koentje
28-03-2011 om 12:22
Penetreren baby/peuter zou geen verkrachting zijn.....
Gisteren zat ik naar de uitzending van Pauw & Witteman te kijken.
Te gast was de advocaat van Robert M.
Voor mensen die dit niets zegt; Robert M is de verdachte van misbruik in de Amsterdamse creche (zie eerdere blogs)
Ter sprake kwam de aanklacht welke was gedeponeerd door het openbaar ministerie.
Witteman merkte terecht op dat hij de aanklacht van verkrachting hierin miste.
De advocaat liet weten dat volgens het Nederlandse rechtssysteem, het penetreren van een baby niet als verkrachting wordt gezien, aangezien er geen sprake is van geweld.......PARDON ???
Ik heb heel internet erop na geslagen en inderdaad wordt dit niet als verkrachting gezien......
Naar mijn mening is er toch echt iets wat niet klopt in deze beredenering.
Dat zou willen zeggen dat zelfs een volwassen persoon die bijvoorbeeld in zijn slaap ongewild gepenetreerd zou worden, dit niet als verkrachting zal worden afgewikkeld omdat er geen geweld aan te pas is gekomen...., laat staan bij weerloze kinderen (lees baby's en peuters) die nog geen enkel besef hebben van deze misdaden.
Zij worden op geen enkele manier recht gedaan.
Hoe wil je dit noemen dan????
In vele landen komt het volk nu op voor zijn vrijheid en gaan daar massaal de straten voor op en zijn zelfs bereidt hun leven daar voor te geven.
Zijn wij in dit land niet in staat om de straat op te gaan voor de veiligheid van onze kinderen en de aanpassing van ons rechtssysteem?
Ik mag dit eigenlijk niet zeggen, maar als ouder van zo'n kind, zou je toch in staat zijn het recht in eigen hand te nemen, of niet?
Ik begrijp ook niet hoe een advocaat zulke misdadigers nog kan verdedigen.
Ik zal de komende dagen het een en ander op me in laten zakken en vervolgens onderzoeken welke middelen er zijn om dit soort absurde wetsomschrijvingen aan de kaak te stellen.
Tevens ben ik verbaasd nergens iets te hebben gelezen over deze uitspraken in het programma van Pauw & Witteman.
Het zou natuurlijk kunnen dat ik het niet helemaal begrijp en sta natuurlijk open voor alle meningen en suggesties.
Tekenen, kan onderaan, daar staat de link, vergeet svp niet de bevestigingslink... [/b]
Lieve mensen,
Ik kan jullie nu mededelen dat de petitie officieel is geopend.
Zou je mij hiermee willen ondersteunen, zodat ik er alles aan kan doen om een wetswijziging aan de Tweede Kamer voor te leggen.
Dank voor jullie steun.
Om de petitie te tekenen:
http://petities.nl/petitie/penetratie-bij-babys-peuters-kleuters-en-kinderen-tot-12-jaar-is-altijd-verkrachting
skik
28-03-2011 om 12:56
Is dat echt zo?
Dat zou wel raar zijn, dat als er geen geweld aan te pas komt, dat het dan geen verkrachting zou zijn.
Dan zijn er aardig wat mogelijkheden voor verkrachters om ongestraft hun gang te gaan: een meisje bedwelmen het GHB, een demente bejaarde te grazen nemen(weet die veel wat haar overkomt), comapatiënten...
Ik hoop dat die advocaat een regeltje verkeerd geïnterpreteerd heeft, want dit kan toch niet kloppen.
Ik snap trouwens wel dat een advocaat een verdachte van kindermisbruik verdedigd: gelukkig is het nog steeds zo dat je onschuldig bent tot je schuld bewezen is en heeft iedereen recht op adequate verdediging.
skik
MarSy
28-03-2011 om 13:35
Voor zover ik weet...
Is het binnen dringen van iemands lichaam verkrachting. Dus ook tongen is verkrachting.
Ik denk dus dat deze advocaat de wet iets te ruim interpreteert...
Massi Nissa
28-03-2011 om 13:54
En dit dan?
Artikel 242
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Artikel 244
Hij die met iemand beneden de leeftijd van twaalf jaren handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Volgens mij is het dus al geregeld. Zowel het seksueel binnendringen als de leeftijd beneden de twaalf worden expliciet genoemd. Ik begrijp niet zo goed wat die petitie nog toevoegt. De toonzetting van koentjes oproep begrijp ik ook niet helemaal: "zou geen verkrachting zijn" - zie boven, dat is het allang volgens de wet - ik krijg hier een beetje een onderbuikgevoel bij.
Groetjes
Massi
Fransien
28-03-2011 om 14:08
Het mag domweg niet
Met kinderen beneden de 12 jaar mogen er door volwassenen domweg geen seksuele handelingen gepleegd worden, vrijwillig of niet doet niet ter zake. Hoe het genoemd wordt, zal mij worst wezen, maar niemand keurt deze handelingen goed. Echt helemaal niemand! Tsja, geweld, volgens mij is penetratie bij kinderen van die leeftijd altijd pijnlijk, ze zijn gewoon nog niet groot genoeg.
Ik hoop dat ze die vent een hele lange gevangenisstraf geven, met daarna tbs zodat hij nooit meer vrijkomt.
Temet
28-03-2011 om 14:40
O, nou snap ik m
Ik begrijp het nu. Het heet alleen verkrachting als er (dreiging met) geweld aan te pas komt. Is dat niet het geval, maar gaat het om een kind onder de 12, dan is het net zo hard strafbaar maar heet het geen verkrachting. Maar zoals Massi laat zien: materieel maakt het niks uit.
Dus die advocaat heeft gelijk, maar het zal zijn cliënt niet helpen.
Overigens, Koentje, ik ben te lui om het uit te zoeken maar er staat me iets van bij dat er ook bepalingen zijn over sexueel misbruik van iemand die 'onmachtig' (buiten bewustzijn)is.
Groeten,
Temet
Sancy
28-03-2011 om 15:00
Inderdaad
Het is zoals Temet en Massi al schrijven. Het mag dan geen verkrachting genoemd worden maar is evenzogoed strafbaar. De maximaal oplegbare straf is dan ook gelijk aan die voor verkrachting: 12 jaar.
Daarbij teken ik graag aan dat art. 248Sr voorziet in een mogelijke strafverhoging met 1/3 "indien de schuldige het feit begaat tegen zijn kind, een kind over wie hij het gezag uitoefent, een kind dat hij verzorgt of opvoedt als behorend tot zijn gezin, zijn pupil, een aan zijn zorg, opleiding of waakzaamheid toevertrouwde minderjarige of zijn minderjarige bediende of ondergeschikte."
En Temet, art 247Sr gaat over 'bewusteloosheid of verminderd bewustzijn'