liza
19-01-2018 om 01:01
Veilig Thuis, hulp vol.2
Op 24 november 2017 heb ik ambulance gebeld. Onze 2 jagige meisje heeft tussen spullen een potje in handen gekrijgen. Blijkbaar heeft fabriek niet een veiligheids-voorschrijvingen gevolgd en de dop kwam zomaar los. Moment later was kamer vol van paarse bloem-achtige stof. Kaliumpermanganaat. Is het schadelijk? Heeft zij dat ook in momd gekrijgen? Kind afgespoelde zijn e gekonfroteerd met ambulance. Degene ingestapt in onze woning, ons naar het ziekenhuis gekomandeert. We zitten 1 nacht in het ziekenhuis. We krijgen van hetselfde ambulance-medewerker ons ook Veilig Thuis melding schreef. (Pas na binnen ons piep kleine appartementje geweest voelt hij dat onze huisje om 21.00 s avonds alarmerend onhygienisch uit ziet en hier moet ingegrepen worden.) "Afwas van 3 dagen op aanrecht, floer fiz, niet kinderveilig." Wordt de redenen ons mondelijks door VT medewerker aangegeven. Door andere medewerker van VT wordt gezegd: "Het is een standaarde controle, we bezoeken iedereen bij wie melding is gemaakt." Deze post "VT, Hulp!" was begonnen om te beschrijven, wat volgde deze verhaal en de VT melding. Wat betekende dat voor gezin. Hoe verkt het. Wat vragen ze. Waar letten ze op. Hoe lang duurt zon onderzoek (op bazis van een false melding.) Wat zijn consekwenties voor gezin en voor iemand degene melding heeft geschrijven. (Tot nu pas na 1 jaar onderzocht door VT, er zijn geen consequenties geweest voor ambulance-jonge degene tegen ons melding deed. Wel wij hebben een rij van voorscrijvingen van VT gekrijgen "wat we moeten volgen om onze kind hoogwaardige levensstandaarden te kunnen aanbieden". Er is ook sprake geweest over "Nederlandse normen en waarden" en twijfel, welliswaar ik als niet nederlander, "de buiterlandse moeder" simpelweg niet goed kan voor eigene kind zorgen.) De begin van de verhaal (geschrijven door ouders.nl bloggers door 2017 terug te lezen https://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/veilig-thuis-hulp) Er is ook een steungroep geopend voor moeders degene van VT false melding heeft "gekrijgen." https://steungroep-vt-valsemelding.blogspot.nl De kern van kritiek van VT medewerkers degene zijn meerdere keer pas na melding bij ons langs geweest is... drugs-alcohol-kindermisbruik-tekort tijd voor kind of schulden? Nee... Wat vonden ze dan so erg, om herhalend op uur lange bezoek komen en 1 jaar en langer durende controle gaan vieren? Geen directe schrijftelijke aanwijzing hebben we niet gekrijgen. Mondelijks: "Nederlandse normen en waarden." Is er niet ineens meerdere "waarheiden" in het lucht momenteel? Is het niet toevallig so geweest, dat terwijl 1 van ons denken "wart" denken anderen "wit" en terwijl 1 van ons zijn opgevoed om te denken "dat is slecht" denken anderen juist "oh, uiteindelijk goed"? Zit het niet ook vast in een opvoeding? Waar we komen vandaan? Bijvoorbeeld, wat Veilig Thuis eisde, was, dat onze huis zou "vlekkeloos" zijn. (Super schone vloertapijt, geen afwas op aanrecht, mooie witte muren, goed opgeruimde vloer, geen rondslingerende speelgoed waarop je kan stappen of geen visuele chaos. Bij instappen in een huis moet het uit zien zoals een mooie interjeur-plaatje van PRAXIS of IKEA.) Goed belicht, minimalistisch, net opgeruimd. Wat echte leven met 2 jarige meisje is... degene echt een ondekker en handen aan levensgenieter is... is iets anders. Ook als ik zou dagen lang alleen bezig zijn met achter haar rennen... blijft het een vraag. Waarom zon hoge eis? Waarom moet onze huis als ideale IKEA afbeelding uit