Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-03-2013 om 12:08
Beste allemaal,
Dit weekend kunnen we stemmen voor Kroonappels, een actie van het Oranjefonds. Dat fonds is op zoek naar succesvolle sociale initiatieven. Dit alles vanwege de aanstaande Kroning van WA.
Je kunt op initiatieven in jouw woonplaats stemmen, in drie categorieën: jeugd, buurt en helpende hand.
Ik ben fan van Home-Start, een programma waarin vrijwilligers gezinnen met jonge kinderen thuis bezoeken. Het gaat om gezinnen die aangeven moeite te hebben om hun gezin draaiende te houden en/of om hun kinderen op te voeden
Als je in Amsterdam, Amersfoort, Duiven, Dordrecht, Haarlem, Groningen, Leeuwarden, Woerden, Zoetermeer of Zutphen woont, kun je op Home-Start stemmen.
Stemmen kan op www.kroonappels.nl.
Home-Start staat soms in de categorie Jeugd en soms in de categorie Helpende Hand.
Maar je kunt natuurlijk ook voor een (ander) initiatief in jouw gemeente kiezen, grijp je kans! (tot zondag 17 maart, 20.00 uur)
groetjes,
Fan
16-03-2013 om 12:24
Oke
Bedankt Fan. Ik kon Homestart niet vinden maar wel leuk om al die andere initiatieven te zien en ik heb er 3 uitgekozen.
17-03-2013 om 15:58
Antwoord vraag
de inschrijving voor de Kroonappels sloot op 8 maart jl., dus er kunnen geen nieuwe initiatieven meer bij
Het Oranje Fonds is op zoek naar lokale sociale initiatieven, dus ik denk niet dat OO daaronder gevallen zou hebben. Het stemmen gaat ook echt per gemeente.
Wat niet wegneemt dat OO natuurlijk van grote waarde is, en zeker een prijs verdient!
groetjes
Fan van HOme-Start
18-03-2013 om 07:40
Vier het leven
Mijn stem, en hopelijk nog veel meer, gaat naar Vier het Leven, een vrijwilligersorganisatie die ervoor zorgt dat ouderen met begeleiding naar het theater kunnen. Ze worden thuis opgehaald, voor de ingang wordt er uitgestapt, er zijn speciale zitjes gereserveerd waar koffie wordt gedronken, de jassen worden na afloop bij het zitje afgeleverd, en de gast wordt weer keurig thuisgebracht.
Leuk vrijwilligerswerk met zeer dankbare gasten!