Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-05-2023 om 23:38
graag ontvang ik advies.
Door omstandigheden heb ik onlangs een traject gevolgt voor alcoholmisbruik. Dat traject heeft een jaar geduurt waarin ik gemonitort werd om o.a te bewijzen dat ik sober ben. Met name was er sprake van misbruik door slechte timing en maagverkleining de erkenning dat het niet meer verstandig was duurde te lang en omdat m'n ex zorgen begon te krijgen en ik met teveel alcohol verward door de politie ben thuis gebracht hebben zij toen melding gemaakt bij VT. Ik HEB gekozen voor dat traject en alle hulp aanvaard die op dat moment nodig was om te laten blijken dat mijn kinderen veilig zijn.ik heb geen makkelijke ex die heel zwart wit denkt. Ik heb dat ook snel opgepakt en kan wel zeggen dat mijn leven weer stabiel is. Veilig thuis heeft een haar geleden dan ook de melding meteen gesloten er is ook geen contact geweest. Afgelopen weekend heb ik alcohol gedronken, lang verhaal om dar allemaal uit te leggen want wil het niet bagatelliseren het was namelijk verstandig geweest het niet te doen. Het was niet een bewuste keuze voor drinken om het drinken maar omdat ik het voorgeschoteld kreeg en me mee heb laten slepen. Er is niets geks of ergste gebeurd...behalve dat bij mijn kinderen het signaal alcohol en ik is dat ze papa moeten bellen. Dit hebben ze gedaan. Ik heb het daarna toegegeven en uitleg gegeven hoe de situatie tit stand kwam. Echter heeft hij nu een melding gemaakt bij veilig thuis en heeft hij mij verzocht op afspraak te komen. Ik vind het heel dubbel en maak me zorgen om te afspraak. Dubbel omdat ik onverstandig ben geweest en dit uit is gekomen door de kinderen. Maar er geen onveilige situatie is ontstaan en er geen regels aan mij zijn verbonden wat ik wel of niet mag doen. Tenzij onveiligheid is maar daar is absoluut geen sprake van...echter heb ik waarschijnlijk een groot kruis achter mijn naam en wordt mijn stabiele leven ineens van tafel geveegd. Hoe denken jullie en wat is jullie advies voor het gesprek dat gaat komen?
25-05-2023 om 19:51
RoodVruchtje schreef op 25-05-2023 om 19:47:
[..]
Geen probleem, bedankt.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.