Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Sinterplop?

Gisteren wees ik dochter (20 mnd) op een fotootje van de Sint "en wie is dat?"

"Plopplop!"riep ze verheugd. Ik moest er erg om lachen, maar nadien bedacht ik me dat zoon destijds op dezelfde vraag ook al antwoordde met 'Kabouter Plop'.

Is dit standaard tegenwoordig? Wiens kinderen hebben (in eerste instantie) nog meer moeite gehad met het onderscheid tussen de Goedheiligman en een Belgische kabouter?

Dochter zegt overigens nu "Klaas" als je haar een plaatje van de Sint laat zien, dus ze leert snel bij

Groeten,

Temet (en ja, mijn kinderen kijken teveel tv)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

16-11-2010 om 19:41

Iets anders

Nou, kabouter Plop wordt hier nog niet herkend als je zijn naam erbij schreeuwt. Maar als de paasviering in Rome hier op tv aanstaat, dan kun je er donder op zeggen dat er iemand roept: "Sinterklaas!".

Hier

zijn de kids nu 6 en 8 maar dochter riep toen ze 2 was en ze sinterklaas en later de kerstman zag enthousiast: "kijk mama een kabouter."
Zoonlief riep op 2 jarige leeftijd enthousiast toen hij een zwarte piet zag: "hee een clowntje"

Kan me de reactie van je dochter dus wel voorstellen.

Groetjes Pham

Biene M.

Biene M.

17-11-2010 om 16:37

Hier ook

Mijn zoontje zei er geen Plop achteraan, maar hij noemde de Goedheiligman de eerste keer ook kabouter. En ja, hij kijkt naar kabouter Plop (hij doet graag zijn pyjamabroek op zijn hoofd en steekt dan de pijpen in de lucht en dan is hij Kabouter Plop).

Plop!

Plop!

17-11-2010 om 18:47

Ja hoor!!! vers van de pers...

Ja!!! Vers van de pers.... Vandaag op het kinderdagverblijf vroeg ik aan een peuter wie er op het raam geschilderd stonden... Het antwoord was: Pietje Zwart en kabouter Plop !!!!!! Ik moest meteen aan dit draadje denken, wat heb ik gelachen....

liora

liora

17-11-2010 om 19:28

Hier niet

Maar dat komt doordat ik echt kabouter Plop niet trek en hem boycot!

Irene

Irene

18-11-2010 om 14:09

Vorig jaar

Vorig jaar zei mijn toen 2 jarige zoontje: "heeft sinterklaas een feestmuts met een kruis op zijn hoofd?". Dus bij ons is het sindsdien: 'die man met de feestmuts!'
ps. Liora: hier kennen zo kabouter plop ook niet en dat wil ik graag zo houden!!

Urbi et orbi

Toen ik kind was keken we altijd graag naar urbi et orbi. DE kans om de Sint tussendoor te zien, wel in z'n zomerpakkie.

Temet

Temet

25-11-2010 om 15:19 Topicstarter

Dirksmama

En met zomervacht - geen baard!

Groeten,

Temet

Nou je het zegt temet

Daar stond ik als kind helemaal niet bij stil. Was denk ik teveel onder de indruk van de mijter om nog aan de baard te denken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.