Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-10-2012 om 14:12
Beste allemaal,
Graag zou ik willen weten of er iemand ervaring met de Opvoedpoli heeft en hoe deze ervaring was / is.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Ivy
23-10-2012 om 09:50
Helaas
Geen goede ervaring, integendeel. Hulpverlener (hv-er) verweet ons dat ons gezin ingewikkelde hulpvraag had waar hv-er niets van begreep. En daarom was hv-er het grootste slachtoffer: nog het allervervelendste voor hv-er. Na een aantal pogingen om dit bespreekbaar te maken binnen OP hebben we het erbij gelaten. Mijn indruk is dat ze nogal vol zijn van zichzelf. Er zitten goeie mensen tussen maar de organisatie leek niet capabel om een verschil te maken. Kwaliteit op poten zetten kost geld en gaat ten koste van snel groeien.
Misschien hebben wij het net slecht getroffen. Hoe dan ook, gezien hoe de organisatie met deze "professionaliteit" van desbetreffende hv-er om is gegaan, moet je het mi echt hebben van de individuele kwaliteiten van een hv-er.
23-09-2013 om 18:14
opvoedpoli
geen goed ervaring. Ondertekende behandelaar hebben wij nooit gezien. en heeft nooit gereageerd op verzoek tot gesprek.
De neuropsychologe hield met haar afspraken geen rekening met de problemen van mijn kind. Gevolg veel afspraken werden gemist en veel vertraging. Zij heeft nooit de verhalen van mijn kind geverifieerd bij anderen incl. school. Verslaggeving was slecht. Zelfs toen mij dochter vroeg om verslaggeving werd hier niet op gereageerd.Waarschijnlijk had ze te weinig info.
Gespreksverslag van psychiater hebben we nooit gehad. Diagnose duurde 6 maanden. Duale aanpak leidde tot totaal verschillende visie van maatschappelijkwerkster en neuropsychologe.
Kortom een grote mond bij de intake en weinig daden.
23-09-2013 om 20:25
Meldplicht
Bovendien zijn ze als een donderwolk bij heldere hemel zomaar ineens voor een meldplicht. Dat gaat ver. Dat is door de meeste instanties en na allerlei discussie afgewezen, het is meldcode. Gaat de opvoedpoli nog een stapje verder. Dus mocht je er niet uitkomen met je hv-er dan loop je het risico op een zorgmelding. Dat loop je altijd natuurlijk tegenwoordig, maar ik vind het bevreemdend dat ze nu roomser dan de paus een meldplicht lopen te entameren.
Overleg met je huisarts. Heb je een orthopedagoog nodig dan kun je, wel zelf betalen, naar een vrijgevestigde praktijk. Heb je een psychiater of psycholoog nodig laat je dan doorverwijzen naar een vrijgevestigde psycholoog of psychiater. Vraag eerst advies aan andere ouders inderdaad, of informeer je eens bij Balans of de NVA.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.