Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Karen Ubachs

Karen Ubachs

08-09-2015 om 13:23

Oproep: deelnemers voor Challenge Day

[ Betaald bericht ]

Het tv-programma 'Over de Streep' (bekend van uitzendingen via de KRO met Arie Boomsma) biedt ouders nu de unieke kans om, geheel kosteloos, mee te doen aan een Challenge Day. Tot nu toe was het programma bedoeld voor scholieren van middelbare scholen. In Over de Streep wordt verslag gedaan van een Challenge Day. Initiatiefnemer Jessica Villerius: "Scholieren komen enthousiast thuis na een Challenge Day en honderden keren hebben ouders aan mij gevraagd wanneer er nou eens een Challenge Day voor hen wordt georganiseerd. Daar komen wij nu aan tegemoet."

Een Challenge Day is een workshop van 1 dag waarin door middel van spel en gesprekken levensveranderende lessen worden aangeboden waarbij het uitgangspunt is dat iedereen het recht heeft zich veilig, geliefd en gewaardeerd te voelen. De workshop bestaat al 30 jaar in de Verenigde Staten en wordt sinds 5 jaar ook aangeboden in Nederland. Inmiddels hebben tienduizenden Nederlandse scholieren zo'n workshop gevolgd.

Deelnemers leren door middel van spel en gesprekken meer over het eigen gedrag en de invloed van dat gedrag op elkaar. De ervaring leert dat daardoor onderlinge sociale verhoudingen aanzienlijk verbeteren. Deelnemers verhalen achteraf over opluchting, herkenning en meer verbondenheid met elkaar.

We zijn op zoek naar ouders die willen deelnemen aan een Challenge Day en daarmee hun ervaring op televisie willen delen. Het is de bedoeling dat beide ouders deelnemen en het maakt niet uit of de ouders nog als stel bij elkaar zijn. De leeftijd van de kinderen is ook niet van belang. Deelnemers krijgen het recht om de montage van de uitzending vooraf te zien en kunnen passages schrappen waar ze minder gelukkig mee zijn. De opname van de Challenge Day zal in de laatste week van november zijn. Wil je een beeld krijgen van hoe zo'n dag eruit ziet, bekijk dan hier een aflevering: http://www.kro-ncrv.nl/overdestreep/seizoenen/seizoen-4/30-128901-sg-de-triade-in-edam-volendam-gaat-over-de-streep.

Heb je interesse in gratis deelname? Mail dan nu naar: [email protected]

ofwel

Stort je hart uit en kom over de brug met je diepste sores ten overstaan van de hele natie zodat wij een goed bekeken tv-programma kunnen maken.

Nee dank u.

Groeten,

Temet

Thomas

Thomas

08-09-2015 om 18:25

Wat mij triggert

De zin " waarbij het uitgangspunt is dat iedereen het recht heeft zich veilig, geliefd en gewaardeerd te voelen."

Dus in dit programma hebben mensen wel het recht om zich veilig, geliefd en gewaardeerd te voelen, maar bij andere programma's niet? Of in andere situaties in het leven niet?

Hoeveel betalen jullie aan kandidaten?

Amare

Amare

08-09-2015 om 18:25

net als Temet

'Deelnemers verhalen achteraf over opluchting, herkenning en meer verbondenheid met elkaar.'

Dat zijn deelnemers die NIET op tv zijn geweest. Ik vraag me af of het nog steeds zo'n opluchting en verbondenheid oplevert als je de dag na de uitzending de voordeur uitstapt ...

Thomas

Blijkens de slotzin moet je kennelijk al dankbaar zijn dat je voor deze unieke ervaring niet hoeft te betalen.

Althans niet in geld. Wel in vrijheid en privacy natuurlijk, maar ach...

Groeten,

Temet

Thomas

Thomas

08-09-2015 om 23:44

Gratis

Overheen gelezen.
Hoe komt het toch dat omroepen denken dat mensen gratis voor hun willen werken?

Wat een jeukgedoe.

Ik krijg echt jeuk van dit sort onzin.

Blijkbaar zijn de mensenrechten ook ineens uitgebreid als ik dit lees.

" waarbij het uitgangspunt is dat iedereen het recht heeft zich veilig, geliefd en gewaardeerd te voelen."

Iedereen heeft het recht zich geliefd en gewaardeerd te voelen? Hoe denk je dat te bewerkstelligen? Er zijn nou eenmaal mensen die zich altijd miskend voelen, hoe goed ze ook behandeld worden en hoe goed ze het ook hebben. Er zijn ook mensen die bijna niks hebben en gelukkig zijn.
Wat een geneuzel zeg!

Janeway

Janeway

13-09-2015 om 15:16

ach

Challange day. Bij oudste op school.. Ooh iedereen die wat had was zielig en werd getroost drama, veel begrip voor iedereen. Pesters beloofden beterschap.. Hadden spijt.
Een maand later niks meer van te merken..
Leuke tv maar dat was het dan ook.

Ava

Ava

13-09-2015 om 16:34

Thomas

2Thomas:
Hoe komt het toch dat omroepen denken dat mensen gratis voor hun willen werken?

Dat is namelijk ook zo! Mensen werken graag gratis om op tv te mogen.
Stel dat er voor betaald werd, dan werden omroepen ed tegen elkaar uitgespeeld en
dat zou de prijs ook nog eens omhoog drijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.