Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

taboes

naar aanleiding van het opgehaalde draadje over luierdragende tieners, misschien is het leuk/zinvol om naar buiten te komen met je taboes? Dingen die je kinderen nog doen, maar die je eigenlijk liever niet vertelt aan andere mensen, uit angst voor negatieve reacties?

Ik zal ermee beginnen: Ik geef mijn zoon van 4 nog borstvoeding. Wie weet er nog zo een?

troelahoep

troelahoep

08-11-2013 om 20:48 Topicstarter

ilse L

wauw, het eerste echte taboe wat ik hier voorbij zie komen! Tenminste, dat lijkt me nu echt iets wat niet algemeen geaccepteerd is. Ik denk niet dat als een vriendin met zou vertellen dat ze een open relatie heeft ik haar minder lief zou vinden, maar ik zou het wel gek vinden denk ik. Hoeveel mensen zouden er eigenlijk daadwerkelijk een open relatie hebben? (in percentages zeg maar)

troelahoep

troelahoep

08-11-2013 om 20:52 Topicstarter

26" fiets

ik heb ze niet allemaal gelezen over de 26" fiets, maar is dat nu zo bijzonder? Ik heb zelf ook een 26" fiets, namelijk een Batavus delivery bike. Hartstikke degelijk, met een rekje voor en een extra lange bagagedrager, stuurslot (tegen het omslaan van het stuur) etc. Dit type zie je ook vaak als leenfiets bij de fietsenmaker. Zelf ben ik toevallig ook niet groot (1,60 m.) maar ik pas wel prima op een grote grotemensenfiets. Ik zie ook volwassen mannen die een deliverybike hebben, dus ik geloof niet dat het hebben van kleine wieltjes aan je fiets nu zo'n punt is.

troelahoep

troelahoep

08-11-2013 om 20:54 Topicstarter

nog iemand anders die z'n ouders niet leuk vindt?

.... ik zit er af en toe best wel mee namelijk. Ben ook nog enig kind.

nickje

nickje

09-11-2013 om 11:41

ja hoor

Mijn man vindt zijn ouders niet leuk. Heeft geen hekel aan ze en gaat ook braaf op bezoek. Maar hij vindt het echt niet leuk dat ze zo zuur zijn geworden nu ze gepensioneerd zijn. Zijn zus is in het buitenland gaan wonen en dus zit hij ermee opgescheept. Zo voelt het voor hem ook echt. Want je kan ze moeilijk in de steek laten. Als hij bij ze is geweest en een uur heeft moeten aanhoren hoe slecht iedereen is en hoe slecht zij het hebben, dan komt hij thuis met knetterende koppijn.

Dus je bent niet de enige!

Stenna

Stenna

09-11-2013 om 12:00

zonder nick

Ja, zie mijn eerdere posting over de opluchting die ik voelde toen mijn vader overleden was. Had zeker ook te maken met dat ik hem helemaal niet leuk vond.

Stenna

Stenna

09-11-2013 om 12:00

Nu heb ik de gelegenheids nick verkeerd ingevuld. Nou ja, laat maar.

Knuffel

Knuffel

09-11-2013 om 12:51

Hekel aan moeder

Ik heb een hekel aan mijn moeder. Ik heb geen contact meer met haar en veel mensen weten dat. Ik praat niet over wat er is gepasseerd allemaal. Ik zeg alleen dat mijn moeder vast ook haar eigen kant van het verhaal heeft, niemand graaft verder dan.
Het gaat best ver hoor, ik koop geen van haar favoriete merken voor bijvoorbeeld de was of de afwas. Dat komt niet in mijn huis. Ik heb een aversie tegen moederdag vanwege de reklames er omheen. Al die ma-de-liefste's etc. Ik kan er niet tegen.

