Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Update zeilmoeder

http://www.telegraaf.nl/vrouw/vrouwblog/moeder_van_zeiljongens/21217334/__Mijn_zoons_krijgen__TBS___.html
Nog geen bemiddelaar als de kinderombudsman in zicht maar wel inmiddels een OTS, door zeilmoeder TBS genoemd.
Wat mij wel intrigeert is of dit soort zaken zal verbeteren als de samenwerkingsverbanden zelf voor Passend Onderwijs gaan zorgen of dat ze zichzelf dan nog steeds handelingsverlegen kunnen verklaren waarna ouders en kinderen zonder oplossing een schijnoplossing opgedrongen kan worden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

28-01-2013 om 18:25

Annej

Ik begrijp je kruistocht, weet dat je zelf behoorlijk wat hebt meegemaakt met BJZ...

Maar denk je niet dat je kruistocht, hoe terecht ook, langzaam maar zeker steeds meer tegenstand zal krijgen hier? Natuurlijk is er veel mis, ik weet er zelf helaas ook over mee te praten, maar tegen elke slechte ervaring staan vele goede ervaringen, dankzij mensen die zich met hart en ziel inzetten om e.e.a. wél goed te laten verlopen.

Elke slechte ervaring is er één teveel. Maar ik heb het gevoel dat je nu met een overfanatieke heksenjacht bezig bent. En daarmee roep je eerder irritatie op dan begrip.

En dat is jammer, want elke sléchte ervaring is er één teveel. Maar door zo zwartwit (en vooral zwart) door te antipropaganderen bereik je echt het tegenovergestelde.

Met alle respect voor je acties en voor wat je hebt meegemaakt. Maar denk er toch nog eens over na. Er zijn diverse sites die zich actief inzetten tegen misstanden in de jeugdzorg, misschien kan je daar een podium vinden?

Succes!

Tijgeroog

Tijgeroog

28-01-2013 om 19:46

Unicef

In het stuk waar naar verwezen wordt valt bij mij de opmerking over Unicef ook slecht. Ik vind het vervelend voor die jongens, maar als ik een bijdrage aan Unicef doe, is dat toch echt bedoeld om kinderen te ondersteunen in andere omstandigheden. Je weet wel, vaccinaties in Afrika, onderwijs voor kinderarbeiders, voedselhulp na een aardbeving.

Leen13

Leen13

28-01-2013 om 21:34 Topicstarter

Oke overdosis

Ik geef toe, het is wat veel. Maar het gebeurt nu in de transitie naar de gemeente van de jeugdhulpverlening. Ja, dat houdt mij wel bezig.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-01-2013 om 23:29

Ja overdosis

Dat misschien wel ja, maar ik vind dit nou juist echt een treffend voorbeeld van hoe het niet zou moeten met OTSen. Daar mag best wat aandacht aanbesteed worden.

Ik ben zo blij dat ik niet in de schoenen van die mensen sta. Wat een ellende....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.