Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Schaamdraadje

Geinspireerd door alle draadjes over leuke uitspraken wilde ik graag eens een draadje starten over die situaties, onschuldig en grappig wel, waarin je kind je te kijk zet.
Ik zal zelf beginnen: bijvoorbeeld die keer dat we in het verpleeghuis bij mijn oma op bezoek waren en er een mevrouw met en slangetje uit haar neus in een rolstoel langs kwam en dochter (4 ofzo) riep: "mama, is die mevrouw dood?"
Of de keer dat ik maandverband kocht en diezelfde dochter (die van mij al eens uitleg had gehad over die ' miniluiertjes) door de winkel tetterde : "Ik weet waarvoor je dat koopt mama, dat is voor..."
Of zoon onlangs aan tafel, schoonmoeder kan nogal eens zeuren en ze was weer met een verhaal bezig en zoon zei: "Nu weten we het wel oma. Als papa straks thuis komt mag je het nog een keer vertellen en dan is het wel genoeg"
Nou ik hoop dat ik wat leuke reacties krijg die deze ruimschoots overtreffen en dan vallen me misschien ook weer wat voorvallen in

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

03-03-2012 om 17:18

Snor

Ik hing de lollige moeder uit, en zei tegen puberzoon: je mag je weleens scheren! Waarop hij droogjes antwoordde: Jij ook.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

03-03-2012 om 19:27

Vorige week nog

was ik samen op het toilet met jongste van vier, op zo'n groots en druk toilet met heel veel mensen er om heen in een Tankstelle aan de Duiste Autobahn. Van die toiletten die van onder en boven open zijn. Jongste riep heel hard: Mama, jij bent toch ongesteld? Niet meteen een antwoord gegeven, was bezig. Meteen daarna: Mama, jij bent toch ongesteld, MAG JE HIER WEL OP DE WC ALS JE ONGESTELD BENT MAMA (staccato, harder dan hard laten we maar zeggen). Het was erg druk, heel veel Nederlanders. Glukkig ben ik niet zo preuts....
Aagje

Lizelot

Lizelot

03-03-2012 om 19:40

Lang geleden...

Mijn dochter en ik waren in een grote speelgoedzaak,dochter zat op haar knietjes bij een speeltje.Ze was daar erg mee bezid dus ik liep even door om iets te zoeken.Hoor ik de oproep van een kind dat haar moeder kwijt was.Dus ik naar het kantoortje,de deur gaat open en dochter roept meteen: mama,jij was weggelopen,jij bent mij kwijtgeraakt.

Kiki

Kiki

03-03-2012 om 21:20

Hier

bracht ik zoon naar de peuterspeelzaal en hij hoorde in de auto de reclame "seks zonder soa's" en natuurlijk liep hij luid roepend de klas in "Seks zonder soa's!"

Of die keer dat ik in de haast om op tijd te zijn vergeten was de tanden te poetsen. Het eerste wat mijn zoon riep tegen de juf die morgen "mijn mamma is vergeten mijn tanden te poetsen, maar dat is niet erg zegt ze"

Bij de gyneacoloog

Zwanger van onze tweeling zat ik met mijn toen peuterdochter in de wachtkamer van de 'babydokter'. Tegenover ons zit een vrouw met toch ook wel een aardig buikje. Dochter zegt: die mevrouw heeft ook een baby in haar buik, kijk maar!. De dame was zeker 60+.

skik

bibi63

bibi63

03-03-2012 om 23:30

Haha, ikzelf

Ik was een jaar of 8 of 9. Vader werkte als arts 1 of 2 dagen in de plaatselijke gevangenis. Verder eigen praktijk. Wij gingen ergens naar toe met de auto van m'n moeder. Een vriendinnetje van mij was daarbij plus haar moeder, die we verder niet echt kenden, maar een lift gaven naar een activiteit. We reden langs de gevangenis en ik zei in totale onschuld (misschien ook wel trots): 'mamma, hier zit papa toch"..... Haha, ik kan me nog goed herinneren dat m'n moeder heel boos was en ik er niets van snapte.... ja, pas later..
gr. Bibi

Rafelkap

Rafelkap

04-03-2012 om 08:21

Grappig draadje, ook iets gynaecologisch

ikzelf: tien jaar oud, onze kat was net gecastreerd. Dus ik vertel dit tegen iedereen en dat m'n moeder ook is gecastreerd (toen was ik 6, maakte diepe indruk).

Toen oudste vier was achterop de fiets, als we iemand met grijs haar tegenkwamen vroeg hij: 'ben jij een beetje oud?' en als ze slecht ter been waren: 'ga jij een beetje dood?' maar ik schaamde me niet, moest wel heel erg proberen om niet te lachen.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

04-03-2012 om 08:23

Nichtje

Nichtje van destijds vijf jaar oud werd reformatorisch opgevoed. Ik nam haar mee naar een pizzeria, de eerste keer dat ze uit eten ging. Eerst riep ze door het restaurant: "Tante Miep, waarom doet die meneer een slabbetje om?". En even later riep ze nog veel harder: "Ohooo, tante, die mensen gaan zomaar eten zonder te bidden!".

