Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-01-2014 om 22:48
De broer van de vermoorde Claudia geeft aan satijn de voogdij heeft gekregen. Dat bevreemdt mij omdat de exman / vader van haar nog steeds verdachte is. Ik begrijp dat je niet moet willen dat kinderen in pleegzonen worden geplaatst maar voogdij zo snel regelen bevreemdt
Kan vader op enig moment weer volledig gezag krijgen?
16-01-2014 om 23:27
Karin
De vader heeft voor zover ik weet bekend, en in ieder geval waar haar lichaam te vinden. Grote kans dus dat hij voor lange tijd achter de tralies verdwijnt en er dus iets geregeld moet worden voor de kinderen. En ik denk dat die op dit moment behoefte hebben aan duidelijkheid en zekerheid, met wat ze meemaken.
Je kunt wel wachten tot hij definitief veroordeeld is, inclusief hoger beroep en alles, maar daar schieten de kinderen nu niets mee op.
16-01-2014 om 23:30
Tijgeroog
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik vraag me af of het echt zo snel gaat. Het lijkt mij dat de officiële status maximaal pleegzorg is. En dat voelt voor broer misschien als voogdij maar kan het volgens mij nooit zo snel zijn.
17-01-2014 om 09:23
Ik denk wel dat het kan
Ik denk zeker dat het kan. Er was nu natuurlijk acuut geen vader en geen moeder meer en ik weet wel dat in zo'n geval direct de kinderbescherming om de hoek komt (hier gezien met een alleenstaande ouder die dood gevonden werd) om te kijken hoe de de opvang van de kinderen zichzelf regelt, of dat de kinderbescherming een oplossing moet zoeken. Als het zo was dat de broer (en/of grootouders, die ook een rol spelen) al direct hebben opgevangen ook toen ze vermist was, kan ik mij er alles bij voorstellen dat het direct ook op papier in orde is gemaakt.
17-01-2014 om 11:15
Karin
Bedenk ook dat de informatie hierover van de broer komt, wat hij op Facebook heeft gezet (geloof ik), en geen officieel persbericht van een of andere instantie. Dus best kans dat hij helemaal niet officieel de voogdij heeft, maar wel al de kinderen in huis en dat er binnenkort een procedure voor de voogdij gestart wordt, of dat het voorlopig pleegzorg is en in de toekomst mogelijk voogdij of.... En dat hij het makkelijker vond om het zo op te schrijven, of dat er in de verwarring en emoties wat onduidelijkheid in de communicatie zijn ontstaan of ....
Kan allemaal, is helemaal niet erg en wel heel begrijpelijk, en ik vind het eigenlijk niet zo belangrijk dat ik precies weet hoe het zit.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.