Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
P

P

06-12-2011 om 20:40

Sinterklaas (niet) bij sesamstraat

Ik vond het al niets dat sesamstraat vaak niet wordt uitgezonden als er 'Nieuws van nationaal belang' (niet internationaal?) is maar nu is potdorie de sinterklaasaflevering niet doorgegaan door het verhoor van Wouter Bos.

Dit gaat mij ook te ver hoor, ze zijn een half jaar bezig geweest met die afgelevering, die kun je toch niet een dagje later uitzenden.

Er is ook nog niemand geweest die mij heeft kunnen uitleggen waarom die niet gewijzigd kan worden (ja op ned 3 willen ze programma's voor oudere kinderen blablabla).

http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/detail/3065403/2011/12/05/Onbegrip-om-schrappen-sint-uitzending-Sesamstraat.dhtml

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2011 om 21:33

Belachelijk!

Ik wist het niet. Het wordt hier niet meer gekeken dus dan ontgaat dat soort nieuws mij natuurlijk een beetje, maar ik vind dit echt te zot voor woorden.

sinas

sinas

06-12-2011 om 21:34

Ik las het ook inderdaad

vind het ook belachelijk. Alsof die hele overhoortoestand mij wat boeit.

Vic

Vic

06-12-2011 om 21:45

Idioot

Het is al apart dat Kindertijd altijd moet wijken voor sport of extra nieuwsuitzendingen, maar om de eenmalige Sintuitzending te laten vervallen voor zo'n verhoor vind ik echt absurd. En natuurlijk ga je dat niet op een andere dag alsnog uitzenden, dat slaat helemaal nergens op. Maar ja, de kinderprogramma's worden al nooit serieus genomen in de programmering. Sesamstraat is zo ongeveer op alle tijdstippen tussen 17.00 en 19.00 gepland geweest.

Wouter bos?

die was toch voor zijn kinderen de politiek uitgegaan?
Hoe haalt ie het dan in zijn hoofd om tijdens sintersesamstraat op tv te gaan? Dan hoort ie toch thuis te zijn om met zijn gezin naar sintersesamstraat te kijken?

Fiorucci

Fiorucci

07-12-2011 om 06:55

Dirksmama

Als je verhoord wordt door de onderzoekscommissie bepaal je echt niet zelf op welke dag dat is en wanneer dat stopt natuurlijk. Overigens schijnt hij wel degelijk iets gezegd te hebben over sinterklaasavond, die middag.

Rafelkap

Rafelkap

07-12-2011 om 07:17

Ook idioot

Ik vind het ook idioot. Waarom kan dat niet op Nld 2? En als er nou een echte ramp gebeurd is maar wie kijkt hier nou naar?

Rafelkap

Rafelkap

07-12-2011 om 07:17

Dirksmama

hahaha ja helemaal gelijk!

Dirksmama en p

Ik vind dirksmama's redenatie geweldig! Of het nou ironisch bedoeld is of niet.

skik

Meike

Meike

07-12-2011 om 14:16

O haha dirksmama!

Ik heb ineens visioenen van die arme wouter die echt bij elke gelegenheid op moet komen draven. Elke surpisie-kijkavond op school, elke bardienst op de voetbalclub, elke dag vriendjes mee naar huis want ja, hij wilde toch zo graag? Straks gaat die arme man van arremoede de politiek weer in.

tonny

tonny

07-12-2011 om 17:00

Hahaha

helemaal niet dom, hilarisch!

En als ik kleine kinderen had gehad, had ik ook gebaald van deze veranderde programmering. Volgens mij is zoiets ooit weleens eerder gebeurd met sesamstraat - of was het toen zo dat ze de band van vorig jaar draaiden??

Nee, ik snap niet dat zo'n verhoor niet naar Ned2 kan. Of een uurtje later.

Tirza G.

Tirza G.

07-12-2011 om 17:19

Of gewoon

eerder klaar. Ik ben het helemaal met Dirksmama eens: Sinterklaas is een nationaal feest. Byjolly, zelfs de fílemeldingen worden er op aangepast. En de schooltijden. En dan zal dit interview zo razend belangrijk zijn dat het perse op die dag op dat tijdstip moet worden gehouden? Machogedrag, bah. Wij vergaderen láng, wij vergaderen onder etenstijd, wij vergaderen tot diep in de nacht, wij vergaderen op Sinterklaas-avond want o o o, wat zijn wij belangrijk en wat kunnen wij dit toch allemaal goed. Dhr. DiRupo had na 12 uur vergaderen een akkoord. Ja, dat kan ik ook. Gewoon sufgeluld. Wat is dat toch voor zinloos, 12-uur-lang-vergaderen? Ik vergader zelf ook regelmatig zeer intensief, maar dan verander ik wel iederen 2-3 uur van setting/werkgroep/commissie anders komt er toch echt niks zinnigs meer uit.