Monique D*

Monique D*

09-11-2013 om 13:31

Spider: zadelpen fiets

Spider:
"Ik heb een cruiserfiets en het zadel kan echt veel lager dan hij nu staat. Ik ben 167.
Hij kan zo laag dat mijn 10 jarige van 1.45 er op kan fietsen, en met haar voeten bij de grond kan. Het was een keer nodig vanwege een lekke band. Ze wilde hem al van me overnemen

Ik dacht dat de framemaat 26 was, maar de zadelpen (of waar de pen ingaat) is nogal kort. Dat verschilt nogal per fiets heb ik het idee."

Ik denk ook dat de zadelpen voor mij een grote rol speelt. Dus daar moet ik dus naar kijken.

Hoe komt het eigenlijk dat zulke fietsen bijna nooit in een fietsenwinkel te zien zijn?

Monique D*

Monique D*

09-11-2013 om 13:37

Reactie op taboes "hekel aan ouders"en "open relatie"

In mijn vriendenkring ken ik 2 mensen die helemaal geen goede band hebben met hun ouders. Dus jullie zijn niet de enigen.
Je kan je ouders niet zelf uitkiezen en zij moeten jou per slot van rekening opvoeden.

Ik ken niemand die een open relatie heeft, maar heb wel mensen gekend die een driehoeksrelatie hebben.
Ik denk dat men die mensen kent met een open relatie dit bedreigend vindt (o jee, straks wil zij of hij wat wat met mijn man of vrouw). Of het zijn mensen die vinden dat een relatie of huwelijk "gesloten" moet zijn. Een relatie hebben of een one-night-stand met een andere is dan verboden.

Zelf zou ik geen problemen hier mee hebben, dat moet iedereen voor zichzelf weten.

Monique D*

Monique D*

09-11-2013 om 13:41

Weer een taboe: geen feesten in huis

Ik hou zelf niet van feestjes organiseren. Zeker niet in mijn huis. Ik hou niet van "zorgen voor mensen".
Ik vind dat teveel moeite.
Ook heb ik zelfs moeite met gewoon (klein) bezoek ontvangen. Maar dat heb ik liever dan een feest.

Als ik toch een feest wil vieren dan zou het buitenshuis moeten zijn. Eten, drinken en schoonmaak moet uitbesteed zijn, dat wil ik zelf dan niet doen. Vergelijk het maar met een bevalling zonder voor- en naweeën!

Feesten bij anderen vind ik wel leuk, dan hoef ik zelf niets te doen!

Dalarna

Dalarna

09-11-2013 om 15:06

Monique

De vraag is natuurlijk klein naar zo'n fiets maar je kunt zo'n fiets altijd bestellen.

Monique D*

Monique D*

09-11-2013 om 15:30

Reactie bestelling lage fiets

Zou ik zo'n fiets ook tweedehands kunnen krijgen? Een gloednieuwe fiets is erg duur.

Dalarna

Dalarna

09-11-2013 om 16:38

Monique

Ja, dat is ook vraag en aanbod. Heb je geen forum voor kleine mensen waar je dit soort dingen op kunt vragen?

