Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ollie

Ollie

27-02-2015 om 00:11

vader heeft dochter nog nooit gezien 9jaar

Hallo, Al tijdens de zwangerschap dacht ik dat ik er goed aan deed vader buiten beeld te houden. Heb ook nooit meer contact gezocht.
Nu heeft een kennis van mij via zoekmachines vader gevonden en gecontracteerd.
Vader wilde perce het kind zien als dat zijn dochter is.
Ze heeft mij zijn nummer gegeven en zo heb ik sinds negen jaar weer contact met hem. In de eerste instantie wilde hij zijn dochter echt graag zien. Het leek mij niet verstandig om dat zomaar te doen. Heb haar wel een foto gegeven van hem. Ze weet hoe hij heet en dat hij in het buitenland woont.
De laatste tijd vraag ze steeds meer naar haar vader, ze wil hem graag zien, weten wie haar vader is.
wat moet ik doen. En wat kan ik hem adviseren?

Barvaux

Barvaux

27-02-2015 om 07:53

maar

Hoe moeten wij jou adviseren als wij de man niet kennen en niet weten waarom je al tijdens de zwangerschap geen contact wilde?

Als je contact wil doe dat dan voorlopig anoniem zodat hij jouw adres niet komt te weten.

Charlie vo

Charlie vo

27-02-2015 om 09:17

Meer info nodig

Waarom dacht je dat jer er goed aan deed vader buiten beeld te houden?
Waarom heeft die kennis de vader van je dochter gezocht?
Waarom schrijf je "als dat zijn dochter is"
Wat bedoel je met "ik heb sinds 9 jaar weer contact met hem"? Hoe oud is je dochter?
Wat heb je je dochter al verteld over het contact tussen jou en haar vader?

Wat ik hieruit opmaak : je dochter wil haar vader leren kennen en haar vader wil haar leren kennen. Wat heb je daar nu op tegen?

Okie Dokie

Okie Dokie

27-02-2015 om 10:05

het wordt mooi weer

Ik zou voor een eerste kennismaking ergens met hem afspreken om samen met je dochter naar toe te gaan. Zo hoef je niet direct je adres bloot te geven. En kun je rustig een beetje vertrouwen gaan opbouwen.

Ervan uitgaande dat je bepaalde ? Gevaren ziet omdat er blijkbaar iets met vader was of is wat jou doet overwegen hem erbuiten te houden?

Je dacht dat je er goed aan deed

Om vader buiten beeld te houden. Klinkt niet als vader was een extreme gewelddadige psychopaat die mij en mijn dochter in levensgevaar zou brengen als hij haar zou zien.
Klinkt meer als, de relatie met vader was niet zo goed, ik wist niet of ik van hem op aan kon en of hij in haar leven zou blijnven dus laat ik hem maar niks weten dan mist dochter ook niks.

In het eerste geval was het wellicht een geode reden om hem buiten beeld te houden. In het tweede geval was het feitelijk gewoon puur egoisme van je en dacht je niet aan je dochters belang om haar vader te kennen.

Je dochter heeft er recht op om ahar vader te leren kennen en er een band mee op te bouwen. Als moeder moet jij daar de mogelijkheden toe bieden. Alleen in heel extreme omstandigheden moet je daarvan afwijken. Vooralsnog blijken die extreme omstandigheden uit niks in jouw verhaal.

Yura

Yura

27-02-2015 om 13:13

Rare kennis

Wat is dat voor een kennis, die buiten jouw medeweten de vader opspoort en contact met hem opneemt? Zou gelijk over zijn me de vriendschap, waar bemoeit zo iemand zich mee zich, bizar.

Verder vraag ik me inderdaad af waarom je het verstandig vond de vader buiten beeld te houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.