Anienom

Anienom

04-03-2012 om 08:38 Topicstarter

O heerlijk

Wat leuk allemaal
Valt me nog in (vrij recent zelfs): mijn boodschappenrekening was, door een dure maand, op de laatste dag wel leeg, er stond nog 9 euro op. Omdat mijn pasje van de andere rekening stuk is, belde ik mijn vriend om hem te vragen nog een boodschap mee te nemen. Van die 9 euro kon ik wel nog even iets lekkers voor bij de thee halen, dus nam ik zoon mee naar de winkel. Waar hij bij het koekjesschap zich bezorgd, maar toch wel heel luid, afvroeg of we dat wel konden kopen, want "je hebt toch nog maar negen euro mama".
En dochter in de bibliotheek, ze was een jaar of 6 en erg aan het muiten. Vriend had er nu echt genoeg van en nam haar aan haar arm mee. Het bekende beeld: een oververhitte ouder die een kind mee neemt aan de arm, net te hard loopt waardoor het kind er een beetje achteraan struikelt. Dochter riep ook heel dramatisch (door die heel stille bibliotheek): " help, help, papa sleurt mij mee!"

Aap

Zoon, toen 2 1/2 - 3 jaar, zag een persoon met een donkere huidtint en riep "hé een aap" Gelukkig zaten we in de auto, waardoor diegene het niet hoorde. Uitgelegd dat het iemand was met een andere kleur dan wij en dat het niet netjes was om "aap" te zeggen.
Paar dagen later staan we in de rij bij de supermarkt en bij een andere rij staat een donker gekleurd iemand. Zoon roept hard "hé mama, ik mag niet zeggen dat dat een aap is hè"

Aap

Zoon, toen 2 1/2 - 3 jaar, zag een persoon met een donkere huidtint en riep "hé een aap" Gelukkig zaten we in de auto, waardoor diegene het niet hoorde. Uitgelegd dat het iemand was met een andere kleur dan wij en dat het niet netjes was om "aap" te zeggen.
Paar dagen later staan we in de rij bij de supermarkt en bij een andere rij staat een donker gekleurd iemand. Zoon roept hard "hé mama, ik mag niet zeggen dat dat een aap is hè"

Zaadjes

Verlaat kraambezoek vraagt aan zoon ( 5) terwijl ik in de keuken ben:" Wat een lief broertje, wil je nog wel een broertje" . Zoon atwoordt:" Dat kan ik wel willen, maar mijn vader is naar de dokter geweest en heeft nu geen zaadjes meer". Ik heb er erg lang overgedaan om met de thee uit de keuken te komen :o)

Oppaskindje

Toen ik begin 20 was had ik een kindje waar ik veel op paste. Ik fietste op een gegeven moment met haar achterop, ze was toen ruim 3 jaar. Komen we langs een hoog flatgebouw waar veel bruine mensen wonen. Veel mannen stonden buiten te sleutelen aan auto's.....roept mijn oppas kindje heel hard: "O,dus hier wonen de zwarte pieten."

Ineens kon ik erg hard fietsen......

Groetjes Pham

une femme

une femme

04-03-2012 om 14:46

Trein

Het was in de periode van de kaping van een trein door Molukkers, ik was een jaar of 7. Ik zat met mijn tante in de trein; tegenover ons zat een lichtgetinte man. Ik: tante gaat deze meneer straks ook deze trein kapen? Mijn tante schaamde zich dood.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maartje Toch

Maartje Toch

04-03-2012 om 18:21

Eerlijk duurt het langst.

Waar het was, weet ik niet meer. Een zwembad, pretpark of dierentuin. Terwijl we in de rij stonden voor kaartjes, bestudeerden mijn ouders de prijslijst. Toen we aan de beurt waren, vroeg men hoe oud ik was. "Tien jaar," zei mijn moeder. Verontwaardigd over zoveel verstrooidheid, riep ik: "Nee mamma, ik ben al elf!" Waarop de kaartjesverkoper zei: "Dan valt ze niet meer onder het kindertarief."

Isabel

Isabel

04-03-2012 om 19:42

Oma op bezoek

Ik zei tegen driejarige dreumes die naar bed moest: geef Oma maar een weltrusten-kusje.

Dat wil ik niet, riep ze heel hard, oma heeft prik-haren op haar kin.

