Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
mirthe

mirthe

04-03-2010 om 18:50

Pleegouder vakantieopvang

Ik zag vandaag een advertentie waarin pleegouders werden gevraagd voor vakantie- of weekendopvang. Wie heeft hier ervaring mee? Positief/negatief? Ik zou dat misschien ook wel willen (niet mijn kind erheen, maar zelf pleegouder zijn). Het is van Spirit. Kent iemand dat? en zijn ze betrouwbaar?
Ik ben benieuwd.
Groeten,
Mirthe

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

05-03-2010 om 14:03

Betrouwbaar

Ik werk zelf voor een voorziening voor pleegzorg en ken Spirit van naam wel. Het is een betrouwbare instelling. Je gaat als aspirant pleeggezin eerst door een screening heen, meestal in de vorm van een aantal bijeenkomsten of gesprekken om te zien of jullie als gezin geschikt zijn om een pleegkind op te vangen. Ook hoor je daar wat je allemaal tegen kunt komen als je een kind in je gezin opneemt. Verder heb je een verklaring van geen bezwaar nodig.
Ik heb zelf geen ervaring met opvangen van kinderen, maar hoor wel ervaringen van pleegouders. Meestal zijn deze positief. Weekendpleegzorg is ook minder belastend voor je eigen gezin natuurlijk als volledige pleegzorg.
Als mijn partner ook zou willen, zou ik het ook gaan doen, maar hij wil (nog) niet. Wel gaan we van de zomer een kindje opvangen via Europa Kinderhulp. Een eerste stapje misschien.

weekendpleegouder

weekendpleegouder

06-03-2010 om 10:18

Goede ervaring

Spirit ken ik niet. Wij zijn via een andere pleegzorgorganisatie pleegouder voor één weekend per maand (en in de vakantie soms wat meer dagen).
Het is zoals Tango schrijft veel minder belastend voor jezelf en je gezin, terwijl je toch een belangrijke rol vervult voor kind en omgeving.
Het is ook een bijdrage aan je gezin. Ons leven is er rijker door geworden.

liora

liora

06-03-2010 om 14:01

Spirit

Hoi,

Spirit is een betrouwbare organisatie! Ze zijn in Amsterdam ook actief in pleegzorg, gezinscoaching en andere vormen van jeugdzorg.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.