Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Sinilind

Sinilind

29-12-2008 om 09:02

Raar verhaal: iemand heeft bij ons gekookt toen we weg waren

WE zijn net terug van een weekje weg met KErst, en 3 mensen hadden de sleutel van ons huis. De oudere buurvrouw links (maar die heeft ze altijd al omdat we ons een paar keer buitengesloten hebben), de jongere gezin rechts omdat ze de poes eten gingen geven, en een vriendin verderop die voor de hond zorgde. GIsteren wilde ik eieren gaan bakken en ik merkte dat het gasfornuis onder de olie zat. Ik heb even getwijfeld maar ik weet absoluut zeker dat ik de keuken (En het fornuis) brandschoon achter gelaten hebt omdat mijn vader zou komen logeren en op dezelfde dag als wij zou aankomen in NL. Er is vis gekookt, dat kon ik zo ruiken toen ik ging schoonmaken. Ook op de vloer in de woonkamer heb ik vetplekken gevonden die er niet waren, en die ook naar vis ruiken. Ik heb natuurlijk de 3 mensen die een sleutel hebben gevraagd of ze iets wisten (en geprobeerd niet beschuldingend over te komen natuurlijk) maar niemand weet het. En intussen bekruipt me een heel erg naar gevoel, er is dus iemand bij ons geweest die niet wilt toegeven. Ik snap het niet en vind het heel erg onprettig. Wie weet raad?
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

29-12-2008 om 09:24

Euh

Zijn er sporen van (in)braak? Ik zou het melden bij de politie en de sloten allemaal laten vervangen. Had je dat al gedaan toen jullie het huis betrokken? Anders kunnen er natuurlijk méér sleutels in omloop zijn, waar jij verder geen weet van hebt.

reina

reina

29-12-2008 om 09:30

Sinilind

Wat een rotidee dat er mensen in je huis waren en je niet weet wie! Raar ook, vis bakken...?! Kunnen er misschien anderen bij de sleutels die je afgegeven hebt, stom idee misschien, maar bijv. puberkinderen die stoer wilden doen tegenover hun vrienden of zoiets geks? Of is het idd mogelijk dat er anderen een sleutel hebben. Het moet iemand zijn die wist dat jullie er niet waren. Heel vreemd!

Ik kan wel vermoeden wat er is gebeurd

Er zijn denk ik twee voor de hand liggende verklaringen: ofwel die vriendin die de poes eten moest geven moest daarvoor vis koken en heeft niet schoongemaakt, maar waarschijnlijker lijkt me dat iemand een uitgebreid kerstdiner met veel mensen had bedacht, en de logistiek niet op orde had. Toen kwamen ze ruimte op het fornuis te kort en is iemand naar jouw huis uitgeweken. Er niet bij nagedacht de boel netjes schoon te maken ('dat doen we straks na het eten wel'en toen vergeten door alle drank natuurlijk) en omdat ze zich daarvoor schamen komen ze er niet voor uit. Onfatsoenlijk is het wel, ze hadden de keuken schoon achter moeten laten en het direct moeten vertellen toen je thuiskwam.
Inbrekers staan erom bekend dat ze ijskasten plunderen, maar ik heb nog nooit gehoord dat er eentje uitgebreid een scharretje ging staan bakken.

Zelf heb ik eens gehad dat de bovenbuurvrouw in zo'n situatie etenswaar uit mijn huis had meegenomen omdat ze dat zelf even nodig had. Maar zij meldde dat onmiddellijk toen ik de sleutel op ging halen, dus ik had er toen geen enkel probleem mee. Jij zit nu met een knagend rotgevoel, en da's heel naar.

Ik hoop dat de waarheid nog boven water komt, maar ik vermoed dus dat e.e.a. relatief onschuldig is.

