Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
mijk

mijk

24-07-2011 om 12:47

Toch nog leuk nieuws dit weekend

Tienertour is terug: http://www.nu.nl/algemeen/2573059/tienertoer-terug-van-weggeweest.html

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

24-07-2011 om 14:14

Ik ook niet...

net als Berber, maar dan van beide ouders.

mijk

mijk

24-07-2011 om 14:39

Ik wel

vanaf mijn 12e iedere zomer. Superleuk altijd! Echt een mooie gelegenheid om zelfstandigheid te oefenen!

En warme herinnering. Altijd als ik in Amsterdam aankwam met clubje provinciale vriendinnen was mijn Oom die een appartement vooraan het Damrak had vrij. Dacht ik toen helemaal niet overna maar het was een mooie plek om aande grote stad te wennen. Realiseerde me vorige maand ineens dat de schat er natuurlijk altijd vrij voor nam

Mijk

Vic

Vic

24-07-2011 om 14:43

Dat mocht dan weer wel

Ik mocht niet veel, qua uitgaan enzo, maar op tienertoer mocht wel. Op mijn 17e!

tonny

tonny

24-07-2011 om 15:06

Jawel!

Dat was leuk! En dan zoveel mogelijk kilometers op een dag, even rondneuzen in steden waar je nooit was geweest. Goeie herinnering aan!

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2011 om 15:17

Oooooooo

Daar heb ik goeie herinneringen aan, vanaf mijn 12e met een vriendin of een nichtje. Ennnnnn later die Europa-versie, hoe heette dat ook weer. Die duurde een maand. Interrail ofzoiets? Dat ik dat mocht. Onvoorstelbaar eigenlijk.

Tirza

Polly Shearman

Polly Shearman

24-07-2011 om 16:07

Ook!

13 jaar was ik geloof ik, vond het geweldig! Ik was wel met een groepje en mijn grote zus was er ook bij..
Ik weet niet of ik mijn oudste van nu 12, zou laten gaan, dit jaar nog niet, volgend jaar misschien.

Mooie herinneringen

Ik ben vanaf mijn 13e een aantal jaren geweest. Naar Maastricht en Groningen omdat het ook sport was om op een dag zoveel mogelijk kilometers af te leggen. Op zo'n uitje heb ik met vriendin onze haren paars laten verven bij een obscure kapper, verder gebeurde er volgens mij weinig spannends. Maar het was toen we heel spannend om thuis te komen.

Ik denk dat de tijden echt veranderd zijn. Ik kan me niets voorstellen dat mijn zoon als hij 13 is NL doorkruist, zonder mobieltje, met heel weinig geld en een lijstje logeeradressen waarvan je zelf moest uitzoeken hoe je er ging komen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ik mocht niet

Terwijl mijn vader wel meteen op zijn 60e een seniorenkaart aanschafte en 7x per jaar op bejaardentoer ging...

Maar goed, ik mocht met 16 wel alleen met de trein naar Zweden om bij familie te logeren. En ben rond mijn 20e een paar keer op Interrail geweest.
Zit er over te denken om volgend jaar met de kinders te gaan Interrailen, de leeftijdsgrens bestaat niet meer...

Dirk zie ik nu nog niet in zijn eentje tienertoeren, hij mag wel hoor (als hij mobieltje en vriend meeneemt). Maar ik denk niet dat hij durft, en trouwens hij wil ook geen mobieltje...

angel3

angel3

26-07-2011 om 18:52

Ja een week lang

Toen ik 12 was. We hadden een logeerschema. Dus een week volgepland. Dat ging prima. Ik was 12 en vond het zo volwassen dat we dan in dat spoorboek alle tijden en overstappen moesten uitpluizen. Geweldig. Toen ik 17 was mocht ik interrailen. Poehe ! Met 3 vriendinnen en een strak belschema. Ik gun het mijn kinderen enorm !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.