Maya-An
15-01-2025 om 14:59
Pleegouder als alleenstaande?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met pleegouder zijn (al dan niet als alleenstaande)? Ik ben aan het overwegen om pleegouder te worden. Ik twijfel tussen langdurig of weekendpleegzorg.
Zijn er mensen die aan weekendpleegzorg doen? Bouw je dan ook echt een band op met het kind? Of is dit toch echt anders dan bij een langdurige plaatsing? Anderzijds is weekendpleegzorg vaak vrijwillig en een langdurige plaatsing vaker eerder verplicht, dus ook andere gevoelens van de ouders.
Zou dit doenbaar zijn als alleenstaande? Zo ja, welke 'vorm' (langdurig, weekend,... crisis lijkt me wat moeilijker met werk). Wat is jullie mening hierover?
Zeespiegel
17-01-2025 om 06:35
Max88 schreef op 17-01-2025 om 00:40:
[..]
Nee hoor, lees alle andere draadjes maar onder de diverse nicks. Ik zuig het niet uit m'n duim.
Deze TO heeft gereageerd in dit draadje en in het draadje onder haar vorige topic. Geen idee waarom je er andere nicks bij wilt zoeken, waarvan je hooguit kan gokken dat die van dezelfde persoon zijn.
EmmaT
17-01-2025 om 07:37
Alleenstaand moeder worden is natuurlijk niet iets wat je even in één draadje beslist. Ik kan me meerdere draadjes eigenlijk wel voorstellen, en je weet niet of 'al die nicks' van dezelfde persoon zijn. Wat een vervelende discussie zo. Als je er niks mee hebt kun je ook nìet reageren.
Theekopje
17-01-2025 om 07:42
kunnen we dit ergens melden? To blijft dit maar doen…
to ik denk dat je hulp moet zoeken voor jezelf. Kom zelf in actie voor je problemen en ga actief zoeken in plaats van elke keer hier hetzelfde topic over te openen.
Joszy
17-01-2025 om 07:54
EmmaT schreef op 17-01-2025 om 07:37:
Alleenstaand moeder worden is natuurlijk niet iets wat je even in één draadje beslist. Ik kan me meerdere draadjes eigenlijk wel voorstellen, en je weet niet of 'al die nicks' van dezelfde persoon zijn. Wat een vervelende discussie zo. Als je er niks mee hebt kun je ook nìet reageren.
Natuurlijk beslis je dat niet zo maar even. Maar de vraag ontwikkelt zich nauwelijks. Ik denk dat veel mensen veel minder gefrustreerd zouden raken als to 1 topic zou openen en daarin regelmatig zou terugkomen.
En dan de eerste vraag zou stellen: wie heeft ervaring als pleegouder zijn als alleenstaande. En dan op een gegeven moment: ik ben naar een voorlichting geweest / heb nagedacht, hoe vaak doen jullie echt een beroep op je netwerk? Of heftig ervaren jullie de problematiek van je pleegkind?
Deze to lijkt ongelooflijk besluiteloos en lijkt geen enkele actie te ondernemen doordat ze elke keer weer dezelfde, weinig specifieke vraag komt stellen. Ze kan net zo goed de oude topics nog eens lezen en als er vervolgvragen zijn die daar posten. Ik denk dat ze dan veel betere adviezen zou krijgen
Naminokurashi
17-01-2025 om 10:56
Zeespiegel schreef op 17-01-2025 om 06:35:
[..]
Deze TO heeft gereageerd in dit draadje en in het draadje onder haar vorige topic. Geen idee waarom je er andere nicks bij wilt zoeken, waarvan je hooguit kan gokken dat die van dezelfde persoon zijn.
Het is steeds een en dezelfde persoon. Het gaat in andere topics en andere nicks steeds over dezelfde onderwerp.
EmmaT
17-01-2025 om 10:59
Moet forumbeheer dan draadjes over dit onderwerp gaan verbieden ofzo? Nogmaals: als je er niks mee hebt reageer dan niet.
EmmaT
17-01-2025 om 14:24
'
reageren.
