Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Privacy en zorgverzekeraars! woensdag open dag Opvoedpoli

Ik ga, alleen al als steun dat de opvoedpoli zich verzet om een dossier over te dragen aan de zorgverzekeraar!

http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/
Lieve vrienden, relaties en critici,

Het is zeer kort dag, maar toch wil ik jullie onze uitnodiging sturen (bijgevoegd) voor komende woensdag 23 oktober op onze OPEN DAG tussen 15:00-18:00 uur. Op ons Moederkantoor aan de Houtmankade 332 in Amsterdam.

De Opvoedpoli werd afgelopen week overvallen door een dwangsom-brief van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Op straffe van 1000 euro per dag moeten we voor een van de verzekeraars van onze cliënten, hun medisch-psychologisch dossier openen. Dat weigeren wij.

'Eng'

Wij laten alles zien, hoe we werken, maar geen persoonlijke dossiers. Juridisch kan dat ook niet, tenzij er zware vermoedens van fraude zouden zijn en die zijn er niet. We zijn gewoon nieuw en dat is 'eng'.

We zijn nu bezig met juridische procedures, maar willen tegelijk met onze Open Dag aangeven dat we niets te verbergen hebben voor onze financiers en de NZa. We staan met ons 450-en voor ons werk en voor onze cliënten die jaarlijks met zijn 10.000-en beroep op onze zorg doen, nu in 20 gemeenten. Innovatie in de (jeugd)zorg is hard nodig, maar de tegendruk is groot. Wij kunnen haast niet wachten totdat gemeenten in 2015 het stokje van verzekeraars en andere financiers, overnemen.

Kansen voor gemeenten

Dat geeft kansen aan gemeenten. Maar nu is het voor vernieuwers in de zorg nog erg 'zwart', velen hebben al het loodje gelegd.

Op de open Dag willen u meenemen in deze ontwikkeling, want het treft ook andere vernieuwers en het zal bestaande ggz-instellingen ook gaan treffen. Het is geen specifiek Opvoedpoli-ding. Maar wij zijn er kennelijk uitgekozen om als kop van (ggz)jut te dienen.

Als je in de gelegenheid bent komende woensdag namiddag, wees welkom! Wees nieuwsgierig en ook kritisch, dan is altijd goed.

Zie ook mijn column op de site van Binnenlands Bestuur over dit onderwerp:

http://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/opinie/columns/macht-dwangsommen-en-jeugdzorg.9148232.lynkx

Met hartelijke groeten,

Mechtild Rietveld
bestuurssecretaris

SdV

SdV

20-10-2013 om 18:39

och

Zou je dat wel doen met al hun meldingen en slechte dienstverlening?

-SdV

Leen13

Leen13

20-10-2013 om 18:43 Topicstarter

Slechte dienstverlening?

Ik kan allicht eens vragen waarom ze geswitcht zijn naar een 'meldplicht'. Maar slechte dienstverlening is mij niets van bekend. Ze zijn nogal populair in Amsterdam. En een behoorlijk alternatief voor de reguliere jeugdzorg.

Leen13

Leen13

20-10-2013 om 18:44 Topicstarter

Bovendien

Vind ik dat ze zich inzetten voor een goede zaak, namelijk de privacy van hun clienten. Misschien kunnen ze die ook eens uitstrekken richting de valse procedures van de jeugdzorg en het AMK.

SdV

SdV

21-10-2013 om 10:05

Valt vies tegen

Ik zie dit echt anders. Wat de Opvoedpoli op papier kan, wordt in de praktijk niet waargemaakt. Clienten worden niet serieus genomen en mond dood gemaakt. De Opvoedpoli is afhankelijk van verwijzers en heeft mi een verbond met het amk ed gemaakt. De Opvoedpoli is er voor zichzelf en handelt in het spanningsveld tussen verwijzers en clienten. Een spagaat. Daarnaast kan ze best wat zelfgemaakte positieve publiciteit gebruiken. Zie ook je mail, anders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.