Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-12-2014 om 22:05
Ik heb mijn hoofd gebroken onder welke rubriek mijn post zou moeten. Omdat hij nergens past en het mijn inziens wel gaat over opvoeden en keuzes die we maken bewust en onbewust hier:
Wie heeft de documentaire gezien?
Ik vond hem erg goed en best wel confronterend! Ik stoorde me eraan dat ze racisme er zo groot bij betrok halverwege, maar toen ze haar oude vriend erbij halen en liet zien hoe de "schuldgevoel" rollen omgedraaid werden, viel het kwartje...
Mijn kind verkleed zich ook als zwarte piet of roet piet... Maar voor het eerst begrijp ik waarom dit voor sommige mensen erg pijnlijk kan zijn (niet mijn kind, maar de hele traditie en vooral de ontkenning daarvan).
Ben benieuwd wat anderen vinden!
Lunamaya
05-12-2014 om 11:17
Je aangevallen voelen
Ik zal een woord als ecoteef nooit laten vallen, maar ik kan wel 'stevig' discussieren, zoals je hier wel eens kunt meemaken. Dat leidt ook wel eens tot mensen die zichzelf aangevallen voelen en boos worden. Uiteindelijk is dat het probleem. Mensen voelen zich aangevallen en niet iedereen kan daar even goed mee omgaan. Fijn als je dan op schelden kunt wijzen om alsnog je gelijk te krijgen, maar dat is niet het echte probleem.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.