Kan best zijn dat je een oproep niet kunt weigeren, maar Sinterklaas valt al een aantal jaren op 5 december, dus degene die dit verzonnen heeft is ook een urkendut. Het is allemaal in retrospectief, dat kan ook best een dag wachten. Of een halve dag.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

07-12-2011 om 17:21

O en p

Als jij bent wie ik denk dat je bent (en dat ben je denk ik) dan vind ik je wel érg sturend. Als je je niet druk maakt over wannéér mensen iets posten, maak je je wel druk over hóe ze het opschrijven.
Ben je van de forum-welstandscommissie ofzo?

Tirza

Rafelkap

Rafelkap

07-12-2011 om 18:58

Nou p

ik vond het berichtje van dirksmama koeieduidelijk, dus was er geen smiley nodig. En natuurlijk gaat meneer Bos niet over deze programmering, maar dat doet er dan even niet toe.

Tirza G.

Tirza G.

07-12-2011 om 19:24

Nou nee p

Jíj kunt dat berichtje op twee manieren lezen. En jij víndt het een domme opmerking. Ikke helemaal niet. Ik dacht namelijk precies hetzelfde als Dirksmama. Jij kan dit blijkbaar niet invoelen en dus is het naar jouw mening óf heel dom (o o o, wat een domme Dirksmama toch, fijn dat ik zo slim ben) óf heel grappig (maar dan doet Dirksmama het toch weer fout, want ze zet geen smiley). Zou het niet gewoon kunnen zijn wat het is: Dirksmama's mening?

Tirza

Inderdaad mijjn mening

dat er voor de zoveelste keer weer eens een enquete commissie bezig is was bij ons op de berg nog niet doorgedrongen. Is dat een nieuw soort nationale hobby of zo?

Maar dan nog, wat zijn die ondervragers voor een soort egoïstische egotrippers dat hun vragen over iets wat een paar jaar geleden gebeurd is niet even een dag of desnoods een paar uur kunnen wachten?
Geloof niet dat dat je de economische crisis oplost door Sinterklaasavond voor jezelf, de kenmerk die je ondervraagt en daarnaast een groot deel van de mensen die over 15 jaar op je gaan stemmen te vergallen.

Gewoon dom gedoe, wou dat Wouter gewoon had gezegd, 'dames en heren u kunt me de reet roesten, morgen mag u verder'.
Dan had je pas echt breaking news gehad.

Haha tirza

Een urkendut, wat een mooi woord!

Bennikki

Bennikki

07-12-2011 om 21:26

Tsja

Wouter Bos heeft alleen maar op te draven op de het moment dat hij door Commissie de Wit geroepen wordt.

"14.58 uur Het verhoor wordt nu voor 15 minuten geschorst. Bos merkt op: 'Ik hoop dat ik voor het Sinterklaasfeest vanavond niet meer onder ede sta, want ik moet vanavond toch echt gaan melden dat Sinterklaas bestaat.'"

(Uit vk.nl)

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2011 om 02:01

Eens met laatste reactie dirksmama

Ik denk niet dat Wouter Bos er iets over heeft kunnen zeggen, hij zat vast te tandenkarsen.
Maar inderdaad wéér een commissie met duurbetaalde leden die een prijzig rapport in elkaar moeten flansen die bol staat van slaapverwekkende informatie met als eindconclusie: volgende keer moet het anders hoor!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2011 om 16:50

Izar

Misschien staat de uitkomst niet vast, maar wat doen ze ermee?

Kan best wachten

Een parlementaire enquete is nou niet bepaald breaking news, maar meer urenlang oeverloos geouwehoer. Dat kan best wel een uurtje wachten voor Sinterklaas.

En inderdaad, de conclusie van elke parlementaire enquete komt volgens mij neer op 'goh ze hebben iets verkeerd gedaan, moeten we maar niet meer zo doen'. En vervolgens gebeurt er niet veel.

Zusenzo

Zusenzo

08-12-2011 om 22:35

Haha

leuk! deze discussie. Toevallig ben ik dol op parlementaire enquetes en ja ik vind ze nog nuttig ook. Parlementsleden die vooral voor de show leuke oneliners de wereld inknallen daar hebben we helemaal niets aan. Zo'n enquete is vooral bedoeld om de gang van zaken toen helder te krijgen. Soms gaan er dingen fout en dan is het handig om daar de volgende keer rekening mee te houden maar de waarheid, ofwel hoe iets toen gegaan is achterhalen is ook belangrijk.
Sinterklaas vind ik net zo belangrijk. Maar Wouter Bos en zelfs de commissie beslissen niet wat er uitgezonden wordt op TV. Er werd een verzoek gedaan (door wie?) aan de net-coordinator (?) om langer uit te zenden. Die besloot dat SintSesam moest wijken want A. was het een herhaling het was dezelfde dag al eerder uitgezonden en B. dan kon iig het Sintjournaal gewoon doorgaan. Tja ik denk dan: er zij toch 3 publieke zenders, kan men daar dan niets iets heen schuiven en als dat niet kan dan heeft Sint volgens mij wel voorrang.

Kindertjespesten

Gisteren had ik de enquete even opstaan, op Nederland 1. Ineens begon Max Koffietijd en bleek de enquete naar Nederland 2 verhuisd te zijn. Klaarblijkelijk is dagelijks seniorengeleuter belangrijker dan een jaarlijks kinderhoogtepunt.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.