(ik moest op mijn lip bijten om niet in lachen uit te barsten . Zag trouwend de volgende ochtend Oma, die bij ons logeerde, met pincet in de weer .

sinas

sinas

04-03-2012 om 19:44

Maartje toch

daarom gaan wij hier niet met de kinderen in de rij staan

Liedjes

Mijn kinderen weten te vaak precies de foutste liedjes op het foutste moment te kiezen. Eén van de klappers die ik me herinner, is een tekst van Herman Finkers. Het is niet een heel bekend lied, het komt van "zijn minst beroerde liedjes", het heet "voorlichting" en het gaat over de situatie in zijn jongensklasje vroeger, toen de pater seksuele voorlichting kwam geven en uiteindelijk bleek dat de jongens totaal niet begrepen hadden waar de pater het over had gehad. Mijn kinderen vonden (en vinden) dat een uiterst grappige tekst.
Dus er was zwemles, ik zat met dochterlief te kijken naar de verrichtingen van haar broertje en dit was ten tijde van de commotie rond Benno L. Het sein klonk dat de zwemles ten einde was en kristalhelder en voor iedereen duidelijk verstaanbaar zong mijn dochter de slotregel van dat leuke liedje: "En dat was dan het einde van de seksuele les!" ... Ik durfde de badmeesters niet aan te kijken...

Anne Carin

Anne Carin

06-03-2012 om 14:39

Ha ha ha

Geweldig leuk om te lezen!
Ik weet er ook nog één: ik was een keer met zoonlief naar het zwembad, hij was denk ik een jaar of 3-4. We gingen vrij zwemmen en kleedden ons om in zo'n groot hok.Er waren meerdere mensen zich aan het omkleden, oa een royaal geschapen dame. Waarop zoonlief uitriep: "die mevrouw heeft dikke borsten!!"

En hier..

Mijn dochterje van drie is elke maandag bij opa en oma en opa noemde haar wel eens dikbil tijdens het verschonen. Ik vond dat al niet zo leuk want ze riep het te pas en te onpas. Tot ze een keer met oma in de winkel was en dikbil riep tegen een nogal fors uitgevallen kassa-dame. Nu roept ze theelepel...
Ach ja...

Cakey

sw4

sw4

06-03-2012 om 20:15

Waarheid

dochter zou een gesprek hebben met iemand over Sova training. Ze zag er nogal tegen op en wist niet wat ze dan zou moeten vertellen. Ik zei haar dat ze alles tegen deze mevrouw mocht vertellen, maar natuurlijk geen dingen die niet waar zijn. Bijvoorbeeld dat ik je sla of zo, zei ik er als grapje achteraan.
Je voelt 'm al aankomen, toen ik aan het eind van het gesprek tussen mevrouw en mijn dochter er bij mocht komen zitten, was het eerste wat dochter zei: mam, ik heb niet gezegd dat jij me slaat!

Monet

Monet

07-03-2012 om 08:25

Uit de kleren? in de kleren!

Onlangs werden in alle vroegte bestelde artikelen keurig aan huis bezorgd, ik deed de voordeur open en zei: goede morgen, jullie zijn er vroeg bij! Ik ben nog maar net uit de kleren!
Ik voelde het schaamrood opkomen...zag beide heren kijken...en verbeterde snel mijn verspreking

mimi

mimi

08-03-2012 om 14:02

Nooit ontbijt

Onze dochter riep toen ze net 5 was in een drukker supermarkt voor de dozen cornflakes en Frosties: "Mama, waarom krijg ik NOOIT ontbijt? ik heb 's morgens altijd ZOO'N honger!!!, ik kreeg wel een paar rare blikken. Deze mensen wisten natuurlijk niet dat ze 's morgens altijd keurig boterhammen of pap krijgt, en dat ze met ontbijt zo'n doos bedoelt.

Tanneke

Tanneke

08-03-2012 om 20:41

Rare broeken

Ik heb deze al eens vermeld,maar met dit soort draadjes kan ik het niet laten om het nog eens te plaatsen:

Mijn zoon heeft een hekel aan broeken met een druk
knoop,want hij krijgt ze nooit goed vast. Zijn lievelings broeken hebben dan ook zo'n "haakje" waar je dan het andere stukje inhaakt.

Was ik met hem in de winkel om nieuwe broeken te kopen (we wonen in USA dus vandaar in het Engels). Vroeg hij aan me " do they have buttons or a hook?".
Ik zeg dus " hook" .

Hij helemaal blij en schreeuwt uit: Yeah!! I love hookers!!

Ik kreeg natuurlijk een knalrode kop met al die mensen die nogal bedenkelijk naar ons keken.

vaasje

vaasje

09-03-2012 om 19:18

Whaha!

Lig helemaal in een deuk hier! Geweldig!!
(al kan ik me voorstellen dat jullie je kapot geschaamd hebben

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kiki

Kiki

10-03-2012 om 11:09

Ik ging gisteren met mijn oudste naar de supermarkt

en hij keek met mij mee toen ik ging pinnen met als gevolg dat ik niet meer de enige ben die mijn pincode weet.

Want zoonlief brulde door de winkel heen "mamma, waarom tik jij XXXX!"

mmm, fijn schat, dank je wel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.