marie
01-05-2009 om 22:20
Springkussenongeluk bakkum, wie weet meer?
Gisteren (koninginnedag) was ik in Bakkum-dorp getuige van een ongeluk. Een jongen van een jaar of 12 viel van het 'dak' van een springkussen af, zeker 2,5 meter hoog met zijn hoofd op de stenen. Ik stond er naast. We hebben onmiddellijk de brandweer gewaarschuwd die er naast een demonstratie stond te geven voor kinderen. Zij hebben de ambulance en traumahelikopter ingeroepen. Wij zijn weggegaan. Ik wil zo graag weten hoe het met deze jongen is. Weet iemand meer?
marie
01-05-2009 om 22:55
Nee
Ouders waren er niet bij (en als ze er wel bij waren geweest had ik ze niet lastig gevallen met mijn telefoonnummer) en het ziekenhuis zal mijn geen informatie geven.
Ik was daar als toerist dus ken ook verder niemand.
M Lavell
01-05-2009 om 22:57
Politie
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=97710&tijdlijn=1
Of je je maar even wil melden als getuige
Groet,
Miriam Lavell
Lynna
02-05-2009 om 09:28
Nog niets gehoord
Ik heb wel de traumahelicopter gezien, maar heb verder nog niets gehoord over de jongen. Door de vakantie, spreek ik minder mensen.... Zodra ik iets hoor laat ik het weten.
Monique D*
02-05-2009 om 12:44
Vraagje: was er daar helemaal geen begeleiding?
Ik kan je verder niet helpen aan info over die jongen of ouders. Maar ik heb wel een ander vraagje.
In de zomer hebben wij op het plein ook van die springkussens waarover je kan klauteren en eraf kan glijden. Er is er zelfs een met een glijbaan met water. Wèl is het zo dat er begeleiders op die kussen of in de buurt staan. Zij helpen de kinderen klimmen die het nog niet zo goed kunnen, maar ze zien er ook op toe dat ze niet met zijn allen tegelijk erop rennen, elkaar afduwen of het springkussen gebruiken waarvoor het niet gebruikt mag worden: bijvoorbeeld ergens op klimmen waar het verboden is of waaghalzerige touren uithalen zoals van een bepaalde punt afspringen met als gevolg dat je helemaal verkeerd kan neerkomen.
In de winter was er ook een ijsbaan voor de jeugd op het plein waar er ook begeleiders aanwezig waren. Die zorgen ervoor dat alles goed verloopt.
Ik vraag mij af hoe dat ongeluk is gebeurd? Misschien een idee om daar begeleiders neer te zetten? De organisatie had (hang)jongeren van de buurt aangesproken of zij de boel wilden begeleiden. En zij werden gesterkt door die verantwoordelijkheid en hebben dat daardoor ook heel goed gedaan.
Tinus_p
02-05-2009 om 13:24
Kwootje
Miriam:
" http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=97710&tijdlijn=1"
BAKKUM Een jongetje van 10 uit Castricum is tijdens Koninginnedag zeer ernstig gewond geraakt nadat hij in Bakkum van een speeltoestel was gevallen.
De jongen speelde op een soort opblaasbare stormbaan. Aan het eind daarvan moeten kinderen zo'n drie meter omhoog klimmen, waarna ze met een glijbaan naar beneden kunnen.
Om onduidelijke redenen viel de jongen naast de glijbaan naar beneden. Hij liep daarbij een schedelbasisfractuur en een polsbreuk op. De politie zoekt getuigen van het ongeluk.
1 mei 2009 - 14:47
Reageer (2) Foto toevoegen (0)
U dient eerst in te loggen voordat u kunt reageren. Naam:
Wachtwoord vergeten? Klik hier
Wachtwoord:
Nog geen login? Registreer hier!
Naam: bosch
Datum: 2-05-2009 7:45
Zie hier de reaktie van de vrouw die ernaast stond en gebeld heeft
marie
02-05-2009 om 14:13
Politie gebeld
Pelle en Miriam: ik heb de politie inmiddels gebeld. Ik heb de politie eigenlijk niks te vertellen: de jongen 'kwakte' (sorry voor het woord maar zo ging het) pal naast me op de grond. Hoe het is gebeurd heb ik niet gezien, drie soorten muziek speelden door elkaar heen dus ik heb ook niks gehoord (ruzie, duwen, gillen?)dus ik had niet het idee dat ik iets bij kan dragen aan de reconstructie. Toch maar gebeld, misschien kan ik toch helpen, politie belt maandag terug.
Monique: Er was voor zover ik weet geen begeleiding. Ook stond het ding dus op de stenen stoep. Nu ik dit afschuwelijke ongeval heb gezien, ben ik van mening dat er inderdaad begeleiding moet zijn en dat het op gras moet staan.
Monique D*
02-05-2009 om 16:31
Meer getuigen
Heb je na dat ongeval nog meer mensen daar gesproken? Misschien ontmoet je wel daardoor betere getuigen..
Wel akelig om zoiets mee te maken! Nog een halve meter verder en hij was boven op jou gevallen!
Het zou misschien voor jou goed zijn om het adres van de ouders te achterhalen, dan kan je hen misschien een attentie sturen. Goed voor jouw verwerking van dit drama.
Je zei dat het speeltoestel op een stenen ondergrond was. Dat is bij ons ook zo. Alleen weet ik niet meer of dat speelkussen hele brede randen heeft, zodat het kind bij een val niet op het steen valt, maar op dat gedeelte van dat kussen.. misschien is dat voor de organisatie ook een leermoment, hoe triest het ook is.
Tirza G.
02-05-2009 om 20:28
Boven op je gevallen
Monique D*, dat had Marie misschien wel prettiger gevonden? Lijkt me óók vreselijk om mee te maken, maar wellicht had t jongske het er dan beter van af gebracht.
Tirza
MtRCas
02-05-2009 om 23:51
Onverantwoord
Ik heb omstreeks 11:30 uur mijn zoontje van 6 jaar uit het springkasteel gehaald omdat ik de situatie onverantwoord vond. Er zaten allemaal iets oudere kinderen bovenop de torens. Hierdoor waren delen van het kussen die rechtop horen te staan ingeklapt en was er gevaar dat een kind in het kussen bekneld zou raken. Ook sprongen kinderen bijna bovenop elkaar. Ik heb gekeken wie toezicht hield maar zag niemand die dat blijkbaar deed. Vervolgens heb ik een politieagent aangesproken en mijn bezorgdheid geuit. Hij zou met zijn collega "een kijkje gaan nemen". Ik ben toen weggelopen.
tonny
03-05-2009 om 13:46
Wat raar!
Bij ons staan er altijd toezichthouders bij zo'n ding, bijvoorbeeld vrijwilligers van EHBO of scouting.
Er is toch iemand/een instantie die dit apparaat gehuurd heeft? Je kunt er niet van uitgaan dat het allemaal per defintie goed gaat, ook al heb je altijd 'eigen risico' bij het gebruik van attracties (in speeltuinen ook...) dan nog is dat risico kleiner als een speelwerktuig wordt gebruikt zoals het bedoeld is. Daar kan een toezichthouder wel degelijk een rol spelen!
Tonny
Tonny
tonny
03-05-2009 om 19:44
Iemand die toezicht houdt is zelfs verplicht
heb ik begrepen.
Als iemand zich echter niet aan de door die persoon gegeven aanwijzingen houdt, dan geldt eigen risico.
Dus nog eens: stond er niemand bij? Wie had dat luchtkussending gehuurd ter verhoging van de feestvreugde?
Tonny