Groeten,

Temet

Bedenk me net

Mijn zwager had hetzelfde: buren hadden in zijn afwezigheid zijn super-de-luxe fornuis gebruikt. Daar was hij ook niet echt gelukkig mee, dat ding heeft nogal een gebruiksaanwijziging die hij ze liever van tevoren had uitgelegd. En e.e.a. was ook niet heel goed schoongemaakt geloof ik.
Ik geloof overigens niet dat de buren er verder geheimzinnig over deden, da's natuurlijk een verschil met jouw situatie.

Groeten.

Temet

Suzanne

Suzanne

29-12-2008 om 09:39

Misschien..

.. toch één van de personen die een sleutel heeft, die vis wilde koken/bakken en bedacht dat hij/zij op deze manier de vislucht niet in huis zou krijgen.. en die dacht dat jullie er toch niet achter zouden komen..? Ik ga voor het jongere gezin

Guinevere

Guinevere

29-12-2008 om 10:02

Vroeger

Mijn schoonouders hebben vroeger ook zoiets aan het handje gehad. Maar dan niet in de keuken. Bij hun bleek het bed gebruikt te zijn. Naar later bleek door de dochter van de buren die hun sleutel hadden. Ze vond het kennelijk wel een handig liefdesnestje voor haar en haar vriendje! Ze heeft nóóit toegegeven maar die buren hebben de sleutel nooit meer gekregen.

margje van dijk

margje van dijk

29-12-2008 om 12:06

Gek inderdaad

Onze naaste buren hebben van de zomer op ons huis gepast. We hebben ook andere buren/vrienden die een sleutel van ons huis hebben, maar onze vakanties overlapten dus zij konden het niet doen.

Toen bleek dat die andere buren toch een keer ons huis binnen gegaan waren, om even iets te lenen. Daarbij hadden ze de post op tafel gelegd.

Naaste buurvrouw was zich een ongeluk geschrokken en meldde ons het voorval als heel verdacht. Begrijpelijk natuurlijk, maar wij dachten meteen wel dat het de andere buurman geweest zou zijn.

Het gekke is, normaal gesproken loopt die vriend/buurman ook in en uit bij ons en leent gewoon dingen, bij wijze van spreken hoeft hij het niet eens te vragen, net zoals wij dat ook zo doen bij hen. Dus het was helemaal niet raar op zichzelf. Maar je bedenkt niet van tevoren dat iemand anders zich naar schrikt als jij even een huis in loopt waar je je volstrekt thuis voelt, en het is juist raar als je dat zou doen 'zonder sporen achter te laten', dát is pas verdacht nietwaar. Dus die post raap je even op.

Maar goed, Sini, wat jou nu overkomen is vind ik wel héél vreemd! Toch denk ik dat je het inderdaad in de relatief onschuldige sfeer moet zoeken, zoals een kerstdiner waar acuut nog een warmtebron te weinig voor was. Maar toch, dat zou ik niet gauw doen. Als ik het al zou doen zou ik het wel meteen vertellen aan de betrokkene zodra die weer thuis zou zijn.

Die brief zoals wat Pelle voorstelt zou ik trouwens niet doen. Ik denk dat je door het te vragen al voldoende duidelijk hebt gemaakt dat je er niet van gediend bent, en ik denk dat het daarom niet snel weer zal gebeuren.

Margje

Sloten vernieuwen

heb ik beide keren niet gedaan. En ben het ook niet van plan, we hebben zo'n mooie deur uit 1928 (amsterdamse schoolstijl), elk gat wat je daar in boort is er 1 te veel.

Vriendin kwam ineens binnen

Hier heb ik jaren geleden een sleitel gegeven aan een vriendin die voor onze kat ed zou zorgen toen wij vakantie gingen vieren.
Die sleutel nooit terug gehaald waarom niet geen idee.
Tot vorig jaar ze op de koffie zou komen en ze ineens binnen stond. huh!? hoe kom jij nou binnen alles is nog op slot toch???? Nou zegt ze ik was een rommel la aan het opruimen en kwam jullie sleutel tegen en dacht kijken of die nog past.
pff schrok wel en ben gelijk nagegaan wie er een sleutel heeft.....

