Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
CC

CC

07-01-2017 om 22:37

Voorstellen en vraag

Hallo allemaal, ik ben CC, moeder van een driejarige jongen die binnenkort zestien wordt Ik woon samen met man en peuterpuber in een dorpje aan de kust.
Hier hoop ik wat inspiratie te vinden. Ik lees al even mee, maar heb nog geen plek kunnen vinden om me voor te stellen.

En de vraag: Wij hebben bewust gekozen voor 1 kind. Zijn er hier meer ouders met 1 kind? (als keuze of door andere omstandigheden)

bieb63

bieb63

08-01-2017 om 00:36

Waar wil je over brainstormen?

Marie

Marie

08-01-2017 om 13:41

snap iets niet?

Je bent dus moeder van een driejarige jongen die binnenkort 16 wordt.

Wie wordt er 16? Jij of de jongen?

Welkom!

Leuk, een nieuw 'gezicht' op OOL. Ik kan je niet helpen met je vraag, maar wil je wel veel lees- en schrijfplezier wensen.

CC

CC

08-01-2017 om 17:36

ha!

Hallo!

Ik weet het eigenlijk niet Bieb63, ik denk dat ik dat vroeg omdat ik mezelf in vreemde eend in de bijt voel met alle 2+-kinderen gezinnen om ons heen.... Hoe oud is jouw kind?

Marie, dat was een grapje...hij is drie en wordt hopelijk wel zestien, maar nog niet op zijn komende verjaardag. Omdat hij al volop aan het peuterpuberen is, deze opmerking.

Dankjewel N@nny, ik ben heel benieuwd, ik vind het altijd leuk om te lezen hier!

welkom CC

Peuterpubers, dat kost energie! Op tijd een time out nemen en je niet gek laten maken is een hele kunst.

Herkenning als ouder-van-een krijg je hier vast, reken maar. Al is het niet van mij: ik was slechts twee jaar moeder van één kind, daarna volgden er nog drie.

OO is een levensechte site met echte mensen, geen gefotoshopte modellen zoals in een magazine. Je kunt altijd je verhaal kwijt. Maak je niet ongerust als je even tegen de haren in wordt gestreken, dat gebeurt nu en dan. Al is het nooit kwaad bedoeld.

CC

CC

08-01-2017 om 21:24

dankje Bromvlieg

Voor je fijne bericht!

40er

40er

08-01-2017 om 22:00

Welkom

Ik hoop dat je je hier thuis voelt!

Hier ook een moeder van 1. Niet geheel bewust, maar nu is het goed zo.
De nodige opmerkingen heb ik inmiddels wel gehad (die van mij is inmiddels een puber die me bijna over het hoofd kijkt).

Weet je, je doet het toch niet goed, of je er maar 1 hebt, of al 4....er is altijd wel iets.

lieverdje

lieverdje

09-01-2017 om 12:53

welkom!

welkom op het forum! En ik heb zelf wel meer kinderen (2) maar ben enig kind, een bewuste keus van mijn moeder. Waarom wil jij er 'maar' één?

CC

CC

17-01-2017 om 12:30

Ik weet het niet zo goed...

Het is een gevoel dat ik altijd heb gehad. Eerst wilde ik geen kinderen, toen dacht ik: het is toch wel heel leuk en groeiden we ernaar toe. Toen ik zwanger was wist ik al: deze en geen andere. Dat gevoel heb ik nu nog, het is goed zo....

Waarom wilde jouw moeder er maar 1?

liza

liza

17-02-2017 om 02:20

een theorie over hoe veel kinderen zal komen

Is het mogelijk dat niet we kiezen hoe veel kinderen maar kinderen kiezen zelf naar welk ouders ze gaan en waneer? En hoe veel dan? (Wat is verklaard met een theorie dat voor niemand meer is gegeven dan zij aftillen kan?) Dat kinderen, voor geboorte, ze soort van zitten ergens op een wolk van dromen waar ze uit kijken en op letten, soms moet ze erg lang soms wachten en dan komen door de volk "bots" naar een vrouw toe, (nog een theorie, over een vallende sterretje tijdens het stelletje in bed bezig is, of zo iets, deze deel hoef ook niet duidelijk zijn.) Dus vallen ze naar aarde van een universum, zelf kiezen naar welke continent of tijdens het oorlog of tijdens leuke tijden... en nemen zelf risicos omdat geboren zijn is een lange reis...waarschijnlijk niet alle kinderen kiezen voor geboorte zelf allemakkelijkste plek, maar alleen op het juiste tijd en moment en dat is echt niet aan ons, hoe veel pillen en birthcontroles zou gemaakt worden? Misschien hebben zon voorgeborende kinderen zelf contact met elkaar en praten ze tegen elkaar dat "ik ga nu, weet je daar heen, kom jij ook? Nee heus, daar blijk een bord met "niet welkom". Als mens zon bord op een hart zet kunnen ze gewoon niet in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.