kerst en relatie's

Met die feestdagen speelt hier ook nog mee dat we met de hele familie normaliter best close zijn. Iedereen kan prima met elkaar opschieten en normaal brengen we best veel tijd met elkaar door.
Maar met de feestdagen dus niet Dat heeft er ook mee te maken dat we elkaar de periode ervoor en erna al elke week zien! (pfffffff) Omdat er gewoonweg elke week een jarige is. Met als kers op de taart mijn vaders verjaardag die hij altijd zéér groots wil vieren dus dat is minimaal een dag als het geen weekend wordt.
We komen elkaar tegen de feestdagen dus de neus uit.....dus zoekt de rest van de familie het bij de schoonfamilie, zijn die ook nog 's aan de beurt hahahaha. En die van ons wonen te ver weg. Hoewel we daar wel een paar keer rond die tijd geweest zijn.
Dat maakt het denk ik ook extra raar...als ik zeg dat we gewoon thuis blijven vragen er altijd wat naar mijn familie en schoonfamilie, nee daar zijn we prima mee, dat is het niet, sorry.....Dát bedoel ik niet.
Wat betreft een open relatie hebben, denk ik toch dat wat dat betreft de tijden aan het veranderen zijn. Wij hebben vrienden die dat ook hebben, nou prima toch, moeten zij weten of niet? En als ze wel eens 'swingen' zoals dat schijnt te heten, logeren de kinderen wel eens hier. Weet eigenlijk niet wie het verder van de vrienden weet, maar het is geen erg groot taboe naar mijn idee.
Ook geen dagelijks onderwerp van gesprek, maar normaal praten wij ook niet echt over sex op een verjaatdag ofzo, ook niet over de standaard sex dus.
Wat dat betreft zou ik eerder zeggen dat in groepsverband praten over sex een taboe is en niet per se dat 'open relatie hebben.'
Het is net zo'n taboe om te vertellen dat je een tarzan hebt of graag s een trio zou doen.
Of zie ik dat verkeerd?
Wat betreft een hekel hebben aan familie....nou er zijn er volgens mij talloze die een nogal 'koele' relatie hebben met 1 van beiden kanten van de familie.Dan noem je het geen hekel hebben aan, maar w.s. zit het vlak bij elkaar. En dat weet iedereen, wie dat precies zijn, toch?
groeten albana

ow en op vakantie

Nee dat red ik niet, ik moet werken tot de dag voor de kerst, dus tot de 23ste anders kan ik al die diners en ontbijten niet doen he?
En nee dat kan niet eerder...en nee dat kan niet een ander. It's part of my job. En dan komt oud en nieuw en werk ik ouderjaarsdag nog omdat die oliebollen er moeten komen he? En dat kan je moeilijk een week eerder doen
Dus nee weggaan zit er niet in.
groeten albana

Monique D*

Monique D*

10-11-2013 om 17:19

Nogmaals een taboe: (huis)dieren

Ik weet het, ik ben een apart mens en altijd geweest. Ik ben uniek in haar soort.

Zo hou ik zelf niet van huisdieren. Honden, katten, cavia's, konijnen, muizen, ratjes, etc., brrr. Ik vind ze onhygiënisch.. Ze zijn schoon omdat ze zichzelf schoonlikken? Dat begrijp ik niet.

Honden zijn wel leuk om te zien, maar ze aanhalen, laten likken, mij laten bespringen, neus in de kruis.. nee, dankjewel. Katten willen meestal op schoot, je voelt dan de nageltjes door de broek heen.. brr. Ik wil dat niet, maar toch wil die kat op mijn schoot zitten. Ik sla hem dan weg, sorry.. ik vind ze grillig, de ene keer geven ze kopjes en de andere keer kan je een haal krijgen. Echte kleine roofdiertjes. Het is wel een voordeel als je last van muizen hebt..
Ook vogeltjes in een kooi vind ik niets. Die diertjes moeten gewoon lekker vrij vliegen en niet opgesloten worden in een kooi. Ze kunnen wel prachtig zingen, maar 's-ochtends vroeg als ik wil uitslapen vind ik het vervelend..

Kinderboerderijen waren niet aan mij besteed. Lang geleden toen zoon een jaar of 2 was waren we een keer naar de kinderboerderij geweest. Er waren geiten, hangbuikzwijnen, etc. Die dieren wilden uiteraard aangehaald worden. Maar helaas ben ik zelf vies van dieren.. en dan nog die keutels op de grond en als je niet oppaste ging zoon nog lekker op de grond kruipen of rollen.. brrr!

Bijna iedereen vindt huisdieren schattig, maar ik helaas niet. Ik merk dat ik op dat gebied een uitzondering ben.

