Temet
21-07-2011 om 11:09
Vreugdevol bericht voor wie een hekel heeft aan studio 100
Voor wie een hekel heeft aan Studio 100 breken betere tijden aan, zie hier:
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/21/tros-maakt-einde-aan-kabouter-plop-barbapapa-en-piet-piraat/
Kennelijk schrapt de Tros alle kinderprogramma's waar merchandising omheen zit. Vele ouders in het land halen vermoedelijk opgelucht adem.
Groeten,
Temet
Brianna F
21-07-2011 om 11:27
En?
Om wie gaat het nu eigenlijk, om de ouders of de kinderen. Je kunt er als ouder een hekel aan hebben, maar het blijft een kinderprogramma en mijn kinderen vraten die programma's vroeger, dus jammer voor de kinderen.
Massi Nissa
21-07-2011 om 11:48
Waar is mijn vlag!?
Ik ben al dolblij als ik het lees - en dat terwijl mijn dochter gelukkig niets ziet in Piet Piraat of Kabouter Plop, die zijn 'voor jongens' respectievelijk 'voor baby's'. Kan dat hele Stdio 100 niet gewoon weg? En dan meteen dat irritant hard zingende meisje van Z@ppelin?
Groetjes
Massi
Vic
21-07-2011 om 11:51
Jammer
Jammer dat die programma's weg gaan, maar gelukkig zijn mijn kinderen net op de leeftijd dat ze het wat minder leuk vinden.
Wilma
21-07-2011 om 12:03
Middenweg
Ik zou heel blij zijn met een gulden middenweg. Dus niet alléén Studio 100, zoals zovaak is. Van Kabouter Plop via MegaMindy met tussendoor liedjes van K3 en dan naar Amika.
Mijn dochter smult nu van Amika-verhalen, dus dat mag nog wel blijven van ons .
Even beetje een zijstraatje, mijn dochter van zeven zit op jazz-dance en daar draaien ze dus ook alléén maar Studio 100. Da's echt zó irritant. Toen ik ernaar vroeg zei de juf dat de kinderen als ze zo jong zijn die duidelijke beat nodig hebben. Grmbl, alsof er niet meer liedjes zijn met een duidelijke beat. Nederlandstalig gaf ze ook nog als argument en dat snap ik nog wel, maar echt Studio 100 kwam je je neus uit !
Manda Rijn
21-07-2011 om 12:38
Zucht van verlichting
vraag mij ook af wat er dan nog overblijft. De film van ome willem vind ik ook niet leuk en dat is het enige waar volgens mij geen merchandise aan vast zit, de teletubbies vinden we wel leuk (de jongste kijkt graag "po oh oh").
Temet
21-07-2011 om 13:56
Mijn 2 centen
Die merchandising vind ik eerlijk gezegd soms bar irritant en dan met name in de supermarkt. Piet Piraatperen etc - bah.
Wat de programma's betreft. Tsja, eigenlijk heb ik ergens ook wel bewondering voor de mensen van Studio 100 die met een minimaal aantal karakters toch telkens weer een verhaaltje weten te verzinnen waar dan ook nog eens geen narigheid in mag voorkomen. Bumba vind ik zelfs best aardig, Plop en Piet Piraat - mwah, maar altijd nog beter dan Dora en Diego. Vind ik persoonlijk, mijn kinderen vinden die programma's wel weer leuk.
Barbapappa vond ik als kind geweldig, nu vind ik het nogal flauw en de nieuwe afleveringen vind ik vooral vervelend vanwege de schreeuwerige tune.
Bibaboerderij vond ik overigens titatenenkrommend. Dan liever Plop.
Groeten,
Temet
Maylise
21-07-2011 om 14:10
Merchandise
Van elke populaire kinderserie kan je merchandise kopen. Alleen van de minder populaire series niet omdat daar simpelweg geen vraag naar is. Kinderen vinden het nou eenmaal leuk om een rugzakje te hebben van hun favo tv held. Is ook heel begrijpelijk en niet voorbehouden aan kinderen gezien de hoeveelheid volwassenen in band shirts en simpsons truien.
Studio 100 vind ik niet zo erg. Natuurlijk is het irritant voor mensen buiten de doelgroep maar dat geldt voor 90% van de kinderprogramma's op tv. Van 10x achter elkaar Dora wordt ik ook niet heel vrolijk.
Samson en Gert vind ik nog wel te doen. Plop vind wel heel irritant maar mijn jongste zoon was in de tijd een Plop fan dus het spreekt blijkbaar toch de doelgroep aan.
Ik denk eigenlijk dat de reden van de TRos anders is. Misschien is studio 100 te duur of zo geworden? Het merchandise argument vind ik vrij zwak.
amk
21-07-2011 om 14:17
Niet studio 100 te duur
maar de boetes die ze moeten betalen vanwege de sluikreclame die niet mag willen ze voorkomen.
