Buurvrouw
06-04-2010 om 18:54
Vreemde reactie achterbuurvrouw?
Vanmiddag stapte ik de voordeur uit om even een boodschap te doen, toen het achterbuurmeisje(14) met de hond langs ons huis liep. Bijna pal voor onze voordeur liet zij de hond poepen, (hij was aan de diaree). Ze zag dat ik haar aan stond te kijken en keek heel erg verwaand terug, draaide zich arrogant om en liep weg. Ik heb daarop haar bij haar naam achterna geroepen om te vragen of ze het normaal vindt om het niet op te ruimen. Ze kijkt me ontzettend arrogant aan en geeft me heel erg brutaal als antwoord: ik heb toch niets bij me joh(en daarbij kijkt ze me aan met een blik van: zie je dat dan niet!) en dat doe ik de andere keer wel !!
Aan de overkant staat iemand te kijken die alles gezien heeft en geeft ook aan het ontzettend brutaal te vinden dat ze mij zo'n grote mond geeft. Ik ben maar in de auto gestapt om mijn boodschappen te doen en had de stille hoop dat ze het toch netjes zou opruimen. Helaas lag het er nog toen ik thuis kwam en heb het toen zelf maar schoongemaakt. Eerst wilde ik niet bellen maar het zat me niet lekker en heb toch gebeld. Want als een van onze kinderen zoiets doet willen wij het graag weten zodat we hem/haar er op aan kunnen spreken. Ik krijg haar moeder aan de telefoon en begin mijn verhaal, waarop zij zegt dat haar dochter al had vertelt dat ik haar achterna had geschreeuwd over de poep. En ineens begint ze te bekken over het feit dat zij al jaren afval van ons in de tuin krijgen en dat onze kinderen dat er bewust ingooien. Sorry, dit hoor ik niet goed?????? Daar hebben zij nog nooit over geklaagd of wat van gezegd dus ik was mij van geen kwaad bewust. De laatste 2 jaar kunnen wij niet eens meer bij hun tuin komen omdat dat stuk grond niet meer toegankelijk is voor derden. Ik zeg niet dat onze kinderen dat niet gedaan hebben, zij zullen heus weleens steentjes of speelgoed over de heg hebben gegooid maar afval lijkt me sterk. Probeer dat ook aan haar te vertellen maar zij luistert absoluut niet en raast maar door over hoeveel overlast wij hun bezorgen. Als zij een moment haar mond houdt probeer ik te zeggen dat ik niet mocht bellen van onze dochter omdat zij bang is voor hun dochter en haar grote mond, zwartmakerij op school enz. Op dat moment zegt zij: ja doei!! En verbreekt de verbinding.
Ik ga hier verder niets mee doen want ik zit niet te wachten op bonje met de buren maar ik vraag me toch af of die reactie van haar echt overtrokken was of dat ik verkeerd zat door haar te bellen? En moet ik school hiervan op de hoogte stellen? Onze dochter is echt bang voor haar “vette bek” zoals zij dat zegt. Heb zelf al geopperd dat ze dit aan haar mentor kan vertellen zodat deze op de hoogte is als dat meisje echt gaat lopen pesten enzo.
Ik wil hier geen discussie over overlast van hondenpoep van maken. Het gaat mij echt om de reactie van de achterbuurvrouw naar mij toe, en de eventuele reactie van het achterbuurmeisje naar onze dochter.
En ik vraag mij af hoe jullie zouden reageren als het je overkwam, mijn kant van het verhaal en de kant van de buurvrouw die gebeld wordt.
Angela67
06-04-2010 om 19:32
Bellen?
Buurvrouw,
Ik zou zelf dit niet per telefoon hebben geprobeerd, er kan zoveel mis gaan in de communicatie over dit soort precaire onderwerpen dat ruis via de telefoon toch wel een risico is. Maar goed, nu dit gesprek plaats heeft gevonden kun je wellicht een kaartje in de bus gooien met de vraag of jullie op een rustig moment eens samen koffie kunnen drinken om de lucht te klaren omdat je je hier vervelend onder voelt en de situatie voor beide partijen wilt verbeteren? Even niets zeggen over beschuldigingen etc., niets over honden/poep/afval/shcutting/zwart maken op school, maar gewoon, bijpraten en kijken hoe jullie met elkaar door 1 deur kunnen komen.
Is dat wat?
Groet en sterkte,
Angela
Dendy Pearson
06-04-2010 om 22:10
had er helemaal niets van gezegd tegen de buuf. Alleen de dochter erop aangesproken en het verder gewoon zelf opgeruimd. Want mijn ervaring is dat met dit soort mensen niet te praten valt. Daar komt alleen maar onnodig gedoe van.
Dendy
pilsje
06-04-2010 om 23:24
Eens met dendy
waarschijnlijk krijg je alleen maar extra 'troubles' als je weer met je buurvrouw praat zoals ook Dendy voorspelt.
Overigens begrijp ik jouw reactie volkomen en heb je ook helemaal gelijk wat mij betreft.
Ik erger me regelmatig groen en geel aan het onbeschofte gedrag van adolescenten, maar wat doe je eraan? Proberen je eigen kinderen beschaafd op te voeden, da's 't enige wat je zelf kan doen denk ik.
Stenna
11-04-2010 om 13:14
Vermoeiend
Ach, zulke mensen met overtrokken reactie op een normale opmerking heb je altijd wel. Die voelen zich blijkbaar altijd persoonlijk aangevallen of zo. Wij hadden ook last van hondenpoep op onze oprit. Het was steeds maar 1 hond maar ik wist niet welke. Dus ben ik elke keer als ik toevallig (uit het keukenraam als ik sta te koken) iemand z'n hond bij ons voor zag uitlaten er even heengelopen, de situatie uitgelegd (wij staan er steeds in als we uit de auto stappen) en heel vriendelijk en beleefd gevraagd of ze daar rekening mee willen houden. Ook nog altijd erbij opgemerkt dat ik niet beweerde dat het hun hond was, maar voor de zekerheid iedereen aansprak. 9 op de 10 hondenbezitters reageerden heel normaal en begripvol. Maar 1 man werd onmiddellijk enorm agresief, begon tegen me uit te varen dat het zijn hond niet kon zijn, dat ik m'n bek moest houden, etcetc. Ik nog "maar ik vraag het alleen beleefd", waar hij doorheen schreeuwde en dreigde. Niet voor rede vatbaar, ben maar naar binnen gegaan Buurman die in de tuin bezig was was ook geschokt. Dit is slechts 1 voorbeeld, ik weet er talloze: merendeel van mensen (incl. ouders) die je ergens op aanspreekt is goed mee te praten, maar er zijn er altijd bij wie alles verkeerd valt, wat of hoe je het ook zegt. Staan altijd in de verdedigings of aanval - modus. Vermoeiend leven voor henzelf moet je maar denken.
Carmen
11-04-2010 om 14:08
Stenna
Nou, dat is duidelijk, je weet nu wel wiens hond de boosdoener was. De asohond van de asobuurman.
Carmen.
Buurvrouw
11-04-2010 om 20:24
Bedankt
In eerste instantie wilde ik de buurvrouw ook niet bellen. Maar het zat me toch niet lekker en ik had een hele andere reactie verwacht, geen dankjewel maar toch zoiets van ik zal het er met haar over hebben. Tja wat kun je je dan toch verzinnen in mensen.
Ik laat het maar rusten, kom er toch niet verder mee. Dankjulliewel voor de reacties.