Toen ik zelf een jaar of 19 was gingen mijn ouders en mijn jongere broer met vakantie. Mijn broer (hij was toen een jaar of 12) had een muisje. Hij vond het leuk om hem op zijn schouder te dragen. Hij liep dan om zijn nek heen. Hij legde hem op tafel en daar deed hij soms een plasje.
Toen zij met vakantie gingen vroeg broer of hij op zijn muisje wilde passen. Dat wilde ik wel. Uiteraard ga ik geen kooi schoonmaken en met hem spelen. Dat was ok.
Ik gaf hem elke dag korstjes brood en een beetje water. Dat was alles. Toen broer terugkwam merkte hij dat dat beestje magerder was geworden. Later stierf hij. Helaas kreeg ik van hem de schuld van zijn overlijden.. en dat snapte ik niet, ik had hem toch eten gegeven? Achteraf denk ik dat dat diertje zich eenzaam voelde en wilde knuffelen, maar ik was helaas niet de aangewezen persoon hiervoor..

Fiorucci

Fiorucci

10-11-2013 om 21:56

Monique

Een muisje kan best zonder knuffels, maar alleen brood is niet genoeg..

Spider

Spider

11-11-2013 om 09:04

Huisdieren

Ik heb daar ook een andere mening over dan de meeste. Hoewel ik wel dol op dieren ben, vind ik dat de meeste dieren het erg slecht hebben in gevangenschap. Veel dieren hebben gewoon echt gezelschap of veel aandacht nodig, niet alleen het eerste jaar maar hun hele leven.
Ik denk dat het met honden en katten vaak nog meevalt. Die zijn redelijk aangepast. Maar die veroorzaken in bebouwde gebieden nogal wat overlast omdat baasjes hun verantwoording niet willen nemen.

Nouja hier op OOL zijn er al heel wat kat-hond en poep discussies geweest.

Zelf heb ik twee vogels.
Zielig he.

Dat is wel de opvatting, en bij veel baasjes zijn vogel in mijn ogen ook ronduit zielig. Zitten alleen maar in een kooitje mooi te wezen, en dan klaagt baasje nog dat ze veel schreeuwen enzo. Tja vooral kromsnavels laten zich horen als ze niet blij zijn.

Maar mijn vogels zitten zelden in hun kooi. Eigenlijk alleen als ze slapen en hun voer zit in de kooit dus ze eten daar ook. En tijdens het koken en stofzuigen omdat het anders gevaarlijk is voor ze.
En dat vinden veel mensen erg apart.
Het is niet echt een taboe natuurlijk, maar het valt me op dat de heersende opvatting is dat een vogel als huisdier in een kooit moet, terwijl ik vind dat dat niet goed is.

En toch moet ik me regelmatig verdedigen over het hebben van vogels.
En dan te bedenken dat ik ze eigenlijk opvang, omdat de vorige eigenaren er niet meer voor wilden/konden zorgen, en dan hoop ik dus dat ze bij mij beter af zijn.