zien terwijl kind net in ondekkingsfaze zit? Door en voor controles van VT had ik moeten onze leefstijl dus flink aanpassen. Ik begon met poetsen en schoonmaak soms 7 uur, 10 uur s ochtends. We kochten nieuwe stofzuiger. De stofzuiger ging ALTIJD aan, elke dag, het minst 10 keer. Dat gaf enorme geluidsoverlast en zeker heeft onze kind meer beschadigd dan leven tewijl ik deze "hygieneterrorist" net vaak hoefte gebruiken. En in plaats van zelfgenaaide wasbare luiers begon ik wegwerpluiers te gebruiken. Als een rekentocht: in EU wordt elk jaar ca. 7 miljoen nieuwe baby-s geboren. Als kind wegwerpluier gerbuikt, heeft zij voor alle 4 groeifaze ca. 3000 van ze nodig. In totaal is het genoeg als afvalzakken, gevuld in hoogte van 2 hooibergen naastelkaar gezet. (Hooiberg, ouderwets manier om gemalen gras te stapelen en bewaren voor voeding van huisdieren.)Stofzuiger, gebruikt 3-5 keer per dag, in omgeving van 1 kamer appartement, naast drukke autoweg... ik denk oren van onze kind gaan daarvan nooit herstellen. En de schade is onmogelijk te meten omdat het is zelfs nog niet verklaarbaar dat het schadelijk is. (De komissie van VT degene op bezoek was bij ons deed speciaal opmerking: vloer MOET vlekkeloos zijn. En muren MOETEN schoon zijn. Geen kindertekeningen daarop.)Weer, afgestuudeerd als een beeldende kunstenaar en zelf-gestudeerd over motorische ontwikkeling van een kind weet ik, hoe cruciaal belangrijk is, dat kind zou van vroeg mogelijk bewegen. Zelf-stuurende stappen maken. Klimmen, springen, klauteren. Elk dag maximaal lichaamsbeweging af doen. En hoe tekenen en knutselen op een jonge leeftijd erg sterk verbonden zijn met lichaamsbeweging. Tekenen is bewegen. Schilderen is bewegen. Wat meer kind het doet dan beter. (Oeffenen van hand-oog contact. Oeffenen van overige lichaams-balans.)Wat zou parchtiger zijn om dat te oeffenen dan muren van je woonruimte? Estetisch afgezien, mischien zijn mensen degene iets anders op zijn muren willen zien hangen dan "krabbeltjes van je vastgeborenen" maar in ander hand, als er een optie is "je brengt je baby naar een kunst-cursus voor babys, zij tekent daar op muren en je betaalt 10 euros per les of je geeft je kind een waskrijt en je laat haar paar hoekjes vrij in je appartement, waar zij mag op een muur tekenen... waarom zou je gaan voor institutionele optie A. De cursus?" Terwijl kind dat thuis doen is efficienter. A. goedkoper, B. beter betrokkenheid C. minder endergie aan transport en reizen naar een kunstcursus, heen en weer. Onhygienisch? Echt? Stel, de controle van VT degene je huis komt chekken niet echt een kunstliefhebber is... maar als je zou bf in je woonkamer een kunstwerk van Picasso of Matisse hangen... zou ze niet gaan klagen? Terwijl als je je eigene kind iets laat op een muur tekenen wordt het gezien als ONHYGIENISCH en duidelijke kenmerk dat je NIET kan schoonmaak doen. Is het niet oneerlijk? En gelden dan deze "Nederlandse schoonmaakstandaarden" dan voor iedereen of alleen voor "buiterlands-afkomstige lage-klasses?" Had toevallig een interview van mijn oude universitaire leraar bekijken. Hij is momenteel 70 jaar oud. Met hun 2-de vrouw heeft zij 4 jarige kind. Als een kind degene in een gezin van kunstenaars-filmmakers , is hij al van vroeg van thuis alle technieken geleerd. Tekenen op muren hoort daar vanzelfsprekend bij. Van deze youtube clip kan 1 interview gezien worden, dat muren redelijk vol getekend zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=87-GvHzD-Og Geen schaamte. Geen sprake van onveiligheid van kind. De vrouw hoef