Natuurlijk beslis je dat niet zo maar even. Maar de vraag ontwikkelt zich nauwelijks. Ik denk dat veel mensen veel minder gefrustreerd zouden raken als to 1 topic zou openen en daarin regelmatig zou terugkomen.
Hoezo 'De vraag ontwikkelt zich nauwelijks'? In jouw beleving misschien, maar weten wij daarvan?
Dweedledee
17-01-2025 om 14:44
EmmaT schreef op 17-01-2025 om 14:24:
'
[..]
Hoezo 'De vraag ontwikkelt zich nauwelijks'? In jouw beleving misschien, maar weten wij daarvan?
Dit gaat al jaren zo. Op verschillende fora. De vraagstelling en het verhaal is steeds hetzelfde. De adviezen overigens ook.
Op Viva is ze (uiteindelijk) gebanned vanwege dubbelnicken en steeds dezelfde topics openen. Hier heeft ze overigens ook al een keer lopen dubbelnicken. En dat is simpelweg irritant forumgedrag.
Joszy
17-01-2025 om 15:08
EmmaT schreef op 17-01-2025 om 14:24:
'
[..]
Wat wij ervan weten is wat ze hier post. En dat is elke keer hetzelfde. Als ze echt concretere vragen zou stellen, krijgt ze vast betere input dan wanneer de vraag blijft hangen op: ik weet niet wat ik moet doen, wie heeft er ervaring met pleegzorg als alleenstaande...
Annaniem2023
17-01-2025 om 16:38
Waar maken jullie je druk om. Er zijn twee mogelijkheden: Negeren als je deze herhaling ergerlijk vindt, lekker je tijd verdoen door haar een antwoord te geven dat ze al 37 keer heeft gehad.
Max88
18-01-2025 om 00:55
Zeespiegel schreef op 17-01-2025 om 06:35:
[..]
Dan ken of herken je het niet, prima.
Als de vragen evolueren snap ik het, maar goed, lees de reacties van anderen naar, ik ben de enige niet.
Zeespiegel
18-01-2025 om 08:12
Max88 schreef op 18-01-2025 om 00:55:
[..]
Dan ken of herken je het niet, prima.
Als de vragen evolueren snap ik het, maar goed, lees de reacties van anderen naar, ik ben de enige niet.
Met meerdere mensen iets denken maakt iets niet waar. Met een dergelijke wantrouwen TO tegemoet komen, over iets waar je hooguit een vermoeden kan hebben is ongepast. Als je dat vermoeden hebt, kan je via de uitroepteken een melding maken bij een moderator. Dan kan die het uitzoeken. Waar is deze heksenjacht goed voor? Waarom met zijn alle 1 persoon aanvallen?
Max88
18-01-2025 om 09:43
Zeespiegel schreef op 18-01-2025 om 08:12:
[..]
Met meerdere mensen iets denken maakt iets niet waar. Met een dergelijke wantrouwen TO tegemoet komen, over iets waar je hooguit een vermoeden kan hebben is ongepast. Als je dat vermoeden hebt, kan je via de uitroepteken een melding maken bij een moderator. Dan kan die het uitzoeken. Waar is deze heksenjacht goed voor? Waarom met zijn alle 1 persoon aanvallen?
Ho nou, ik val niemand aan, ik constateer en rapporteren (jij weet dan weer niet of dat is gedaan of niet) heeft geen zin, omdat het niet verboden is een vraag te stellen.
Het is wel vervelend dat mensen er tijd in steken of ervaringen delen en dat die cirkel elke paar weken wordt herhaald.
Besef je dat er ook soms mensen een beetje beschermd moeten worden aan beide zijden?
Daarnaast mag ik daar iets van vinden, ook al vind je van niet. Zo vaak reageer ik niet meer en dan stop je me maar onder de blokkeerknop.
Het is niet zo moeilijk mensen te herkennen als je goed leest en na 20 jaar op dit forum leer je mensen toch wat (her)kennen, met of zonder nickwissels. Het is geen vermoeden, dat maak jij ervan.
Ik zal nu uit ons één-tweetje stappen.