Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Verwennende ouders

http://www.trouw.nl/tr/nl/6704/Sociale-Vraagstukken/article/detail/3449923/2013/05/30/Pleidooi-voor-ouders.dhtml
"Een boek als Het Verwende Kind Syndroom is geen uitnodiging tot onbevooroordeeld kijken naar ouders en kinderen, geen begin van een gelijkwaardige dialoog. Framing van docenten tegen ouders is het laatste wat we nodig hebben, juist gelijkwaardige communicatie tussen ouders en docenten is nodig. En respect voor elkaars enorm zware taak. De kans dat dit boek de ouders waarover het pretendeert te gaan, zal bereiken, acht ik zeer klein. Welke ouder voelt zich terecht aangesproken?"

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
T&T

T&T

31-05-2013 om 09:16

De buren

Tja, dat is weer typisch zoiets dat alleen bij de buren voorkomt maar natuurlijk nooit bij mij! Net als zwerfafval; niemand doet dat hoor... maar het ligt er toch steeds weer...
Ik moet het boek toch eens gaan lezen denk ik. Ben zelf jarenlang beschuldigd van teveel betuttelen en verwennen, niet in materiele zin, maar ik ben gewoon een ontzettende moederkloek voor kleintjes. Nu ze groter worden en ik ze in goed vertrouwen (maar soms ook wel met de bibbers in mijn benen) wat meer loslaat krijg ik juist daar weer commentaar op!!! pffff...
Nou ja, ik kijk naar wat bij mijn kinderen past, en dat is niet altijd hetzelfde als wat de rest van de klas doet, dan is dat maar zo. Ik ben gewoon een eigenwijze moeder
Wel denk ik dat leraren ouders kunnen helpen hierin, als de ouders ervoor openstaan dan. Mijn loslaten is flink gestimuleerd door de meester van mijn zoon. Op een gegeven moment had ik het zo met hem gehad (de meester niet mijn zoon) dat ik zei "oke, hier heb je hem, zoek het maar uit!" Laat ons manneke nou iedereen verassen! en na mijn loslaten ineens enorme sprongen maken!
groetjes, Tess

Annej, je was me voor

AnneJ, je was me voor, ik dacht er ook al over om de link te plaatsen.

Tess, lees dat stuk eens, en dan weet je meteen waarom je dat boek niet hoeft te kopen.

Volgens mij had ik een tijdje terug de link geplaatst naar haar eerste stukje waarin ze kritiek levert, toen is de schrijver van het bekritiseerde boek kennelijk gaan mopperen dat ze eerst het boek moest lezen, en nu schrijft deze dame feitelijk "ik heb het boek gelezen en het slaat inderdaad nergens op".

Groeten,

Temet

T&T

T&T

01-06-2013 om 12:43

Haha

Ja, ik heb dat stuk gelezen, maar het boek niet. Om echt een mening te geven zou je dat eigenlijk ook gelezen moeten hebben, anders blaat je ook maar mee met "iemand" die "iets" vindt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.