ikke
05-03-2014 om 19:30
rijksmuseum, de rij??
Wij gaan morgen naar het rijksmuseum, komen met trein dus niet heel vroeg aankomen. Hoe lang zal de rij zijn rond half elf elf uur??/
Ik kan e-tickets niet kopen omdat ik een kortingsbon heb van postcodeloterij (balen eigenlijk).
Wat zal ik doen: in rij of korting (9 euro) laten lopen?
Juno
05-03-2014 om 19:36
Rij
Ik was in de kerstvakantie en zowel bij de gewone kassa als bij de e-ticketkassa waren enorme rijen. Het maakt imo niet uit. Hou er rekening mee dat het in sommige delen van Nederland vakantie is en het druk kan zijn. Als het mogelijk is zou ik proberen om er eerder te zijn, een uur of negen.
Clowntje
05-03-2014 om 19:48
Was er vorige week
En toen had nl noord (incl A'dam) vakantie. We waren er rond half 12 en het viel echt reuze mee. De rij bij de garderobe was langer, en nog viel dat echt mee, ik heb denk ik 7 min moeten wachten of zo. Ik zou 1 persoon in de rij bij de kassa neerzetten en de ander bij de garderobe.
lennest
05-03-2014 om 19:49
Zou best mee kunnen vallen
Alleen het zuiden heeft vakantie, een groot aantal mensen ligt op apegapen zo vlak na de carnaval, veel mensen werken gewoon en wat is druk? Vind je een half uur wachten lang? Ja, dan is het vaak druk bij het rijks. Overweeg ook eens een museum jaarkaart, dan kun je op een dagje Amsterdam nog veel meer doen, zo is Nemo ook een museum, Anne Frank, Van Gogh: een keer aanschaffen en de rest van het jaar zijn heel veel musea 'gratis' te bezoeken en veel musea hebben een speciale ingang voor museum jaarkaarthouders dus geen rij meer bij de kassa.
ikke
05-03-2014 om 19:59
nog een vraagje: Tram
we hebben 5 chipkaarten en 6 personen... kunnen we met 2 personen op 1 chipkaart in de tram??
is een kind onder de 12 niet toevallig gratis in de tram??
Clowntje
05-03-2014 om 20:05
Tram
Nee, dat gaat niet lukken .... 6 personen hebben 6 chipkaarten nodig. TM 4 jaar zijn ze gratis. Dagkaartje kopen dus, of OV kaart lenen van iem anders, of 2x 1-uurs kaartje, kan je heen en terug.
Juno
05-03-2014 om 20:35
Kerst
Nou, met de kerst was de rij écht lang hoor. Twee en een half uur bij de kassa en 150 minuten bij de speciale jaarkaartkassa.
Gewoon proberen dan maar .
Melle
05-03-2014 om 20:45
Rij
De rij heb ik vorige week niet gezien, zal dus niet zo lang zijn geweest (wij hebben museumkaarten, dus dan hoef je niet in de rij). De rij bij de garderobe was wel ENORM! Vooral die bij het ophalen... Beneden is er nog een garderobe, kwamen wij op tijd achter. En nee, je wil je jas niet aanhouden binnen!
Ik vond het -ondanks het ontbreken van de rij- eigenlijk een beetje té druk. Maar goed, de kinderen wilden de Nachtwacht zien en de Vermeers, dus na drie kwartier mocht ik weer naar buiten. Zelf was ik al een keer eerder geweest, dat scheelde.
In het OV moet iedereen (uiteraard) z'n eigen chipkaart hebben. Twee keer scannen kan niet, want je checkt de eerste keer in, en de tweede keer dat je scant weer uit
Dalarna
05-03-2014 om 20:50
Vorige week
Wij zijn vrijdag geweest, dus toen het noorden (en noord-holland dus) vakantie had. We waren er om kwart over 10 en konden zo doorlopen, de beneden garderobe ging net open dus dat ging supersnel. Na 13 gingen we er uit, half 2 denk ik en we schrokken echt van de rijen, gigantisch! Elk kwartier dat je eerder kan zou ik pakken maar inderdaad: het noorden heeft geen vakantie meer en het zuiden ligt op apegapen!
Katniss
05-03-2014 om 20:56
Gewone zaterdag
Ik ben op een gewone zaterdag geweest en kon toen met Museumkaart zo doorlopen en bij de reguliere kassa stond een kleine rij, max 10 mensen.
zor
05-03-2014 om 22:13
Vergis je niet in dat zuiden dat op apegapen hoort te liggen. Net zoveel mensen hier, Brabant, die geen carnaval vieren
Blij dat de mafkezen weer van de straat zijn
Dalarna
06-03-2014 om 08:30
zor
Maar de zuiderlingen die niet op apegapen liggen hadden dan beter aan het begin van de week naar het rijksmuseum kunnen gaan
Temet
06-03-2014 om 10:07
tram
Je kunt vziw maar tot 4 jaar gratis in de tram, tot en met 3 dus. Dit voor het geval iemand zijn 5-jarige nog als 4 wil presenteren - dat zal dus niet helpen (mijn dochter, die klein is uitgevallen, is tamelijk lang 3 gebleven maar dat terzijde). Je kan natuurlijk voor degenen die geen kaart heeft enkeltjes kopen, maar die zijn aan de prijs (ik geloof 2,80, de tarieven in Amsterdam zijn de laatste tijd fors gestegen. Zie de site van het gvb: www.gvb.nl)
Met de huidige toegangsprijzen is een MJK inderdaad een goede investering als je toch regelmatig naar steden als Amsterdam of Leiden gaat. Maar als het bij 1 bezoek aan zo'n museum per jaar blijft haal je de kosten er niet uit.
Veel plezier.
Groeten,
Temet
Dalarna
06-03-2014 om 12:20
lennest
Je mag gratis naar het rijksmuseum onder de 18 dus als er veel kinderen bij zitten is die museumkaart nou niet zo'n best advies nu.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.