Zilli
08-02-2013 om 11:33
Wanneer luisvrij?
Misschien weet iemand dit; ik krijg morgen logeetjes, maar de moeder belde net dat ze hoofdluis gehad hebben.. Ze zijn nu vier dagen luisvrij en behandeld met silikom. Is t safe om de logeerpartij door te laten gaan?
Genista
08-02-2013 om 14:18
Ter overweging
Wat is vier dagen luisvrij in de definitie van die moeder? Behandeling met een antiluismiddel is nooit 100% gegarandeerd succesvol. Je moet dagelijks kammen tot twee weken na het vinden van de laatste levende luizen. Dán pas kun je zeggen dat je kind luisvrij is. Ik vermoed dat moeder vier dagen geleden behandeld heeft en of ze sindsdien gekamd heeft, weet ik niet zeker.
Wat ik zelf zou doen: Ervan uitgaande dat moeder daadwerkelijk dagelijks grondig met een netenkam gekamd heeft in de afgelopen vier dagen, zou ik zelf de logeerpartij wel door laten gaan, maar netjes verder gaan met het kammen. Dan ben je er wel op tijd bij en zou ik zelf het kleine risico dat één van mijn kinderen het krijgt, voor lief nemen. Als de moeder denkt dat het behandelen op zich genoeg is, zou ik de hele logeerpartij niet laten doorgaan.
Zus
08-02-2013 om 15:07
Wel laten doorgaan
Ze heeft toch behandeld? Dan mag je ervan uitgaan dat ze luisvrij zijn. Een logeerpartij niet door laten gaan lijkt mij teveel eer voor luizen. Voor de zekerheid kam je je eigen kinderen erna een keertje door. Niet zo een enorm ding van maken hoor!
Brianna F
08-02-2013 om 15:34
Zus
wel eens een luizen uitbraak mee gemaakt? Ik heb de indruk van niet.
Zus
08-02-2013 om 16:32
Verkeerde indruk
Meerdere uitbraken meegemaakt. Daarom zou ik logeerpartij door laten gaan. Dimethicon is uitstekend antiluizenmiddel, tegenwoordig weten we dat je niet meer hoeft te wassen/inde vriezer gooien/ uitkoken enz. Dus ik zie niet in waarom je argwanend zou moeten zijn dat die moeder niet genoeg gedaan zou hebben. Tis geen dodelijke ziekte, zeg.
Ginny Twijfelvuur
08-02-2013 om 18:12
Haha zus
Wat heb jij een gelijk.
Ik zou de logeerpartij ook door laten gaan. Het is al erg genoeg voor die kinderen. En risico loop je overal.