Sint-nicoletta
01-11-2012 om 20:50
Sinterklaas anders vieren bij gebrek aan familie
We zijn maar met zijn drietjes, ouders plus kind 9 jaar. Kind wil nog steeds Sinterklaas vieren, dat snap ik ook wel. En ik ook graag, maar met wie? Met zijn drietjes is wel wat saai, vindt dochter niet zo leuk. We vierden het altijd met familie dan zijn we met 10 personen. Maar die zijn niet echt enthousiast meer te krijgen, geen gelovers meer, te oud, geen fantasie. Ik hou van gekke verrassende dingen. Ik ken geen andere mensen die we kunnen vragen mee te doen.
Hebben jullie ideeen?
krin
01-11-2012 om 21:13
Ooit
Er was eens een jaar dat we bij ons thuis Sinterklaas zouden overslaan. Iedereen was vers het huis uit, druk met van alles. Ik besloot een week of twee voor 5-12 dat ik dat eigenlijk helemaal niet leuk vond, en ben als een gek toch cadeautjes voor iedereen gaan kopen, die ik vervolgens op een avondlijke fietstocht heb bezorgd. Tuinpaden opsluipen, tas op de stoep, bellen of bonken op raam of deur, en heel hard weghollen. Heerlijke avond gehad, zeker toen de telefoontjes binnenkwamen of ik ook Sinterklaas op bezoek had gehad. Misschien zou je zoiets kunnen verzinnen. En dan besluit je de avond met een welverdiende warme chocolademelk, gevulde speculaas en jullie eigen pakjes. Avondvullend programma, toch?
Sint-nicoletta
01-11-2012 om 21:37
Krin
Bedankt voor je bijdrage. Helaas is jouw idee niet mogelijk, de familie waarmee we het dus niet meer vieren, woont ver weg. Maar het idee is goed, nu nog een iets ander spoor
krin
01-11-2012 om 21:54
Sint-nicoletta
Jammer, ik was er al bang voor. Kijk even een paar draadjes hoger, onder Stoppen met Sint vieren, van Eira. De laatste post is van Tsjor, die heeft twee keer iets heel anders gedaan, vond ik ook erg leuke ideeën.
De meeste mensen vinden Sint iets voor het eigen gezin, dus zomaar een bevriende familie erbij vragen wordt vast ook moeilijk.
Een verrassingsSint? Leuke mensen uitnodigen voor een etentje, zo rond de vijfde december, en dan SURPRISE! de cadeautjes laten aanrukken? Kind ook in het complot, strooien vanuit de keuken?
Temet
01-11-2012 om 22:03
Moet het de hele familie zijn?
moet het per se met de hele familie? Kan het niet met een deel van die familie, zijn er bijvoorbeeld nog opa's en oma's?
Ik vind 3 personen ook wat magertjes, ik snap dat je om ideeën verlegen zit - maar goed, die heb ik dus niet. Wij vierden het vroeger met onze opa en oma, en nu vieren we het ook met opa en oma (mijn ouders, mijn schoonouders komen uit het buitenland en zijn wat minder Sinterklazig).
Groeten,
Temet
Evanlyn
01-11-2012 om 22:38
Bevriende familie
Wij hebben het wel eens met een bevriende familie gedaan, dat was superleuk. Tenslotte vieren ze het op school ook met zijn allen. Onze kinderen waren toen ook jonger, dus we hadden samen een Sinterklaas ingehuurd. Kunnen jullie ook doen als er kleintjes bij zijn.
Stenna
01-11-2012 om 23:19
Ook
wij zijn ook met z'n drietjes, sinds alle opa's en oma's overleden zijn. Rest van (kleine) familie woont te ver weg. Wat wij doen: ieder koopt een kadootje voor ieder van de andere twee (kind krijgt daar wat extra geld voor), en schrijft daar een klein gedichtje bij. Ik koop daarnaast wat letters, marsepein, en pp 1 wat groter kado met een groter gedicht (ben ik goed in). Alles ingepakt in een mand en dan doen we het sinterklaasspel. Aan het eind zorgen dat alles "teruggeruild" is naar de persoon voor wie het bedoelt was, we proberen dat ook te raden aan de hand van het gedicht. Zo hebben we het heel gezellig, een hele avond lang bijna.
Maaike
02-11-2012 om 08:37
Met bevriend stel zonder kinderen
Wij wonen ook ver van familie, en hebben zelf 1 nog half gelovend kind.
Vorig jaar vroeg een bevriend stel zonder kinderen spontaan of ze het met ons mochten vieren. Omdat ze het zo'n leuk feest vinden! Het werd heel gezellig, met allemaal kadootjes en gedichten.
Ik ga hen vragen of ze het dit jaar weer met ons willen vieren.
Manda Rijn
02-11-2012 om 10:08
Maakt toch niet uit?
je kan met zijn drietjes toch een prima gezellige avond creeeren ? Gourmetten of anders uitgebreid eten, tussen de gangen door een kado uitpakken, iedereen een surprise voor elkaar dat zijn er toch 6 in totaal, gedichtjes, speurtocht/rebus/dinges door het huis heen oid. Nieuwe film kijken, het nieuwe spel spelen etc.
Sint-nicoletta
02-11-2012 om 18:24
Verder
Ik ben inmiddels een beetje verder met hoe we het gaan vieren. Het idee wat ik elders las van kadootjes met nummers en dan bingo spelen lijkt me ook leuk. Ik kan helaas geen andere mensen bedenken die we zouden kunnen vragen. Misschien toch met oma in het bejaardenhuis en daar leuke geintjes uithalen.