Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Oppas, hoe en wat?

hoihoi,

Inmiddels willen wij een oppas gaan inhuren,
voor als wij zelf een dagje weg willen of een avondje.
Oma's en opa's passen hier helaas niet op.

Alleen je hoort ontzettend veel verhalen tegenwoordig, en hoe vind je een betrouwbare oppas, en welke vragen stel je als je zo iemand uitnodigd?

Ben benieuwd naar andere ouders!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

27-09-2011 om 20:03

Viavia

Wij zijn altijd via via aan onze oppassen gekomen. Meestal dochters van vriendinnen of oppassen van andere mensen. Mijn dochter past nu inmiddels zelf op en inderdaad, onlangs op een feestje maar weer eens laten vallen dat mijn dochter oppast, en hup meteen noteerde die ouder mijn telefoonnummer zodat ze eens konden bellen als het nodig was. Dus ik zou gewoon rondvragen bij andere ouders, wie hun oppassen zijn. Wat wij eigenlijk vroegen was; wat wil je hebben per uur en hier zijn onze telefoonnummers voor als er wat is. Meestal kenden wij de ouders van de oppas ook en wisten we dat in nood deze mensen ook nog wel bereikbaar waren voor de oppas.

Hier ook

Wij hadden de oudere zussen van een vriendje van de zoon van een vriendin (als je het nog kan volgen). Via via dus, dan weet je een beetje wat je in huis haalt. Inmiddels past dochter zelf op. Ze heeft zelfs een kaartje gemaakt op de computer met een lachende baby en daarbij haar telefoonnummer.
Wat fijn is, is als de oppas uit je eigen buurt komt en eventueel een volwassene kan inschakelen als er iets onverwachts en vervelends gebeurt. Ik zeg tegen mijn eigen dochter ook als ze gaat oppassen: als je denkt dat het uit de hand loopt (bloed, ongelukken, enz) niet te lang zelf tobben, maar bellen. Gelukkig nog nooit nodig geweest. Maar voor dochter EN ouders een fijn idee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.