Anoniem
02-09-2013 om 13:54
Rondhangende jeugd
Ik weet niet goed hoe ik op de volgende situatie moet reageren. Ik was dit weekend met mijn zieke moeder en mijn zus in een aangespaste bungalow op vakantie. Mijn zus was al gewaarschuwd door de eigenaar dat er kinderen rond het huis konden hangen. Na een dag merkten we dat er pubers rond ons huis renden/gilden, de tuin inkwamen, op de schommel gingen zitten. De tuin kan niet afgesloten worden, ze komen langs het huis gelopen. Na een verzoek van mijn zus bleven ze komen en vervelend doen. Heel hinderlijk en voor mij intimiderend. Daarna heb ik een keer gereageerd en gezegd dat ze moesten oprotten. Krijsend renden ze weg om later weer op de fiets langs te komen en bij ons huis iets onverstaanbaars te gillen. De volgende dag hetzelfde en belletje trekken. Inmiddels ben ik weer thuis maar mijn zus en moeder zijn er nog tot vrijdag. Als het aan mij ligt, zou ik de politie bellen, maar mijn zus durft dat niet en wil ook niet dat ik het doe. Dus gewoon maar laten gaan en de volgende gehandicapten vakantiegangers met hetzelfde probleem opzadelen?
Tango
02-09-2013 om 15:44
Politie
ik had al lang contact opgenomen met de politie. Zeker omdat jullie diverse keren hebben gezegd dat ze weg moesten gaan. Ik begrijp ook niet dat de eigenaar er niets aan gedaan heeft. Nu hebben die jongeren vrij spel en zal het alleen maar erger worden.
Roepen dat ze moeten oprotten zorgde er w.s. alleen maar voor dat ze bleven komen, dat is de oplossing dus niet.
Als je zus niet durft en jij het niet mag doen kunnen jullie misschien eerst die eigenaar bellen zodat hij het kan doen.
Temet
02-09-2013 om 15:48
Die eigenaar
Die eigenaar moet gewoon een hek plaatsen. Zolang die jeugd de tuin vrij in en uit kan rennen en rijden zal ook een preek van Oom Agent - als die al komt - vermoedelijk niet zo bar veel helpen.
Een gesprek met die jongens om op hun medelijden te spelen zou misschien nog effect gehad kunnen hebben maar daar is het nu te laat voor.
Die eigenaar heeft kennelijk te weinig stimulans om te zorgen voor een fatsoenlijke erfafscheiding. Misschien dat wat negatieve beoordelingen op sites daartegen helpen, anders weet ik het ook niet. Die bungalow is vermoedelijk grote delen van het jaar niet in gebruik, dat de omringende jeugd dan de tuin aan het eigen territorium toevoegt valt te verwachten.
Groeten,
Temet
huismus
02-09-2013 om 16:11
Reactie
Bedankt voor jullie reactie. Dan ben ik toch niet gek dat ik meteen al zei dat we de politie moesten bellen als ze terugkwamen.
"Als je zus niet durft en jij het niet mag doen kunnen jullie misschien eerst die eigenaar bellen zodat hij het kan doen."
Dat wil mijn zus helaas ook niet. Helaas dan moet ik deze week maar met samengeknepen billen hopen dat er niets gebeurt.
Temet
02-09-2013 om 17:17
Huismus
Even voor de goede orde: ik heb niet gezegd dat het een goed idee was om de politie te bellen. Ik vraag me ernstig af of het veel zin heeft.
Ik lees trouwens in je openingsposting niet wat die jeugd nou voor vreselijks gedaan heeft. Ze gilden en zaten op de schommel. Ergelijk, ja, maar om nou "met samengeknepen billen (te) hopen dat er niets gebeurt" - kweenie.
Nogmaals: een hek. Scheelt een hoop gezanik. Maar daar heeft je moeder nu niet zoveel meer aan.
