Mari
03-12-2012 om 12:06
Skyfall eng?
Mijn zoon (elf jaar en acht maanden) wil met een vriendje van twaalf naar Skyfall. Hij is niet zo van geweld en enge dingen. En ook niet zo van hard bioscoopgeluid. Zijn jullie en/of jullie kinderen al geweest en vinden jullie het kunnen voor zo een gozertje? Hij is voor 12+ maar dat zegt niet altijd wat, vandaar mijn vraag.
bedankt alvast Mari
koentje
03-12-2012 om 12:09
Ik zou zeggen
gewoon niet doen. Het zegt misschien niet altijd alles, maar die grens is er echt niet voor niets.
Je bent nog geen 12 dus het mag niet. Er zijn genoeg andee leuke films!
Mari
03-12-2012 om 12:45
Ja dat is zo
Hij zit wel dicht tegen de twaalf aan natuurlijk. maar sommige bioscopen zijn ook gewoon heel streng qua leeftijd dus dan is het snel opgelost. Dan maar naar de Hobbit zou ik zeggen hoewel ik nergens de leeftijdindicatie daarvoor kan vinden.
Temet
03-12-2012 om 13:04
Hard geluid
Tegen hard geluid lijkt amper enig kruid gewassen.Ik erger me er tenminste behoorlijk aan. Het genre film maakt daarbij volgens mij weinig uit, ook kinderfilms kunnen verdraaid hard geluid hebben.
Ik ken Skyfall niet, maar Bondfilms kijken gewoonlijk niet op een dode meer of minder, en sommigen komen tamelijk akelig aan hun eind. Ik zou me van die vier maanden 'tekort' dan weer weinig aantrekken als ik dacht dat de film geschikt zou zijn, maar als je zoon wat tegen geweld heeft is Bond misschien minder geschikt.
Over The Hobbit zou ik dan vermoedelijk ook twijfels hebben trouwens, maar ik weet het verhaal niet meer precies. Maar niet iedereen haalt ongeschonden de eindstreep, vziw.
Groeten,
Temet
M Lavell
03-12-2012 om 14:30
Ligt aan het kind
Mijn zoon vond Bambi ingrijpender dan Bond. Er is wel een verschilletje tussen de bond van toen en die van nu: die van nu is gevoeliger. Maar ook weer niet zo vreselijk expliciet. Ja, er gaat weer een vriendinnetje van Bond dood (2 zelfs eigenlijk), maar je moet dat wel logisch uit de verhaallijn halen. Je ziet geen hersens spatten oid.
Verder is de verhaallijn wat dieper/menselijker. Minder makkelijk dan de pre Craig versies. Dat betekent ook dat er minder gooi, smijt en gadget lol in zit. Wel veel geluid, ja, veel geluid in een bios. Zeker als je de IMax versie gaat kijken.
Om die paar maanden leeftijdsverschil kan het niet gaan natuurlijk. De vraag is of ie van heldenfilms houdt en hoe een tegenvaller voor de held hem aangrijpt.
Groet,
Miriam Lavell
Primavera
03-12-2012 om 15:53
Niet eng, wel een hoop schietgeweld
Ik denk dat je zoon misschien het beste wat trailers kan kijken of het hem wat lijkt.
Het niveau van geweld vond ik vergelijkbaar met a-team en the transformers met een vleugje batman (maar batman is meestal enger). Sex is er niet expliciet in te zien, er wordt wel een hoop in geschoten. Het volume is afhankelijk van de bioscoop die je bezoekt en de plaats die je hebt.
Vic
03-12-2012 om 18:41
James bond
Ik heb alle JB-films gezien met uitzondering van de laatste twee, maar ik kan me herinneren dat het wel een boel poef paf was, maar nooit echt eng wordt. Dat in tegenstelling tot de Sint-film die ik zaterdag heb gezien. Mijn nagels staan nog in mijn hand ;-( Maar dat geheel terzijde...
Manda Rijn
03-12-2012 om 22:31
Ik zelf
heb hem wel gezien, net zoals alle andere 007's.
Ik vond hem wel aardig, niet te eng maar dat is heel persoonlijk. Ik zelf kan prima tegen hard geluid, moorden en bloed. Zolang er maar geen geesten, zombies en andere half dode mensen komen melden "I see dead people".
Kortom, het viel wel mee. Ik vond hem redelijk kinderachtig qua verhaal.
Manda Rijn
03-12-2012 om 22:33
Ehm 2
ik zou het hem lekker zelf laten beslissen, als dat vriendje de Hobbitt ook leuk lijkt kunnen ze daar wel naar toe gaan. Anders denk ik dat deze 007 wel te doen is met bijna 12 jaar. Er is minder sex te zien dan in andere Bonds.
liora
03-12-2012 om 23:43
Hier
Tot mijn verbazing vertelt mijn zoon dat erg veel kinderen uit zijn klas (groep 6) de film al hebben gezien.
ChrisH
04-12-2012 om 09:17
Nee
Als je al aangeeft dat hij gevoelig is voor hard geluid en geweld zou ik een andere film kiezen.
Skyfall is geen film voor kinderen, het verhaal is ook aan de zwaarmoedige kant. En oh ja, hij duurt 2,5 uur.
Chris
Knutselkei
04-12-2012 om 12:28
Zoon van 13
vond m erg maar mooi dat dat oude mevrouwtje M doodgaat vond hij wel erg. Geluid is altijd hard in de bios vind ik.
Vic
04-12-2012 om 15:01
Lilian, dat is een spoiler!
Ik wilde het wel weten, want ik wacht wel tot de film op tv is, maar je mag dat niet zomaar verklappen natuurlijk!
Knutselkei
05-12-2012 om 18:22
Sorry sorry.....
daar dacht ik niet bij na, ik dacht alleen aan dat de zoon van Mari dat ook wel erg eng zou vinden dan.(omdat ze daarom vroeg) Zoonlief was er hier nml nogal van onder de indruk!
Nogmaals sorry!