Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Vriendin mag niet afspreken..

Onze dochter heeft ook weer wat hoor!
Dochter is best een onzeker en verlegen meisje en heeft al heel wat vriendinnenperikelen achter de rug met haar beste vriendin. Maar nu heeft ze contact gekregen met een ander meisje in haar klas en via internet hebben ze veel contact.
Lijkt leuk en zo aan de gesprekken te lezen klikt het geweldig. Helaas mag het meisje mag niet afspreken en zegt dat ze met niemand mag afspreken van haar moeder.. Ze zijn twaalf en gaan naar de brugklas na de zomer, niet bij elkaar helaas maar ik vind het toch een beetje bijzonder vooral omdat het meisje zelf ook niet schijnt te weten waarom ze niet mag afspreken.
Ik ken de moeder verder niet, zie haar ook nooit maar het is wel een normale vrouw.
Ik weet niet wat ik hiermee moet want ik ben eigenlijk bang dat dochter weer gekwetst zal worden want die gelooft het zelf ook niet en denkt dat het een smoesje is.
Ze wil erg graag wat meer vriendinnen maken maar wordt steeds teleurgesteld omdat kinderen haar afwijzen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-07-2015 om 22:29

Laat gaan

Je dochter gaat na de vakantie naar een andere school. Grote kans dat ze daar nieuwe vrienden maakt die prima bij haar passen.
Het lijkt mij ook een smoesje dat dat meisje niet mag afspreken, net of je je daar als ouder op die leeftijd nog mee bemoeit. Ik zou dochter er ook op wijzen dat ze niet te persoonlijke dingen gaat schrijven aan dit meisje, je weet nooit wat daarmee gebeurt

Els

Els

31-07-2015 om 07:39

Overschat

Ik denk dat je (ook) op moet passen dat je het 'hebben van vriendinnen' niet overschat. Het wordt door ouders al vanaf groep 1 ontzettend belangrijk gemaakt om (veel) speelafspraakjes te hebben en later om 'vaste vrienden' te hebben. Alsof het een gemis is als je niet in de vakantie een (vaste) vriendin hebt om mee af te spreken. Of iemand om samen mee naar de middelbare school te gaan. Ik denk dat je daarmee onbewust uitstraalt dat er iets mis is met je kind. Waarom moet ze per se een vriendin hebben?
Mijn beide kinderen spreken in de vakantie met niemand af. Ook hebben wij niet steeds vriendjes over de vloer. Ook niet op de basisschool (nu 16 en 13). In de klas zitten ze wisselend naast klasgenoten en samenwerken doen ze steeds in andere groepen. Ze gaan, met plezier naar alle schoolfeesten en de oudste gaat ook regelmatig in het weekeinde 's avonds 'chillen'. Steeds met een ander groepje. Sterker nog, hij is degene die in zijn jaarlaag de 'verbinding' is tussen de bestaande vriendengroepen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.