Massi Nissa
21-07-2011 om 14:26
Mijn dochter
Dochter vond Bumba erg leuk als eenjarige. En ze vindt de liedjes van K3 ook aardig, al krijgt ze er ook weer snel genoeg van. De rest van Studio 100 vindt ze net als Berbers jongens niets aan. Phineas and Ferb, Totally Spies, Barbiefilms, Pippi Langkous, Heidi, Disneyfilms, Pixarfilms, Tom and Jerry, Casper het spookje, Buurman en Buurman, ze kijkt zowat alles, behalve Studio 100.
Groetjes
Massi
Evanlyn
21-07-2011 om 14:52
Dat is natuurlijk wel weer leuk vanwege het potentieel van de liedjes om eigen, liefst "vieze", teksten op te verzinnen. Gelukkig zitten wij nu meer in Klokhuis en Spangas/ Dance Academy, dat vinden wij zelf ook wel leuk. Hoewel ik Dance Academy een stuk heftiger vind dan Spangas.
Roosje Katoen
21-07-2011 om 15:45
Tmf
Bestaat geloof ik niet meer, maar op die zender zenden ze nu leuke oude tekenfilms uit: Maya de bij, Nils Holgerson, Wicky de Viking enzo. Gelukkig vinden mijn kinderen dat ook leuk, maar het liefst kijken ze toch naar die schreeuwfilmpjes, wat dan weer niet mag van mij En de jongste naar 'Lalapo', die Teletubbies hebben echt een ernorme aantrekkingskracht op dreumessen...
Vic
21-07-2011 om 15:50
Kindernet
Dat is die nieuwe zender met Wicky de Viking enzo. Leuk hoor, alle programma's van vroeger. Jongste vindt vooral Heidi erg leuk. Dat vond ik vroeger ook leuk, maar ik kan het nu eigenlijk niet meer aanhoren! Wat een gejank de hele tijd en een drama om niets
Massi Nissa
21-07-2011 om 16:19
Lol vic
"Wat een gejank de hele tijd en een drama om niets" - dit is een redelijk accurate beschrijving van mijn kleuterdochter, zeker sinds de baby geboren is. Misschien vindt ze daarom Heidi wel zo leuk: herkenning.
Groetjes
Massi
Limi
22-07-2011 om 08:22
Wat is er dan mis mee?
Het feit dat er geld aan verdiend wordt?
Ik ga er niet voor zitten, maar als het aanstaat vind ik er niks mis mee. Ik vind Sesamstraat bijvoorbeeld afschuwelijk. Daar wordt trouwens toch ook flink aan verdiend met boekjes en brooddozen en knuffels?
amk
22-07-2011 om 09:50
Zappelin
is van de nts net als zapp, maar dan kopen ze wel weer programma's in bij de andere omroepen.
kindertijd van de kro
Manda Rijn
22-07-2011 om 09:56
Aha maar
als alleen de tros stopt met 80% van haar kinderprogramma's welke programma's zijn dat dan ?
en nu hoop ik heel erg dat studio 100 door de tros wordt uitgezonden.
amk
22-07-2011 om 10:42
Studio 100
is idd grotendeels de tros, maar ook de nts koopt er in volgens mij.
kakelot
22-07-2011 om 11:40
De teksten van k3
zijn al dubbelzinnig genoeg van zichzelf, daar hoef je echt geen vunzige varianten meer op te verzinnen. "Ojaleelee, ik voel me plotseling zo ojaleelee, ga met me mee", humhum
Samson&Gert en Megamindy vind ik dan wel weer leuk, ik kan met veel plezier een middagvullende marathon uitzitten. Jammer dat mijn kinderen dan beginnen te bleren dat ze doodmoe worden van mijn favoriete series haha.
Evanlyn
22-07-2011 om 15:48
Kakelot, k3
Je hebt wel gelijk, volgens mij was er ook eentje met een tekst als: "wanneer jij me soeoeoent", of zoiets. Maar ja, there's always room for improvement, natuurlijk. Vinden mijn kinderen tenminste.
Sam
22-07-2011 om 16:07
K3 dubbelzinnig
Uit hun eerste liedje: heya mama:
Doe het heel zachtjes, geen kreetje en geen lachjes
Heel zachtjes, het wordt een mooie zomer,
lieve, hete dromen...
Maar ja het was dan ook niet de oorspronkelijke bedoeling om kinderidolen te worden, het was bedoeld als de Vlaamse spice girls... Oeps
Evanlyn
24-07-2011 om 00:15
Afkickende fans
Ik heb gehoord dat fans hun spenen naar K3 opstuurden als de ouders vonden dat het tijd was op een elegante manier af te kicken. Het is maar gelukkig dat de meeste fans de teksten dus helemaal niet snappen.
Wat ik altijd leuk vond was de kinderen er op te wijzen dat de "meisjes" net zo oud zijn als mama, die gelukkig verstandig genoeg is om niet met staartjes in het haar op het toneel te gaan staan. Verontwaardiging alom! Nee hoor, ze zijn veeeel jonger!
amk
24-07-2011 om 00:21
Ach
wij als mama's van 6 meisjes hebben serieus overwogen om zelf naar een K3 concert te gaan, en dan mochten de meisjes mee als excuus-truusjes. Want wij vinden het wel leuke feestmuziek.