Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Barvaux

Barvaux

15-03-2015 om 16:32

Nur

Nur

15-03-2015 om 17:22

Zo zie je maar weer. De toleratie van de liberale maatschappij geldt alleen voor mensen die dezelfde waarden aanhangen en ideen hebben. Als je een meer conservatieve mening hebt en vragen stelt over bepaalde ontwikkelingen in de maatschappij dan geldt die tolerantie niet meer.

MamavanSenH

MamavanSenH

15-03-2015 om 17:50

Tja

Ieder zijn eigen mening natuurlijk, zolang die mening niet (wettelijk) aan anderen word opgelegd mogen ze wat mij betreft roepen wat ze willen.

Maar

"De enige familie is de traditionele. Dus geen chemische nakomelingen of gehuurde baarmoeders. [...] Je wordt geboren met een moeder en vader - of zo zou het in ieder geval moeten zijn."

is natuurlijk een beetje kort door de bocht. Hier twee mama's en géén chemische nakomelingen, géén gehuurde baarmoeders en beide kinderen hebben ook een papa in hun leven. Dus niet alles over één kan scheren

Kaaskopje

Kaaskopje

15-03-2015 om 20:15

Nur

Ik moest even nadenken over jouw opmerking. Elton John mag boos zijn over de opmerkingen van Dolce & Gabbana. Ik denk dat ik, in zijn schoenen staand, ook behoorlijk pissig zou zijn geworden. Maar goed ze mogen die mening hebben en Elton John mag er voor kiezen om ze om die reden voortaan te boycotten. Niet erg tolerant van hem, maar wel menselijk.

Evanlyn

Evanlyn

15-03-2015 om 21:49

Haha

Ik zou het niet in mijn hoofd halen iets van deze lui te kopen, C&A is prima voor mij. Dus wat ze zeggen kan me ook niet schelen.

Overigens schijnt Rembrandt een vreselijke man te zijn geweest die een vrouw waar hij van af wilde in het gekkenhuis liet opsluiten. Maar toch kijk ik met plezier naar zijn schilderijen.

Niet handig

Het zou handiger zijn als Elton John in gesprek zou gaan met die die twee, Domenico Gabbana and Stefano Dolce. Misschien willen ze gewoon in een goed blaadje komen bij de paus en de katholieke kerk en de conservatieve gemeenschap daar omheen.
Iets van acceptatie krijgen. En die behoefte moet herkenbaar zijn voor andere betrokken uit de LHBT gemeenschap.
Omdat ze zelf geen kinderen hebben kunnen ze die positie innemen. Maar daarmee kunnen ze aan acceptatie winnen bij een conservatieve groep maar aan acceptatie verliezen bij de LHBT gemeenschap en medestanders.
Maar ik weet nog dat een vriendin, niet eens katholiek, het erg onprettig vond dat zo'n grote gemeenschap haar geaardheid afwees.
Maar het is natuurlijk niet handig om te proberen acceptatie te krijgen bij een dominantie groep door het ontkennen van de belangen van anderen waar je mee verwant bent.

Nur

Nur

15-03-2015 om 22:26

Kaaskopje

Oh absoluut. Elton John mag uiteraard net zo goed zijn mening uiten. Ik vind het alleen altijd wel opmerkelijk dat zogenaamde tolerantie die gepredikt wordt voor alternatieve levensstijlen altijd alleen de kant opgaat van de voorstanders. Van de heftig gepredikte tolerantie is weinig te merken als het de andere kant opgaat. Sterker nog meer conservatieve mensen wordt juist vaak verweten dat ze niet tolerant zijn. Want ze inderdaad niet altijd zijn. Maar de liberale mens is net zo min tolerant. Die doet alleen alsof hij zo tolerant is. Dat valt mij altijd op.

Nur

Nur

15-03-2015 om 22:28

AnneJ

En misschien is het gewoon hun mening? Misschien vinden ze een traditioneel gezin een betere keuze? Net zoals Elton John wel vindt dat een meer alternatief gezin prima kan en dat zelf dus ook heeft. Misschien hebben deze twee mannen gewoon een andere kijk op de zaken. Het hoeft helemaal niet te zijn dat ze perse bij een bepaalde groep willen behoren.