niet VT controles overleven. Zij kan kind vrij laten op muren tekenen. Er slingert speelgoed vrijwel vaak op vloer. Ze krijgen mooie pakketjes met spulletjes van buiterland, best vaak en deze dame (in mijn leeftijd) word geinterviewd over zijn kunstwerk en zij hoef niet maand en maand en maand weer op nare interviews heen om zorgwerkers vertellen "hoe eet nu kind, hoe poept zij, heet zij nu goed stevige luier aan wat niet plas door laat... en hoe zit met inentingen... inentingen zijn niet verplicht maar toch... jullie moeten ze echt af... ze hebben wel bijwerkingen en er is een aluminium bij en autisme risico maar jullie moeten nu echt alle intentingen voor kind af laten geven... ". Doet erg denken, mischien is het echt ook een beetje verschil hoe in Nederlandse samenleving vrouw is gezien? (Volgens hetselfde vergelijking... in een land kan vrouw een filmmakier zijn degene ook moeder is, degene ook misschien wel soms ook overige normen en waarden volgt. Lijkt me, dat hier wonend moet ik ALLE normen en waarden volgen anders komen maatregelen zoals VT en zorgcircus... ten tweede... vrouw is vooral als moeder iemand dege alle deze normen en regels volgt. Kind op tijd naar diensten, services, scholingen, poetsingen en prikken stuurt en af haalt. Daarna ook inkomst levert. En oh, is deze mens toevallig kunstenaar of filmmaker? Who cares? Het is toch linkse hobby. Als zij maar 5x per dag stofzuigt en kind naar rijksvaccinatie-programma brengt op tijd.) De machtshoudingen tussen zorginstellingen en ouders zijn proportioneel buiten balans gevallen vind ik. Ouders zijn zeer gedwongen om voorscrijvingen gevolgen waarbij ze zelf geen enkele vrijheid hebben om inhoud te bepalen. Wat is "Nederlandse normen en waarden in peuter-zorg" zou ik nu beter willen uit vinden en leren kennen. In deze post zou ik proberen om te documenteren. Wat dat is. Hoe alles "moet". En hoe loopt VT onderzoek. We zijn nog steeds gevolgd door deze instantie. Ze hebben verklaard dat ze ons NIET beschuldigen in kindermishandeling. Wel heeft deze onderzoek ook nieuwsgierig gemaakt, hoe veel meer zon "losse onderzoeken" over ouders, op basis van false melding, word bewerkt? Hoe lang ze duren? Hoe veel ze kosten? Wat is meestal gevolg van deze onderzoeken voor gezin? Kind? (Zoals ik beschreef, er zijn schades, zoals bf. gedwongen 5x per dag stofzuigergebruik wat nu oren van kind heeft beschadigd, bij ons verhaal. )Of wat levert deze onderzoek op voor ouders? (Bij ons geval, per week minimum 5 uur vrijwilligerswerk, onderzoekend, wat zijn schade-s en bijwerkingen van vaccinaties. Onze kind heeft nu op gedwongen basis eerste 4 vaccines gekrijgen. Deze vaccinaties nu haar immuunsysteem beschadigd (het vordt haar of ons nooit nergens vergoed) en zal de bijmiddelen van deze complexvaccines (bevattend antibioticas, aluminium)ooit door dettox kunnen uitgewerkt worden van haar lichaam ? Wat zijn detox mogelikheiden voor kinderen degene al hebben vaccines gekrijgen. Wat zijn kosten van zon onderzoeken andere ouders? Slapeloze nachten, overbodige stress, extra kosten om nog mooiere stofzuiger aan te schaffen en huishoud spoelen met chemische wasmiddelen wat al onze natuur al lang niet tegen kan. Zou er een magische wand zijn waarmee deze Nederlandse normen en waarden van peuter-zorg ietsjes duurzaamer en mens en diervriendelijker te maken?Dora
21-06-2018 om 22:03
Ongelooflijk, ik had toen op die mam gestemd omdat hij me intelligent en integer leek. Maar of het een klopte niet, of het ander.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.