Maar jou verhaal Sinilid vind ik wel eng hoor bah.

Hoop dat je er ooit achter komt en ik zou idd alle sloten veranderen.

gr Ingmyr

Rafelkap

Rafelkap

29-12-2008 om 14:00

Houd je ons wel op de hoogte?

Want dit is wel heel gek. Waarom wil niemand toegeven? Als het voor een extra pit is voor het kerstdiner, waarom dan niet toegeven? Waarom zoveel sporen nagelaten?
Vroeger heeft een inbreker bij ons een sigaretje gerookt. M'n moeder dacht eerst dat m'n broer rookte (die was net puber). Er was niets weggenomen. Waarschijnlijk had de kat de deur opengemaakt, dat deed hij wel vaker.
Later kregen we een brief geschreven met zo'n lettertjeslineaal dat het de inbreker speet.
Nieuwe sloten dan maar.

MaximeM

MaximeM

29-12-2008 om 14:47

Prullenbak?

Hoi,

Als goede csi kijker zou ik nog even de prullenbak checken. Liggen daar verpakkingen in van de vis die je naar de dader kunnen leiden? Misschien een visboer die in de buurt van een van de sleutelhouders zit? Verder zou ik proberen te achterhalen of die vis ook bij jullie thuis is opgegeten (misschien toch restjes of servetjes in de prullenbak?) of meegenomen is in het kader van "ik heb een kerstdiner maar kom een pit te kort om de vis te bakken". Als dat zo is dan moet het in ieder geval iemand zijn die niet ver weg woont. (dus waarschijnlijk niet degene die verderop woonde en voor de hond zou zorgen) Probeer na te gaan of er iemand graag van vis houdt? En wie niet. (ik hou niet van vis, dus kook/bak dat heel heel zelden) En eventueel wat ze als kerstdiner hebben gegeten (alhoewel de dader dan misschien iets anders zal zeggen om niet betrapt te worden)

Maxime

Sloten vervangen

Wij hebben alle (natuurlijk) alle sloten vervangen toen we ons huis kochten. Je weet nooit wie er allemaal een sleutel hebben. Doodeng vind ik dat!
Overigens hoef je meestal niet te boren hoor. Je kan alleen de cilinders in het slot vervangen. Eigenlijk een fluitje van een cent.
Bij Sini denk ik ook dat er ergens een pit te weinig was voor een kerstdiner, maar ik vind het onbegrijpelijk dat dat niet wordt toegegeven! Het is wel een beetje brutaal, maar toch ook niet echt een ramp...

Tirza G.

Tirza G.

29-12-2008 om 15:54

Spooky!

He bah, wat een naar idee. Hier heeft ook de buuv de sleutel als we er niet zijn en ik vind het prima als ze van alles in mijn huis doen of laten, maar ik ga er eigenlijk zonder nadenken van uit dat ze dat dan wel even melden als we terugkomen.
Mijn schoonmoeder is pas verhuisd naar een zorgcentrum. Van de woning die ze achterlaat hebben we als zes (!) voordeursleutels boven water, terwijl de helft van mijn schoonfamilie hem nog niet heeft ingeleverd en ikzelf heb hem ook nog altijd aan mijn bos. Geen idee wie er nog méér een sleutel heeft en oma weet het ook niet meer

Tirza

Je vader?

Siniland, Je vader heeft toch ook gebruik gemaakt van je huis, of lees ik nu niet goed?

Wel wonderlijk verhaal...

