Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

03-03-2011 om 22:31

Oproep van de volkskrant, nav onderzoek ouders online

De Volkskrant wil met ouders spreken, nav ons onderzoek over hoe ouders het cb en de schoolarts ervaren. Zie http://www.ouders.nl/mdiv2011-code-oranje.htm.

Het is voor een artikel in de zaterdagkrant, dus zo snel mogelijk reageren.

Dit is hun oproep:
Veel ouders ervaren het consultatiebureau meer en meer als opsporingsapparaat voor kindermishandeling. Voor een artikel in de Volkskrant zoeken wij (met spoed) ouders die negatieve ervaringen hebben gehad met het CB. Heeft u negatieve ervaringen? Wij zouden graag met u spreken.

Neem contact op met Maud Effting of Ianthe Sahadat via [email protected] of [email protected] of 06 55783106

Bij voorbaat dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Artikel

Het artikel staat erin vandaag. Ik was wel benieuwd maar kom alleen maar schermpjes tegen dat je moet betalen en rechtstreeks kan ik het artikel niet vinden. Jammer.

Sancy

Sancy

05-03-2011 om 23:23

En ook jammer

dat het nu juist in de Volkskrant moet staan waar een dvd van George Clooney gratis bijgesloten is.
Alle Vk's waren al vroeg uitverkocht, maar dat was vast om dit artikel, denken jullie ook niet

Mamvantwee

Mamvantwee

06-03-2011 om 08:40

Het artikel in kwestie

Was 1 pagina lang. Er wordt in verteld hoe een cb met standaard vragenlijsten werkt. Er is een moeder aan het woord en er wordt door een arts gereageerd op de opmerkingen dat het cb alle ouders zou zien als mogelijke mishandelaars van kinderen. Ik vond het weinig nieuws brengen. Maar aan de andere kant herken ik de gevoelens dat je alleen nog maar mooi weer wilt spelen tegenover een jeugdarts, dus in die zin is het wel een signaal dat er iets is verschoven in de relatie ouders-cb/jeugdarts.

Groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

06-03-2011 om 08:41

Was een mooie film trouwens

Die hebben we gisteren bekeken. ( wij hebben een zaterdagabonnement).

Groet, Mamvantwee

Tinus_p

Tinus_p

07-03-2011 om 13:26

Toepasselijk van geenstijl

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/denkt_uw_kind_veel_aan_seks_bl.html

het staat er op zn geenstijls maar eigenlijk is de kalcht hetzelfde.

Asa Torell

Asa Torell

08-03-2011 om 13:49

Wat ik jammer vond

aan het stuk was dat de uitspraken van ouders en cb-arts daar niet echt op elkaar werden afgestemd. Zo kon die cb-arts toch nog even de indruk wekken dat ouders het doel van al die vragen maar verkeerd begrepen, want dat doorvragen juist goed was om mensen te helpen die hun problemen niet gelijk toegeven. Terwijl het punt nou juist is (zie oa. de recente draadjes hierover op dit forum) dat je je problemen helemaal niet wilt toegeven daar, omdat je vervolgens vaak slecht geholpen wordt. Zo'n arts als de eerste ouder aanhaalde, die borstvoeding met 11 maanden al grote onzin vindt, daar wil ik echt mijn hart niet bij uitstorten!

Jeugdarts

Jeugdarts

08-03-2011 om 22:45

Vanmiddag in de doelen

werd jullie onderzoek en de krantenartikelen aangedragen door een aantal professionals aan het management. Met vooral de noodkreet: mogen we nou alsjeblieft ophouden met die vragenlijsten? Management was er een beetje beduusd van geloof ik.

Sancy

Sancy

09-03-2011 om 09:55

Zeg jeugdarts

dat vind ik fijn om te lezen. En dan hoop ik dat het management na lezing van het rapport ook volop aandacht schenkt aan dat deel van het onderzoek dat ingaat op wat wél goed gaat, en op de aanbevelingen om het béter te doen, want die worden in de artikelen helaas schromelijk onderbelicht.

Met dit draadje in het achterhoofd

Ik zei het laatst al: binnenkort moet ik met peuter naar het cb en nu voor het eerst is er voor haar zo'n vragenlijst bijgevoegd. Die vulde ik voor oudere broer al nooit in. Voor haar dus ook niet, maar ik ben nu vast van plan om, mocht men ernaar vragen (dat deden ze bij zoon nooit, maar ander cb) gewoon te zeggen dat ik niks van dat geneus in privézaken moet hebben, zeker niet als die onzin tot haar 34e in het dossier blijft zitten.
Kan dan weer bijdragen aan het "wij krijgen steeds meer signalen van ouders dat..."

Groeten,

Temet
(en Jeugdarts: leuk dat je je hier meldt, met je ervaring!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.