boekenwurm
14-12-2009 om 16:53
Veranderend lichaam 10-jarige dochter - boek?
ik stel de vraag maar even hier omdat sommigen wel hier komen maar niet bij basisschool. Mijn dochter wil heel graag een boek waarin wordt uitgelegd hoe je lichaam veranderd van meisje naar vrouw. Heeft iemand tips? Ik wil wel graag een boek dat aansprekend is geschreven voor jonge tieners.. liefst niet alleen een klinische beschrijving.. Dank..
sus-anne
14-12-2009 om 17:18
Hier
Hier ligt het boek: seks enzo.
een boek voor 9 tot 14 jarigen.hierin staat alles over jongens en meisjes lijven,hoe die veranderen ,wat hormonen doen,wat masturbatie inhoudt,tongzoenen,baard in de keel,borsten,haargroei.er staan leuke illistraties bij.
Mickey
14-12-2009 om 22:28
Link
Boekenwurm, kijk eens op http://www.ouders.nl/xpro9904.htm
Daar vind je een aantal leuke tips.
Zelf hebben we hier het boek 'Ben jij ook op mij' liggen. 'Het puberboek' is ook leuk, alleen misschien is ze daar nog wat jong voor.
Je kunt ook even in de bieb kijken, daar hebben ze ook van alles op dit gebied.
boekenwurm
15-12-2009 om 09:23
Sus-anne en mickey
dank, ik ga zeker de boeken even in de bieb bekijken en eventueel daarna zelf aanschaffen. super!
Guinevere
15-12-2009 om 11:36
Boekenwurm
Boekenwurm, als je in Basisschoolleeftijd had gekeken, had je gezien dat er al een vergelijkbaar draadje loopt. Daar staan ook boekentips in.
Anneke heeft gewoon een punt, of je het nu hebt uitgelegd of niet.
boekenwurm
15-12-2009 om 14:50
Guinevere & anneke
mijn zeer oprechte excuses voor deze schandalige vervuiling, ik heb wel maar niet goed gekeken in de basisschoolleeftijd. Om het maar even heel duidelijk uit te leggen: Iemand met kinderen van 13/14/15 kijken niet (vaak) meer bij deze leeftijd en dan mis ik dus input van sommige ervaringsdeskundigen. Wijs woord van mijn vader: Je kunt een punt hebben, je hoeft 'm alleen niet altijd te maken.
Het punt maken om een punt te maken, daar word ik wel eens heel heel erg moe van op dit forum.
boekenwurm
15-12-2009 om 17:07
Reactie aan anneke (mijn laatste)
ik krijg al spontaan vlekken in mijn nek van de titel van je laatste posting: ja maar. Ik zeg: laat maar.
Jij vind mijn argument onzin. Prima. Er is een forumredactie en als mijn posting verkeerd is/was, dat wordt deze voor zover ik weet verplaatst. Zonder dat jij je punt moet maken. Dat bedoel ik dus.
Je mag wat mij betreft hierop reageren, geen probleem maar ik reageer dus niet meer.
Petr@
15-12-2009 om 17:25
Onzin argument?
Ik vind jouw argument ook onzin:
"Overigens is het helemaal niet waar dat men niet meer in de andere rubrieken leest. Ook is het zo dat veel mensen een ouder en een jonger kind hebben en dus echt wel in alle rurbieken komen."
Knap dat jij dat voor iedereen in kan vullen!
Ik snap niet dat boekenwurm zo aangevallen moet worden over.... eigenlijk niets!
sus-anne
15-12-2009 om 19:53
Eerlijk gezegd
ik vind het ook een beetje gehakketak om niets ,het gaat er om dat boekenwurm advies wil,in welke rubriek is toch niet zo heel erg belangrijk?
Caroline
16-12-2009 om 09:18
Boek 'over baby's enzo'
Mijn kinderen waren altijd er gecharmeerd van het boek 'baby's en zo'. Het gaat niet alleen over het krijgen van baby's maar ook over de veranderingen van het lichaam.