Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Hilde Marx

Hilde Marx

21-10-2011 om 11:00

Oproep voor ouders van jong topsport-talent

[Betaald bericht]

Oproep aan ouders van jong topsport talent voor deelname aan een onderzoek.

Wij zoeken ouders die geïnterviewd willen worden over wat het betekent om een jonge topsporter in hun gezin te hebben.

Probleemstelling van het onderzoek is: welke invloed heeft de topsportcarrière van een kind op een gezin? Welke investeringen vraagt het van alle gezinsleden? Hebben ouders van een jonge topsporter ondersteuning nodig en welke ondersteuning is dat dan?

Reacties naar: [email protected] onder vermelding van "Onderzoek sporttalent" of 06 - 23 157 067.

Alvast bedankt voor uw medewerking!
Hilde Marx

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

22-10-2011 om 21:24

Waarvoor?

ik ben dan wel geen ouder van een topsporttalent, maar ik denk dat het wel op prijs gesteld zou worden als je ook aangeeft waarvoor het onderzoek bedoeld is?

mirreke

mirreke

24-10-2011 om 10:58

Ga eens kijken op loot-scholen

(maar misschien doe je dat al).
Mijn kinderen zitten op een LOOT-school, zijn zelf overigens (gelukkig) geen topsporttalenten, maar bv. bij zoon in de klas zitten sowieso al vijf aankomende topvoetballertjes en ook enkele turnsters, en ik dacht ook nog een zwemmer.
Ik ben ook wel benieuwd wat je doel is

Mover

Mover

25-10-2011 om 12:54

Wanneer is je kind topsporter?

Wat houdt de term topsporter in? Is dat een officiele term? Wij hebben een fanatieke sporter in ons gezin, maar of dat een topsporter is?

Mover

Mover

25-10-2011 om 20:15

Joyeux en hilde

Joyeux, ik heb dan waarschijnlijk een topsporter in spe in mijn huis rondlopen. Hij speelt nog niet op het hoogste niveau, maar traint wel 5 dagen in de week, speelt op zaterdag competitie en menigmaal op zondag een (landelijk) toernooi.
Waarom ik het ook vroeg, richting topic-starter, is wie/wat wil ze onderzoeken. Zijn alleen sporters met een "topsport-status NOC-NSCF" voor haar onderzoek interessant? Zijn het de kinderen die op het hoogste niveau trainen/spelen ook interessant? Of zijn kinderen zoals de mijne ook doelgroep voor het onderzoek?

marxkwadraat

marxkwadraat

30-10-2011 om 16:14

Informatie over onderzoek

Onze aanname is, dat een opgroeiende topsporter invloed heeft op het gezinsleven en dat het gezin invloed heeft op de prestaties van het jonge talent.
Met behulp van de informatie die de ouders van jonge topsporters geven gaan wij in gesprek met sportorganisaties. Wij willen de inloed van het gezin op sportprestaties onder de aandacht brengen. Marxkwadraat gaat sportorganisaties activiteiten aanbieden ter ondersteuning van gezinnen van jonge topsporters.

Marxkwadraat is een bureau voor pedagogisch advies en gezinscoaching.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.