Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-05-2012 om 11:02
Voorlichting: autisme
Beste ouders,
Mijn naam is Ella Grapperhaus. Ik ben student toegepaste psychologie (TP) aan de hoge school van Amsterdam (HVA) en ben als stagiaire verbonden aan de organisatie GGZ Keizersgracht. Deze organisatie biedt professionele hulp aan mensen in psychische nood. In het kader van mijn stage ontwikkel ik, in samenwerking met GGZ Keizersgracht te Amsterdam, een voorlichting over Autisme Spectrum stoornissen (ASS), wat wellicht beter bekend is onder de verzamelnaam autisme.
De laatste tijd is er veel aan het veranderen rond het onderwerp autisme en onderwijs. Mede vanwege bezuinigingen zal de kans groter zijn dat er meer leerlingen met een autisme spectrum stoornis geschoold worden binnen het regulier onderwijs, in plaats van het speciaal onderwijs. Het valt te verwachten dat het regulier onderwijs toenemend de zorg krijgt om ook deze leerlingen passend te begeleiden.
Op 23 mei aanstaande om 19.00 uur zal ik bij de GGZ Keizersgracht een voorlichting geven over dit onderwerp; ik ga daarbij in het bijzonder in op de sensorische beleving van mensen met een autistisch spectrum stoornis (ASS). Graag nodig ik zo veel mogelijk mensen uit voor deze avond. Aan het bijwonen van deze avond zijn geen kosten verbonden. U kunt uw aanwezigheid een mail bevestigen.
Datum: 23 mei 2012
Adres: Keizersgracht 174 – BG
1016 DW Amsterdam
Aanvang: 19.00 uur.
De avond duurt ongeveer tot 20.30 uur.
Ik geef u graag nadere informatie.
Mijn mobiele nummer is: 06-10455887 mail: [email protected]
Vriendelijke groet,
Ella Grapperhaus