dieren zijn dieren en geen mensen

Nóg een taboe...ik vind dat véél mensen veel te ver gaan in hun liefde voor hun huisdieren.
Dat ze ze meer beschouwen als 'mens' dan als dier.
Met name hier dan online of met mensen die niet in de omgeving wonen. Hier rondom mij zijn meer mensen die het zo zien als ik.
Zal er wel mee te maken hebben dat wij van de 'boer' komen en wonen
Vooral paardenliefhebbers kunnen er wat van!
Maar ook honde en katteliefhebbers.
Wij hebben ook een kat. Maar geen haar op mijn hoofd die erover denkt om haar b.v. medicijnen voor k weet niet hoeveel geld te geven als ze 'iets' zou hebben of een operatie. Dan is het over en uit voor haar.
Ik vind het zelfs zielig hoe mensen soms omgaan met dieren als ze ziek, zwak of misselijk zijn.
Kom op zeg....het is een dier! Dat dier snapt zelf niet eens dat ze ziek is. Gelukkig zijn de dierenarsten hier ook dezelfde mening toegedaan en helpen die het dier naar een andere wereld als het zover is. Je moet profijt hebben van een dier en zodra de weegschaal omslaat naar de andere kant is het afwegen en als het negatief is, is het helaas pindakaas.
We zijn wel goed voor dieren, dat dan weer wel. Denk zelfs beter dan die mensen die ze als lieveling beschouwen. Mijn poes is niet te dik en mag naar buiten en muizen vangen. Ik voer d'r nooit eten dat wij eten en we geven d'r een tik als ze op tafel loopt.Een krabpaal heeft ze ook al niet nodig, daarvoor gebruikt ze bomen
En nagels hoeven we niet te knippen want dat gaat vanzelf als ze zo'n leven hebben. Geen gepest of verpest dus hier.
En oorzaak nummer 1 van huisdieren (nieren kapot) is hier ondanks talloze katten nog nooit voorgekomen. Omdat ze goed opgevoed is en niet zou durven van ons eten te gappen en we haar ook niet voeren.
Hier mogen dieren zichzelf zijn. Dier dus. En niet een soort 'kind', arme huisdieren....
Groeten albana

Spider

Spider

12-11-2013 om 09:42

Dieren als kindjes

Daar verbaas ik me ook over. Ik ben er best verdrietig over als er een dier dood gaat dan merk ik toch dat een huisdier een plekje in je hart heeft veroverd.

Ik ken iemand die beweerde dat ze om het overlijden van haar kat net zoveel verdriet zou hebben als een ander die een kind verliest. Maar zij is kinderloos en kattengek.
Dat gaat er bij mij echt niet in.

En dan hun eigen huisdier plat vertroetelen (tot de dood erop volgt) maar wel met droge ogen een plofkip kopen.
Dat volg ik helemaal niet.

Albana, het verwennen van dieren is niet perse goed voor ze. Ik zie een direct verband met kinderen die teveel verwend worden. Dat is gewoon niet goed voor ze.
Alleen bij huisdieren is dat minder erg (vindt men?) dus kunnen daar alle remmen los zeg maar. Blijkbaar vinden sommige mensen het fijn om iemand te verwennen, en daar is een huisdier vaak het slachtoffer van.

mirreke

mirreke

12-11-2013 om 10:55

Albana...

ik ben het qua je dierenstandpunt deels met je eens. Alleen met eten doen we het iets anders. Inderdaad: veel buiten, veel vangen en dan gelukkig ook opeten, want anders vind ik het zonde van zo'n gevangen en doodgespeelde muis. Maar ik geef onze katten wel restjes eten. Dat deden mijn ouders namelijk ook en dat zit er bij mij ook nog in. De dieren mochten de restjes, en zo is het bij ons ook nog. En dan daarna is er ook nog kattenvoer
Veel dierenvoer is namelijk helemaal niet zo goed voor dieren. Nou is mensenvoer dat ook niet, maar het is niet zo dat kattenvoer nou zoveel beter is, tenzij je superduur eten koopt en dan nog. Vandaar mijn overweging. Soms blijft er eten over (restjes op de borden) en dat geef ik dan aan de katten.
Onze katten zijn ook 's nachts buiten, dat vinden veel mensen ook raar.

Ook qua dierenarts heb ik min of meer hetzelfde standpunt als jij. Geen eeuwig gepamper en grensoverschrijdende (en dure) behandelingen, maar wel het hoognodige onderhoud, zeg maar.

plopje

plopje

12-11-2013 om 13:17

katten buiten

hm.... onze buren doen hun kat ook altijd 's nachts naar buiten. Heel zielig vind ik dat, aangezien het dier altijd enorm klaaglijk begint te mauwen als er bij ons een raam of deur opengaat. En vooral omdat het dier de afgelopen winters ook 's nachts buiten mocht spelen terwijl het tegen de 20 graden vroor. Zodra er bij ons geluid uit de slaapkamer kwam (steekraam altijd open, hoe koud het ook is stond hij onder ons slaapkamerraam te mauwen. Kwam ook nog eens bij dat het dier ons mooi besneeuwde gazon als kattebak gebruikte...grrr.

