Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-11-2020 om 19:29
Beste allen, als nieuwkomer heb ik meteen een vraag, specifiek voor ouders met jonge kinderen: hoe vaak mogen jullie kinderen de schoen voor Sinterklaas zetten?
Ik ben zelf vóór een keer of 2/3 per week, mijn partner is voorstander van elke dag. En dan ook elke dag iets erin: geen grote cadeaus maar toch wel elke dag een beloning voor het zingen. Ik krijg er toch de kriebels van, want ik wil niet dat onze zoon van 5 een verwend nest wordt. Hij mag naar mijn idee al best veel
Benieuwd naar jullie standpunten en ervaringen!
28-11-2020 om 13:38
Schoenzetten vergeten
Vier kleinkinderen logeren hier, twee gelovig, twee ongelovig - en ik was in de hectiek van het logeerpartijtje opstarten die schoenzetterij geheel vergeten - terwijl ik wel vier schilderdoeken voor beginners en zakjes munten had ingepakt. Toen maar op de ontbijtborden gezet. ‘ dat is handig van Sinterklaas, hoeft hij niet zo te bukken ‘. Aldus ienieminimeisje van 5 1/2 jaar geleden ( voor de oudgedienden hier). En om negen uur zaten we na een ontbijt waarbij alle potjes en pakjes van muntenstickersmileys voorzien te schilderen. Manman wat een vliegende start van een anders zo kalme zaterdag 🤣
28-11-2020 om 22:50
Offtopic
Ohh, het is voor het eerst dat ik mij een oudgediende mag noemen. Volgens Wilgenkatje dan. Is je ienieminimeisje alweer 5,5?! Ik heb erg meegeleefd toen, vooral omdat ik 13 jaar geleden een ienieminiejongetje had.
On topic:
Hier voor het eerst geen gelovigen meer, maar schoenzetten blijft te leuk om niet te doen, dit mogen 3x, op de zaterdagen tussen intocht en pakjesavond. Twee keer een klein cadeautje (spelletje, doeboek, tijdschrift) en één keer een chocoladeletter.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.