Groeten,
Temet
huismus
02-09-2013 om 17:31
Temet
Ik bedoelde Tango die het wel over de politie had. Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg gezegd. Ze hebben naar ons allerlei dingen geroepen, (ik kon ze niet verstaan) ze zijn tot vanmorgen in totaal een keer of 10 langs geweest, waaronder een keer in een uur af en aan. Ze bellen aan, ze krijsen, ze zitten in onze tuin. Ze kijken door het raam. Het gaat hier om een woning voor gehandicapten. Mijn moeder is oud en ziek (psychotisch) angstig. Ik heb het idee dat ze weten dat hier gehandicapten verblijven en daarom klieren. Want bij de huizen ernaast in de straat, krijsen ze niet. Ik voel me beperkt in mijn mogelijkheden doordat mijn zus geen actie wil ondernemen. Mijn moeder heeft tot nu toe niet door wat er gebeurt omdat ze doof is en heel slecht ziet. Maar in haar psychoses ziet ze voordurend mensen in en om het huis die haar kwaad willen doen. En nu gebeurt er echt iets.
Tineke
02-09-2013 om 19:26
Krijsen?
Misschien gek, maar ik vind krijsende pubers gewoon heel moeilijk voor te stellen. Het moeten dan dus wel meiden zijn, tenminste, puberende jongens krijsen en gillen niet, dat lijkt met de baard in de keel meer op brullen.
En zijn deze pubers daar ook op vakantie? Iedereen heeft deze week toch wel weer school?
Inderdaad lijkt mij de enige optie, nu, een serieus gesprek. Terugkrijsen is alleen maar een grappig effect. Nodig ze binnen, laat zien hoe de situatie is, laat hen de gevolgen voor jullie merken. Waarschijnlijk hebben ze nu geen idee, en is het klieren om het klieren bij heel makkelijke slachtoffers. Politie kan, maar ja, een goed gesprek lijkt mij nuttiger.
huismus
02-09-2013 om 20:29
K heksenvet
Op de toppen van je longen schreeuwen, noem ik krijsen. Moet ik van die ene jongen tussen die meiden dan zeggen dat hij schreeuwde? Die jongeren wonen daar, het huis staat in een gewone woonwijk.
Nee, hier zijn de middelbare scholieren nog nauwelijks met school begonnen. Los daarvan ze kwamen ook s avonds. Serieus gesprek? Zodra je de deur opendoet, rennen ze weg.
wil40
03-09-2013 om 12:52
Inpakken en...
Je moeder heeft van het geluid geen last omdat ze doof is maar psychisch, geef jij aan, dat ze ernstig lijdt onder de situatie. Je zus is bij haar en onderneemt geen actie, blijkbaar heeft zij er ook geen problemen mee?
Persoonlijk zou ik bij zoveel ellende mijn spullen inpakken en naar huis gaan, ter bescherming van mijn moeder. Maar ik kan niet voor je zus beslissen, zij blijft haar tijd daar uitzitten? Dan zit er voor jou niets anders op dan loslaten.
huismus
03-09-2013 om 15:36
Loslaten
Goed nieuws en slecht nieuws. De jongeren zijn sinds een dag niet meer gesignaleerd. Slecht nieuws mijn moeder is vanmorgen met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat ze niet goed werd, maar ze was vanmiddag toch weer goed genoeg om terug te gaan naar het vakantiehuis. Mijn zus is eigenwijs en ze blijven (nog).
Eva
03-09-2013 om 23:01
Tja.....
wellicht is school nu toch ook daar begonnen? Gelukje, hoewel ze 's middags en 's avonds nog langs kunnen komen.
Het lijkt mij een vervelende situatie. Misschien nog de tip aan je zus geven om je moeder zo neer te zetten dan ze zo min mogelijk naar het raam voor kijkt zodat ze de jeugd (als ze toch weer komen) niet ziet (ze hoort ze gelukkig niet, dat is dan weer een geluk bij een ongeluk).
Hopen dat ze wegblijven en anders veel sterkte ermee. Toch maar loslaten als je zus niets wil doen (mochten ze nog terugkomen).
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.