Of zoals vorige week, regent het kei- en keihard buiten rond 10 uur 's avonds, en ze gooien het beest toch naar buiten.

Spider

Spider

12-11-2013 om 13:43

Tja katten buiten

Daar zijn al heel wat draadjes over geweest.

Ik zou zeggen in de bebouwde kom veroorzaak je daarmee een hoop overlast. Zeker 's nachts. Hier ook regelmatig kattengejank; vreselijk!
En die schijt in mijn tuin vind ik ook niet fijn.

Maar dat kun je volgens mij slecht uitleggen aan kattenbezitters (taboetje??)

Net als hondenoverlast trouwens...

Antje

Antje

12-11-2013 om 13:48

Taboe over relatie

Ik ben getrouwd en ongeveer eens per maand ga ik een weekend naar mijn vriend. Dat is een groot taboe. Ik praat daar nooit over met anderen. Ik heb wel eens voorzichtig laten vallen dat ik een vriend heb, dat was al meer dan men wil horen. Mijn man hoort dat niet goed te vinden, en ik hoor het niet te willen is de reaktie.
Nu is het dus een onderwerp geworden dat ik mijd in gesprekken, en dat is best lastig.

Monique D*

Monique D*

12-11-2013 om 15:22

Huisdieren en gasten

Vraag aan de katten- en hondenliefhebbers:
Ik vind het niet fijn dat een kat op mijn schoot gaat zitten terwijl ik dat niet wil. Of met een sprong op de leuning van de bank te landen waar ik zit en dan in mijn nek te willen zitten of op mijn schoot te liggen. Het lijkt wel alsof hij het prettig vindt om dat bij mensen te doen die dat niet leuk vinden. Grijpen jullie nooit in?

Wat doen jullie met een hond die maar blijft aanhalen, op de gast springen, etc.? Laten jullie hem niet stoppen? Sommige mensen houden er wel rekening mee en zeggen tegen die hond dat hij na moet liggen of zetten hem tijdelijk in een andere kamer of tuin.

Ik vind dat mensen die een huisdier hebben toch rekening moeten houden met mensen die daar niet van houden. Het is toch jouw hobby?

Zo heb ik ook een hekel aan mensen die hun hond laten loslopen, hij komt naar je toe en bespringt je en als je daar niet van gediend bent zeggen ze: "Hij doet niets!" Niets? Aan mij zitten en of bespringen, is dat niets? Ik wil dat niet en respecteer dat ook eens.

Zo had mijn moeder een afspraak gemaakt met een kennis om voor hem te koken voor zijn verjaardag. Die kennis had twee honden. Zij had met hem afgesproken dat hij die twee honden uit de buurt (keuken en woonkamer) moest houden omdat zij van die honden moest niezen. Dat zou hij doen, maar toen puntje bij paaltje kwam bleek dat hij dat niet had gedaan. Het was een klein huis met twee grote honden. De ene pieste in de keuken en bij de andere moest je uitkijken dat hij niet aan de glazen op tafel ging ruiken of likken, de kwispelende staart sloeg steeds tegen de tafel aan en dan dat eeuwige gekrab... ze roken ook naar hond... smakelijk eten!
Wij zijn nooit meer uitgenodigd door die mensen.

Ik vind ook dat de meeste honden- kattenliefhebbers meer rekening houden met hun huisdier dan met diegene die bij hen op bezoek komt. Dat vind ik jammer.

Monique D*

Monique D*

12-11-2013 om 15:37

Reactie taboe relatie

Antje,

Weet jouw man hiervan? Als dat zo is dan moet het kunnen (open huwelijk).

