst had ze opeens jeuk en die plekken rood. Toen naar de huisarts en die zei een soort van allergie, stelde eerst voor wat onze dochter anders deed dan normaal. Pas na 5 dagen kwamen we erachter dat ze een verkeerde jas had. De moeder gebruikte een ander wasmiddel zo misschien daaraan, maar dan de vraag onze wasmiddel is dan goed?  Misschien toch een parfum allergie of zo. Zo toen zijn we overgestapt op neutrale wasmiddel voor haar.

Erna heeft ze nergens last meer van gehad, jeuk en rode uitslag.

Imi

Imi

30-12-2021 om 15:27

Als ze voorheen geen last had, reageerde ze dus niet allergisch op jullie vaste wasmiddel. Je kunt proberen eerst eens een t-shirt van haar met jullie gewone was mee te wassen. Als ze dat zonder problemen kan dragen, is ze niet allergisch voor jullie vaste wasmiddel. Dan is het probleem opgelost.

Die rode plekken kunnen ook nog een overgevoeligheid voor het materiaal van de vreemde jas zijn geweest, in plaats van voor het wasmiddel. Was de stof veel ruwer misschien?
Het kan ook nog een geïsoleerd geval zijn geweest, een one-off. Ook dat komt voor.

Kind hier is allergisch voor alles met parfum dus wassen wij al jaren met Neutral. Soms wil ik nog wel eens een paar te vieze kleren in de biotex voorwassen, maar dan spoel ik met extra water om irritatie te voorkomen.  Ook de douche-gel en shampoo gebruikt ze overigens van Neutral, want ook daar stoppen de fabrikanten graag parfum in.

Neutral stinkt niet- Neutral ruikt nergens naar. Veel andere wasmiddelen ruiken heel sterk, en dat verschil merkt ze wellicht. Als je alles voor het hele gezin met Neutral gaat wassen is het verschil minder groot en zal ze er hoogstwaarschijnlijk minder over klagen. 

Nu onze dochter bijna volwassen is, let ze er ook zelf op en vindt ze juist de schone kleding van anderen veeeeeel te sterk ruiken. Ze verdraagt nog steeds geen parfum maar hooguit een beetje body mist gesprayd op haar kleding.

MoederVera

MoederVera

30-12-2021 om 16:28 Topicstarter

Imi schreef op 30-12-2021 om 15:27:

Als ze voorheen geen last had, reageerde ze dus niet allergisch op jullie vaste wasmiddel. Je kunt proberen eerst eens een t-shirt van haar met jullie gewone was mee te wassen. Als ze dat zonder problemen kan dragen, is ze niet allergisch voor jullie vaste wasmiddel. Dan is het probleem opgelost.

Die rode plekken kunnen ook nog een overgevoeligheid voor het materiaal van de vreemde jas zijn geweest, in plaats van voor het wasmiddel. Was de stof veel ruwer misschien?
Het kan ook nog een geïsoleerd geval zijn geweest, een one-off. Ook dat komt voor.

De binnenkant van de jassen waren anders ja, de onze stof en de ander polyester. We merkte niets van beide donkerblauw en blauwe binnenkant. Wel dezelfde polyester buitenkant en soort jas. Misschien wel een one-ff, het kan toch niet van vuil of andere lichaams vuil zijn?

MoederVera

MoederVera

30-12-2021 om 16:31 Topicstarter

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ga eens nadenken om in zijn geheel over te gaan naar neutral wasmiddel, scheelt ook weer in de centjes.


Biebel bedankt voor de info, douche-gel en shampoo van neutral is inderdaad ook een idee

Was moet schoon worden, lekker ruiken is niet belangrijk. Als dit voor haar werkt zonder jeuk en bultjes, dan heeft ze het daar gewoon mee te doen. Ze is vier, dan heb je echt niet te bepalen welk wasmiddel er thuis gebruikt wordt. 

MoederVera schreef op 30-12-2021 om 16:31:

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ga eens nadenken om in zijn geheel over te gaan naar neutral wasmiddel, scheelt ook weer in de centjes.


Biebel bedankt voor de info, douche-gel en shampoo van neutral is inderdaad ook een idee

Tip voor de centjes, want het is niet het goedkoopste wasmiddel; kijk op wasmiddelaanbieding.nl (of zoiets). Neutral is bijna altijd wel érgens in de aanbieding als je er 3 of 6 van koopt

MoederVera schreef op 30-12-2021 om 16:31:

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ga eens nadenken om in zijn geheel over te gaan naar neutral wasmiddel, scheelt ook weer in de centjes.


Biebel bedankt voor de info, douche-gel en shampoo van neutral is inderdaad ook een idee

je zou ook nog een ander wasmiddel kunnen proberen. Ik had het met witte reus, altijd jeuken. Toen een ander merk en geen last meer. Mijn nichtje heeft hetzelfde. 

MoederVera

MoederVera

30-12-2021 om 17:05 Topicstarter

Biebel schreef op 30-12-2021 om 16:51:

[..]

Tip voor de centjes, want het is niet het goedkoopste wasmiddel; kijk op wasmiddelaanbieding.nl (of zoiets). Neutral is bijna altijd wel érgens in de aanbieding als je er 3 of 6 van koopt

Ja nee inderdaad en kijk ook altijd naar aanbiedingen en groot inkopen scheelt wel iets. Kijk wel eens op https://www.koopjesdrogisterij.nl

Maar uit je verhaal begrijp ik dat ze niet zozeer allergisch lijkt voor jullie wasmiddel, maar meer voor het wasmiddel dat gebruikt is voor die andere jas? Waarom zou je dan overstappen naar een ander wasmiddel. Ik vond deze tip heel handig:

Je kunt proberen eerst eens een t-shirt van haar met jullie gewone was mee te wassen. Als ze dat zonder problemen kan dragen, is ze niet allergisch voor jullie vaste wasmiddel. Dan is het probleem opgelost.

Wel zo makkelijk en waarschijnlijk een stuk goedkoper? Of had je dit al geprobeerd?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.