Ozzie
30-08-2014 om 13:37
Topsportende kinderen, ervaring
Ik heb een kind wat het zeer goed doet in haar favoriete sport. Ze werkt er redelijk hard voor (training) en heeft m'n in het laatste jaar voortreffelijke resultaten gehaald. Dat heeft over de afgelopen jaren wel flink wat geld gekost. Nu staan er op het punt dat de doorbraak naar wereld beker wedstrijden er aan zit te komen. E is geen ondersteuning van de nationale sportvereniging. Alles moet door onszelf worden betaald. Hoe ver ga je???? Wanneer zeg je stop of zeg je dat niet? Hoeveel verwacht je van de jonge sporter zelf aan bijdrage? Ik ben vooral op zoek naar ervaringen van andere ouders.
Barvaux
30-08-2014 om 16:45
de vraag
Hoe oud is je kind en wat gaat het kosten is dan de vraag? Je kunt niet eerst overal aan mee gaan doen en halverwege het jaar stoppen denk ik? Zijn er nog meer kinderen in het gezin die hierdoor aandacht (en geld) tekort komen?
Dendy Pearson
30-08-2014 om 18:48
gespaard
Nou, dat lijkt me lastig.
Het mooiste is natuurlijk als je vanaf de geboorte wat hebt gespaard. En dat je dan ook gewoon bij dat geld kan. Om die reden hebben wij nooit geld in iets gestoken waar je pas vanaf de 18e verjaardag ofzo bij kan. Omdat je altijd onverwacht voor hoge kosten kan komen voor je kind.
Zelf zou ik het denk ik goed vinden zolang als het geld er zou zijn en de rest van het gezin er niet onder zou lijden. En anders is het jammer maar helaas.
Anooo
30-08-2014 om 19:24
status?
Kan er een topsportstatus met wereldbekerwedstrijden verdiend worden? Of anderszins iets waardoor over bepaalde tijd de bond gaat meebetalen?
Of sponsoring of crowdfunding zoeken? Jonge sporters uit mijn sport zag ik bij talentboek staan, maar daar schijn je een talentstatus te moeten hebben. Ik ken ook iemand die materiaal en sportvoeding gesponsord krijgt, zelf geregeld.
Vakantieganger
30-08-2014 om 20:12
Waarom geen ondersteuning nationale bond?
Behalve alle eerder al genoemde vragen, vroeg ik me af waarom de bond niets voor jullie doet?
ozzie
31-08-2014 om 07:20
Bond doet niets
Omdat haar sport niet als kanshebbend voor olympisch goud gezien wordt... Tja...
Kind is 17 en financieel kan het maar niet gemakkelijk...
Vakantieganger
31-08-2014 om 09:18
Helemaal geen enkele status?
Heeft je dochter helemaal geen enkele status/medewerking van de bond? Dus ook geen talentenstatus? Dan is het inderdaad pittig, en een lastige keuze. Hier nog wat vragen die bij me te binnen schieten:
Kan ze er wat mee verdienen? Maw kan ze eventueel prijzengeld weer gebruiken voor een volgende WB wedstrijd?
Hoe doet ze het op school, en hoe houdt ze, straks met WBwedstrijden alles vol? Want als je nu veel kosten maakt, en ze haalt haar diploma niet, wordt het nog een jaar langer schoolgeld/kosten etc.
Is er, behalve trots en roem, ook nog een boterham mee te verdienen, later als ze groot is.
Verder zou ik dochter stimuleren om zoveel mogelijk sponsor verzoeken in te dienen en uit te zetten. Zowel lokaal, als regionaal. Probeer een artkel in de lokale krant te krijgen, free publicity. Laat ze zichzelf vermarkten.
Ik denk nog even verder!?!
Vakantieganger
03-09-2014 om 21:09
@Ozzie: wat is reactie van dochter
Hoe reageert je dochter als je de hoge kosten ter sprake brengt? Ze is al 17 tenslotte, dus lijkt me dat dit ook met haar besproken kan worden. Weet niet tot in welk detail, maar ze mag best weten dat vliegtickets (?), hotelovernachtingen (?), vrije dagen pap of mam, ook zoveel kosten. En heeft ze zelf nog suggesties om aan financien te komen?
Tot slot nog een herhaling van een eerder gestelde vraag: zijn er nog meer kinderen in het gezin die hieronder lijden - financieel en / of in aandacht? Dat zou zeker in mijn eigen beslissing meewegen tot hoever ik ga met steunen van een kind.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.