Xyda

kaaskopje

kaaskopje

29-12-2008 om 21:58

Visje

Ik moest ook gelijk denken aan dat er eentje tussen zit die met jullie fornuis/kookplaat wel een érg handig oplossing meende te hebben voor de visgeur. Ik denk niet dat ik hier zo soepel overheen zou kunnen stappen. Als er zonodig vetspatters in ons huis gemaakt moeten worden dan door ons, of door iemand die wij daar nadrukkelijk toestemming voor gegeven hebben. Als ik zeker wist dat er maar drie mogelijke 'daders' waren zou ik denk ik toch niet rusten tot ik het wist.

liora

liora

30-12-2008 om 00:06

Rafelkap

Hoi,

Zou het niet kunnen dat het toch je broer was? Waarom zou een inbreker alleen een sigaret roken en niks stelen? Waarom zou hij spijt hebben? En waarom zou hij met een lijntjesliniaal schrijven?

Liora

Marmar

Marmar

30-12-2008 om 00:25

Visje en kat?

Hoi Sinilind, je schrijft dat het jongere gezin een sleutel heeft omdat zij voor jullie poes zorgen? Heb ik dat goed begrepen? Verder snap ik niet zo dat je schrijft dat er vis gekookt is omdat er vetvlekken op het fornuis zitten? Koken doe je toch met water - of bedoel je dat de vis gebakken moet zijn?
Eigenlijk denk ik het volgende ?:^o. Jong gezin besluit jullie kat te verwennen. Ze kopen bij de visboer een poon of andere vis voor weinig geld, of een blikje kattevoer met veel grote brokken vis (Sheba ofzo?). Kat ziet dat wel zitten en pakt een stuk vis uit z'n bakje, gaat dat lekker zitten op het fornuis oppeuzelen. Vis is nogal vet, dus dat laat z'n sporen na. Zeker als kat besluit hetzelfde trukje ook nog op je vloerbedekking te doen.
Vroeger had ik een kat die een 'verwenvisje' jolig door het hele huis sleepte. Het was er eentje uit het asiel, die was aan de zwerf geweest en had zo d'r eigen methodes om haar 'buit' te verorberen. Vol trots werden me ook muizen en vogels gepresenteerd. En ik heb een keer de woonkamer aangetroffen alsof er een kip was geplukt: overal veren. Hele grote. Nergens een spoor van het gevogelte. Wel een grijnzende kat. Maar die zweeg, net zoals je buren

Rafelkap

Rafelkap

30-12-2008 om 09:29

liora -o.t.-

Nee hoor, mijn broer was 12 en toen niet thuis (alibi). Het was echt iemand anders. Er werd vlakbij gebouwd, waarschijnlijk een bouwvakker.
Maar gelukkig niets meegenomen (hij had zo een viool mee kunnen nemen)

Rafelkap

Rafelkap

30-12-2008 om 09:32

Mamar

Goeie theorie!

liora

liora

30-12-2008 om 12:42

Pelle

Omdat het gezin niet weet dat de kat de vis door het hele huis heeft meegesleept misschien.

Marmar

Marmar

30-12-2008 om 13:45

Pelle

Ik denk dat het gezin niets toe te geven heeft, als de vrag is: 'Hebben julie vis gebakken op mijn fornuis?' Dat hebben ze namelijk niet gedaan. Ze hebben de vis (of de inhoud van een blik visvoer voor kat) in het voerbakje gedaan en zijn toen weggegaan. Vervolgens heeft kat zijn trukendoos 'speel met je buit' opengetrokken.
Ik raad Sinilind dus aan de kat eens diep in de ogen te kijken en dan te ondervragen of ze met vis(sevoer) heeft gespeeld. Kijkt de kat dan schuldig weg, met een heimelijk grijnsje, en probeert ze door zichzelf te gaan likken de aandacht af te lijden: duidelijk!
Natuurlijk kan Sinilind ook eens kijken wat de kat gaat doen als er een vers visje in haar voerbak ligt.
Mogelijk is ook dat de heerlijke grote zalm uit Laranje's relatiegeschenk op mysterieuze manier in het voerbakje van Sinilind's kat terecht is gekomen?

Nasha the first

Nasha the first

30-12-2008 om 16:48

Verhaal marmar

zou kunnen....daardoor weten de buren van niks....maar het blijft gek....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.