Barvaux

Barvaux

15-03-2015 om 22:34

nur

Maar waarom wijzen ze dan ook ivf af?

Ja Nur

Het kan hun eigen conservatieve inborst zijn. En inderdaad je mag ook wat meer tolerantie vragen voor een ander standpunt juist als je daar zelf ook op rekent vanwege je eigen anderszijnde staat. Maar het is natuurlijk wel een heftig onderwerp. Ouders staan snel op scherp als het om hun kinderen gaat.

Nur

Nur

15-03-2015 om 23:41

Barvaux

Dat over IVF kan ik alleen vinden in de reactie van Elton John. Misschien staat het ook wel in het originele Italiaanse stuk hoor maar dat heb ik heb niet gelezen.
Maar er zijn wel meer mensen tegen IVF. Met name omdat er bij IVF vaak ook embryo's verloren gaan. En ik kan me voorstellen dat iemand die een traditioneel beeld van het gezin heeft misschien dus ook op dat gebied conservatiever is.
Het hoeft natuurlijk niet samen te gaan (tegen ivf en tegen homo echtparen die kinderen krijgen) maar het kan wel.
Net zoals mensen ook vraagtekens zetten bij bepaalde technieken waardoor een kind bijvoorbeeld het DNA van drie mensen meekrijgt (dat schijnt al te kunnen)
Maar op zich vind ik geen quote over IVF in de link die je geeft van D&C zelf,alleen dus in de reactie van Elton John.

Evanlyn

Evanlyn

16-03-2015 om 10:59

Conservatief

Ook homo's mogen aartsconservatieve opvattingen hebben. Niet iedereen vaart mee met de Gay Pride.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-03-2015 om 13:15

Nou...

In Christelijk opzicht vind ik aartsconservatief en homo-zijn al niet helemaal met elkaar stroken. Dan moet je toch een punt bereikt hebben waarop je constateerde dat aartsconservatievelingen homo-zijn ook afwijzen. Dat je als homo-zijnde een normaal gezinsleven met kinderen afwijst omdat je dat niet wenselijk vindt... oké, dat kan. Maar om ivf af te wijzen vind ik dan weer apart.

correct

ik vind het wel wat hebben, deze mening. Het is biologisch volslagen correct wat ze beweren.

Mensen mopperen wel over feminisering van het onderwijs, alleen maar juffen. Maar dat deze ontwerpers nu melden dat kinderen een vader en een moeder zouden moeten hebben (nog net wat vanzelfsprekender dan meesters en juffen in het onderwijs) mag niet.

Tolerantie is begrensder dan we zouden willen, zo blijkt. Elton John zou wat meer open minded mogen zijn.

Evanlyn

Evanlyn

16-03-2015 om 14:26

Kaaskopje

Ben jij altijd consequent? Ik niet .

Ik deel de mening van de heren trouwens niet, maar ik ben wel voor vrijheid van meningsuiting. En als iemand daarom iemands producten niet meer wil kopen, is het mij ook best. Maar persoonlijk zou ik vooral kijken of de kleding mij aanspreekt (not) en de meningen van de makers zouden mij koud laten. Als hun label kinderarbeid gebruikt is het voor mij weer een ander verhaal. Geen woorden maar daden.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-03-2015 om 23:30

Evanlyn

Oh, je zult mij ook vast wel eens betrappen op inconsequent gedrag. Toch kan ik me wel voorstellen dat als je levensstijl zo wordt afgewezen door mensen die (mogelijk) goed aan je verdienen, je zo'n bedrijf voortaan links laat liggen. Vergeet niet dat Elton John genoeg geld heeft om te shoppen waar hij wil, dus een boycotje van een kledingontwerper hier of daar, zal de boel niet meteen in de war sturen. Hij maakt er een statement mee, waar ik begrip voor heb.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.