Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tine Winkel

Tine Winkel

14-05-2014 om 08:37

stelen op het schoolplein

Vanmorgen meldde mijn dochter dat er iets van haar fiets gejat is op het schoolplein (1000 leerlingen of meer). 'Ja, en ik heb geen zin om dat nou te gaan kopen, want dan wordt het weer gejat' zei ze er gelijk achteraan. En daar kan ik wel inkomen. 't Gaat maar om de snelbinders, hoor, dus t stelt niet veel voor, maar ik heb ook idd geen zin om elke week nieuwe te gaan kopen. Uiteraard weet ik hoe je er aan kunt komen (van de fiets naast de jouwe...), maar dat vind ik ook weer zo'n slecht voorbeeld.

(ik geef toe, ik heb geen zin om aan het werk te gaan en wel om hier nog wat te blijven hangen, vandaar deze non-vraag. ) Ik vroeg me dus af hoe andere ouders dat oplossen.

Marie

Marie

14-05-2014 om 08:53

Camerabeelden?

Op de VO-school van onze dochter hangen camera's bij de fietsenstallingen. Hoe is dat bij jullie dochter op school?
Informeer er eens naar bij de mentor of concièrge, wellicht staat de dader erop.
Hier ziin zo wel eens fietsendieven herkend.

Spin

Als je dochter die snelbinders niet nodig heeft dan zou ik er ook geen nieuwe opzetten (ze kosten trouwens maar 99 cent bij Action). Heeft ze wel iets nodig om spullen op de bagagedrager mee te nemen, dan zou ik een spin nemen, die kan je steeds in je tas mee naar binnen nemen.

Ik denk dat op camerabeelden niet zo veel te zien is, als die er al zijn. 1000 Leerlingen, dat zal een fietsenstalling met honderden fietsen zijn. Iemand die daar rondscharrelt en snelbinders pikt zal niet makkelijk op te merken zijn. Iemand die met een fiets van een ander van het plein afloopt misschien nog wel. Ik verbaas me trouwens altijd over de wazige, flikkerende beelden van bewakingscamera's. Mensen zien er daardoor altijd zo onherkenbaar uit dat ik me afvraag wat het nut is van camera's afgezien van mogelijk preventief effect.

skik

Molleke

Molleke

14-05-2014 om 09:04

Bij mijn fiets

Kan ik de snelbinders er heel makkelijke af en er op doen. Je zou kunnen voorstellen dat je dochter ze er afhaalt in de tas doet en er bij het weggaan weer op doet. Ik zou idd. ook even bij school informeren.

Om dan maar de snelbinders van iemand anders zijn fiets te pakken is bij mij onbespreekbaar.

Moos

Moos

14-05-2014 om 09:49

Huh?

Waarom zeg je nou dat je ook weet hoe je eraan moet komen? Dat je überhaupt op het idee komt.....
Enniewee, dit speelde 25 jaar geleden ook al bij ons op school, oplossing is idd een spin die ze meeneemt de school in. Ik vind het ook jammer dat het zo is maar hoort er wel bij....

Jasmijn

Jasmijn

14-05-2014 om 11:52

andere?

Misschien kan je andere kopen die er niet zo makkelijk af te halen zijn?
Volgens mij bestaan die best. Ik weet dat ik die van mijn dochter aan de as van het achterwiel moest plaatsen (moer er af, snelbinder erop en dan moer er weer op) maar die snelbinders kon je inderdaad ook met een kwartslag draaien van die houder afhalen. Welicht zijn ze er ook waar dit niet kan of je maakt ze op die plek nog wat steviger vast met een tie-wrap, dat ontmoedigt het stelen wel.
Hier op school werd er niet gestolen, maar gewoon voor de lol wat van je fiets getrapt, of gat in zadel. Dochter wist op een gegeven moment wel waar je je fiets niet (op een achteraf plekje) of waar je je fiets wel moest parkeren.(goed in het zicht)

Tine Winkel

Tine Winkel

14-05-2014 om 12:28

aan andere komen

daar had natuurlijk 'sarcasm off' bij moeten staan (maar dat leek me zo duidelijk... idd onbespreekbaar hier, hoor)
Ja, dochter heeft m wel nodig, dus misschien eens kijken of we een type kunnen vinden dat echt vast of echt los zit.
En hier kunnen ze geen plek kiezen in de fietsenstalling, je krijgt er één toegewezen.

Nav Jasmijn

Zulke snelbinders hebben veel mensen, denk ik: de bevestigingsbeugel moet op de achteras, maar de snelbinder zelf haakt makkelijk in (en uit) in die beugel. Reuze praktisch bij het verwisselen. Iets minder praktisch bij diefachtige schoolgenoten.

Ik vermoed dat je diefstal ontmoedigt door dat stuk waar die snelbinder inhaakt te omwikkelen met stevige tape (Ducktape, bruine tape, isolatietape). Dat is nog wel los te snijden, maar even snel de snelbinder eruit haken zal niet meer gaan.

Anders inderdaad een spin, al vind ik het nadeel van die dingen dat die haken overal aan blijven hangen, niet alleen aan je bagagedrager. Los in de tas stoppen is onhandig.

Groeten,

Temet

bertje1

bertje1

14-05-2014 om 13:42

vastschroefbare

die gaan er echt niet zo maar af!

bertje1

bertje1

14-05-2014 om 13:42

enne

aan het werk !

Tine Winkel

Tine Winkel

14-05-2014 om 15:32

haha Bertje1

bemoei je niet met mijn werk
Zulk mooi weer....

Ik denk trouwens dat het ducktape wordt

Melle

Melle

14-05-2014 om 15:53

Tie-wraps

Mijn zoon heeft snelbinders die er makkelijk afgaan, soms al bij het opdoen van z'n tas (gevaarlijk!). Op school is hij ook wel eens een setje kwijtgeraakt, maar ik vermoed zonder opzet/diefstal. Z'n huidige snelbinders heb ik voor de zekerheid met tie-wraps vastgezet aan de stang van z'n bagagedrager, vlak boven de bevestigingspunten. En met succes, want tot nu toe zitten ze er nog :o)

mijk

mijk

14-05-2014 om 17:21

Ik ben benieuwd hoe het gaat volgend jaar

maar ik vind het ineens toch wel een heel fijn idee dat mijn zoons nieuwe school een bewaakte fietsenstalling heeft..

Mijk

Tine Winkel

Tine Winkel

14-05-2014 om 17:34

Melle - tie-wraps lijkt me idd een goed idee

wat een goede suggestie, die ga ik proberen.

Dalarna

Dalarna

14-05-2014 om 20:52

mijk

Hoe werkt dat dan, zit er de hele dag iemand bij de ingang te controleren ofzo?

tie wraps

Wat een geweldig idee. Veel beter dan gemier met plakband.

Groeten,

Temet

mijk

mijk

15-05-2014 om 08:23

School zit in de binnenstad

Stad heeft een systeem van bewaakte fietsenstallingen in een gesubsieerde baan systeem. School doet daar aan mij en leerlingen betalen daar klei. Bedrag per jaar voor. Man vertelde mij trots dat ie ook kleine reparaties doet onder schooltijd. Hij daar een werkplaatsje...... Ik vind het het geld wel waard!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.