zo boos
17-04-2009 om 11:21
Vandalisme, vernielzucht, zo boos!
Ik moet dit even van me afschrijven hoor! Wel even ano in verband met de herkenbaarheid.
Vlak bij ons huis is een grote speeltuin met onder andere een groot klimtoestel met schommel, glijbaan en zo. Echt een leuk ding waar heel, heel veel op gespeeld werd. En gisteravond heeft de een of ander gek het overgoten met benzine en in brand gestoken!
Ik ben zo boos. En de kinderen zijn zo verdrietig. Ze begrijpen echt niet waarom iemand zoiets doet. Ik begrijp het ook niet. Voor brandweer en politie is dit gewoon een gevalletje vandalisme maar ons raakt het in het hart. Dit slaat toch helemaal nergens op?
Nou, bedankt voor het lezen.
Triple
17-04-2009 om 14:50
Belachelijk
Wat een eikels zeg! Ga je dan gewoon uitleven met een Paasvuur in plaats van een speeltuin vernielen. Bah.
purk
17-04-2009 om 14:50
Gevalletje grrrrrr....
grrrrr...ik kan me helemaal voorstellen dat je hier woest, boos en vooral ook verdrietig om bent. Hierachter is ook een geweldig pleintje. Ik moet er niet aan denken dat hier hetzelfde gebeurd.
Als het een openbaar terrein is, dus van de gemeente, zou ik alles op alles zetten dat het hele speelgebeuren zsm vervangen wordt.
Groetjes van Purk
maan.
17-04-2009 om 15:51
Hier ook eens..
Is hier ook eens gebeurd, nou mooi dat er niks voor in de plaats terug kwam.. het veldje werd toch voornamelijk door hangjeugd gebruikt en terugplaatsen van speelmateriaal zou alleen maar vragen zijn om herhalingen aldus de gemeente.
Het andere speeltuintje is trouwens ook niet veel soeps maar hier een hele andere ergernis: er worden volop honden uitgelaten.. door kinderen nogalliefst. En als je er wat van zegt dan kijken ze je aan van waar bemoei je je mee of je krijgt te horen, ik ben hem niet aan het uitlaten maar met hem aan het spelen hoor. Op een toon dat je denkt GRR
tonny
17-04-2009 om 16:25
Hier ook gebeurd!
Het hele spul stond er pas een week of zes. De gemeente had speciaal de begroting naar voren geschoven om het speelplaatsje aan te pakken - en nu staat dat verbrande restant er treurig te staan.
Heel, heel triest, wat voor treurlingen doen zoiets??
Ik heb best begrip voor enige (nou ja, echt maar een beetje...) baldadigheid, maar dit is echt waanzinnig!!!
Tonny
angel3
17-04-2009 om 18:56
Hier ook raar
een keer een hele dikke mensendrol boven aan de glijbaan. Belachelijk en zo smerig!!! waarom?
Gelukkig niet zo onherstelbaar als bij jullie ...
Stertke
maan.
19-04-2009 om 09:29
Speeltuin-zonder-bankje
Nou hier verderop in de wijk toch echt ook een speeltuin zonder bankje hoor.. idioot gewoon. Er staan speeltoestellen met name voor jongere kinderen, komen heel veel moeders met buggy's en die moeders die staan te staan in die speeltuin.. omdat er inderdaad ook hier geen bankje is geplaatst. Omdat er anders misschien hangjeugd zou kunnen zitten. Nou die hangjeugd zit 's avonds inderdaad in die speeltuin.. op de schommels en op de glijbaan en op de wipwap.. Dus de hangjeugd hou je er niet mee tegen zet dan gewoon bankjes neer voor de moeders zou ik zeggen.
Ook zo idioot bij ons NERGENS een speeltuintje met een prullenbak!!! Ook vanwege die hangjeugd.. prullenbakken zouden hangjeugd aan kunnen trekken.. ofzo? Gevolg.. snoeppapiertjes en ijspapiertjes die rondslingeren, (half)lege pakjes drinken die rondslingeren.. hoe moet je je kind opvoeden om afval weg te gooien als er geen prullenbak voorhanden is? En de hangjeugd.. die stoort zich niet aan de afwezigheid van een prullenbak met als gevolg vertrapte bierblikjes en vorig jaar een kapot bierflesje met her en der glasscherven.
En inderdaad ook bij het speeltuintje bij ons achter, (ik heb ooit een bijeenkomst bijgewoond waar ter sprake werd gebracht of dit ding moest worden uitgebreid of verwijderd) de omwonenden zitten te zeiken dat die kleuters de hele dag door gillen.. ik loop en fiets er regelmatig langs maar grootste deel van de dag is het speeltuintje leeg. Tja.. Merendeel van de aanwezigen wilden dan ook het speeltuintje weg, dat is uiteindelijk niet gebeurd maar het is een treurig speeltuintje.
Bastet
19-04-2009 om 18:12
Zo boos
Ik las net zoiets in de krant,klopt het dat er een inzameling komt voor een nieuwe?Of is het niet in de gemeente waar ik denk dat het is...
groetjes,Bastet
zo boos
20-04-2009 om 15:32
Ja zoetermeer
Inderdaad Bastet het is in ZOetermeer. Het schijnt dat het wel een jaar kan duren voor er een nieuwe komt. Er loopt al een handtekeningenactie.
Dat voelt dan weer een beetje als: nou hij is kapot koop maar een nieuwe. Alsof de gemeente niks anders hoeft te doen en te betalen. Maar toch, er werd en wordt zo ontzettend veel in die speeltuin gespeeld. Dat klimtoestel was echt wel het centrale punt. Het is ook niet zo dat de kinderen er langzaamaan alles afgesloopt hebben of zo. We kunnen ons de wijk gewoon niet voorstellen zonder die speeltuin...
Welke gek steekt zo'n ding nou in brand?
Miss Elly
20-04-2009 om 22:46
Waarschijnlijk diezelfde gek
die bij het speelbos achter de kinderboerderij (Balijbos), de touwbrug vorig jaar vernielde. Of degene die het ludieke standbeeld van de man die een vuurtje gaf, vernielde. En zo kun je nog wel doorgaan. In Zoetermeer is het kennelijk niet mogelijk om iets te hebben waar men plezier van heeft, zonder het kapot te maken.
Bastet
21-04-2009 om 07:41
Zo boos
Ik ben blij voor jullie dat het in ieder geval vervangen wordt,ook al duurt het misschien even.Ik woon ook in Z,en ons speeltuintje is al een paar jaar niet meer dan een bankje,een wipkip en een evenwichtsbalk,terwijl het ooit een leuk plekje was waar veel kinderen graag speelden.
Groetjes,Bastet
zo boos
29-04-2009 om 10:03
Zo blij!
Er wordt nu een nieuw klimrek gebouwd! Dat is toch wel helemaal geweldig van de gemeente Zoetermeer! De kids zijn helemaal gelukkig!