Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Schoenen... imitatieleer

Zoon (11) heeft nieuwe schoenen nodig, de tijd van zomerschoenen begint achter ons te liggen. Ik ben al eens gaan kijken in de schoenwinkel, hij heeft redelijk grote voeten (maat 39) en steunzolen. Dan kom ik helaas bij dure schoenen. Bovendien wil hij niks 'hips' of sportschoen-achtig. Nu had ik onlangs bijna een paar gekocht voor hem maar bij navraag waarom de prijs toch lager was dan ik gewoon ben, bleek het om nepleer te gaan. Of zoals op de verpakking staat 'hoogwaardig imitatieleer'. Zoveel schoenen zijn gewoon geen echt leer (meer). Zelf heb ik al altijd lederen schoenen gekocht en daar flink voor betaald maar er worden zeker evenveel imitatileren schoenen verkocht. Ik heb er alleen geen ervaring mee. Blijft dat goed meegaan, slijt het rapper, is het niet meer zweterig dan echt leer? Wie kan mij er iets over vertellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

28-08-2012 om 16:20

Weet niet, maar...

Van imitatieleer heb ik niet veel verstand. Wel schijnen er tegenwoordig wat vernieuwende soorten te zijn, anders dan een lading leerachtige verf op textiel gespoten zoals ik gewend was van nepleer.
Een andere tip: zelf heb ik (halve) zolen, die zitten dus perfect in All Stars. Die kun je in stof kopen of echt leer. Bijv.: http://www.omoda.nl/converse-schoenen/MA39/

Tineke

Tineke

28-08-2012 om 17:17

Mijn ervaringen

Van leer heb ik geen verstand, want dat koop ik uit principe nooit, maar imitatieleer voldoet prima. Ik heb nooit zweetvoeten, mijn kinderen ook niet; maar ligt dat aan ons of aan de soort schoenen? Geen idee. En het kan tegen een stootje, tegen sneeuw en regen. Heel makkelijk in onderhoud.