Maar als hij hiervan niets weet en hij vindt dat niet goed, denk eens hoe je het zou vinden als jouw huwelijk hieraan kapot gaat? Vind je het erg om jouw man te verliezen of maakt dat niet uit?
Je kan dan wel met jouw vriend verder gaan, maar meestal lukt dat niet meer, want dan is de spanning ervan af... en dan leer je hem echt veel beter kennen dan eens een paar uurtjes bij elkaar en dat kan dan negatief uitpakken.

Hoe zou jij het vinden als jouw man een vriendin had?

Helaas is de maatschappij er niet op ingesteld dat je van twee walletjes kan eten.

Antje

Antje

12-11-2013 om 18:19

Monique D

Ja natuurlijk weet mijn man er van. Anders kon ik geen weekenden weggaan lijkt me. Wij zijn er open en eerlijk over. Mijn man heeft zelf die behoefte helemaal niet maar hij gubt het me, en andersom zou ik het hem ook gunnen. Onze relatie kan dat hebben. En ik vind het heel erg fijn dat het zo kan. Als mijn man er moeite mee zou hebben zou het ook echt niet zo gaan. Ik ben geen bedrieger.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-11-2013 om 18:23

Monique

Ik heb 2 honden, hele enthousiaste exemplaren die heel graag bij visite op schoot gaat
Ik vraag altijd bij visite of dit vervelend wordt gevonden. En zo ja, dan gaan de honden in de gang. Maar dan moet de visite wel duidelijk zijn.

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2013 om 09:20

albana

Eens hoor, maar kapotte nieren komen ook voor bij katten die alleen kattenvoer krijgen, niet alleen bij verwende katten.....

kattevoer...

Jaha, natuurlijk komen kapotte nieren ook voor bij katten die alleen kattevoer krijgen. Dat snap ik....het was maar als voorbeeld, over hoe mensen soms omgaan met dieren, alsof het mensen zijn i.p.v. dieren.
En nee ik zorg er wel voor dat mijn huisdieren geen overlast veroorzaken of mensen lastig vallen. Ik denk dat mensen die dat wel goed vinden juist de mensen zijn die vinden dat dieren en mensen gelijke rechten hebben.
Dus gaan mijn dieren gewoon hoppa de garage in als er iemand komt die daar niet van gediend is. Bij mij gaan álle mensen voor mijn dieren. Hoe lief ik ze ook vind. En dát vind ik ze. Mijn buurvrouw is als de dood voor katten. Dus zodra ze binnenkomt moet poes, ook als ze ligt te slapen op de bank er even uit of zich in ieder geval zéér rustig houden. Niks mis mee. Daarom is het een poes.
En geloof me mijn poes voelt zich als God in Frankrijk. Ook als ze 'beperkt' wordt in haar doen en laten. Dat zie je gewoon aan haar. Dat straalt ze uit. Zo paradeert ze door de straat. Niet alleen ik zie het, iedereen ziet het. Ik krijg vaak complimentjes over poes. Ik denk dus dat anderen het ook zien.
En we doen er niks 'extra's' voor in de vorm van borstelen, speciaal voer of curcussen hoe we poes moeten opvoeden. Dat is altijd zo geweest ook toen er honden waren en andere poezen.
En deze poes was écht verpest voor ze bij ons was. Ook door iemand die poes als kind zag en er de helft van de andere tijd amper was voor poes en het 'zielig' vond als poes buiten was. Het heeft dus wel tijd gekost. En hééél wat tikken en van tafels/aanrecht halen aan nekvel voor ze het snapte. Toen ze kwam had ze dus nog maar de helft aan haren en geen mooie ogen (niet stralend) en rare nagels waar ze niet eens een boom mee kon inklimmen en was doodsbang voor van alles en nog wat. Na 9 maanden ermee omgaan als 'kat' is dat alles over.
En is het weer gewoon een kat zoals een kat hoort te zijn.
En geen mislukt semikind dat slecht in d'r vel zit omdat ze dat nu eenmaal niet is.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.