Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Oppas tot welke leeftijd?

Ik heb 4 kids (5, 7, 9 en 13 jr).
Als we beiden 's avonds even weg moeten, dan kan de oudste oppassen, dat gaat goed. Maar nu denken we er over om een soort cursus te gaan doen voor 7 avonden, start rond half 7/7 uur.
Dat is te vroeg voor mijn oudste, want hij kan de jongsten niet naar bed krijgen. Maar oppas vragen vind ik ook wel lastig, want een 15-jarige slaat nergens op, omdat hij zelf al 13 is.
Een wat ouder meisje van een jaar of 17 zou beter zijn, maar die ken ik eigenlijk niet.
Zit nu te puzzelen wat te doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Emmawee

Emmawee

05-03-2010 om 23:01

15-jarige

Beste Rinkie,
Je kent wel een 15-jarige oppas die de jongere kinderen naar bed kan krijgen? Kun je jouw oudste niet uitleggen dat deze oppas komt om de kleintjes naar bed te brengen? En dus niet voor hem?
Groeten, Maw.

Briefje

Hang een briefje met de
steekwoorden "gezellig,spontaan,zelfstandig "op het prikbord van een middelbare school /tennisclub/HBO/ROC met je 06nummer . Of kijk eens op Marktplaats.nl.

Laat een paar jongeren op sollicitatiegesprek komen als je kinderen er allemaal zijn, dan kun je kijken of het klikt.
Zelf zijn wij via zoekoppas.nl aan een leuke oppas uit de wijk gekomen.Zij was 15 maar leek wel 17, ook in gedrag, Ze was heel gezellig maar had de wind er aardig onder en als zij binnenkwam en ik nog even wat spulletjes moest pakken voor mijn werk had zij al helemaal de touwtjes in handen, zij was meteen "in dienst"dan. Wel grappig was dat

Damajo

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2010 om 15:39

Rinkie

Je kunt een advertentie plaatsen bij de winkel of op marktplaats en gegadigden laten solliciteren. Mijn dochter van 19 is op die manier laatst ook ergens op gesprek geweest. Dat is bij een gezin met o.a. een kind van 14. Ik bedenk me dat ik nog moet vragen of dat iets geworden is

Je kan prima

Je kan prima de oppas van 15 laten komen voor de jongste twee. Met oudste maak je dan zelf afspraken. Mijn dochter heeft op die manier regelmatig op een meisje gepast, zij had nog twee oudere broers (wel jonger dan dochter) maar die konden/wilden niet op jongste passen. Die jongens gingen gewoon hun eigen gang, al zat een van de twee er wel regelmatig bij, gewoon voor de gezelligheid.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.