Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ook weleens een 'glutenmoedermoment'?

(en dan niks ten nadele van mensen die glutenallergie hebben! Ik refereer bij deze topic aan een conference van Brigitte Kaandorp waarin ze een zeer goedbedoelende moeder ten tonele doet die van alles voor haar kroost over heeft, ook allerlei dingen waar die kinderen helemaal niet op zitten te wachten).

Hebben jullie weleens een 'glutenmoedermoment'?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mopperkont

mopperkont

15-12-2012 om 19:45

Oliebol

Ooit heb ik een keer een moeder betrapt die op hoge toon eiste dat haar kind dit en dat niet mocht eten en vooral geen suiker. Wij moesten dus allemaal rekening houden met haar kind met traktaties. Deden we natuurlijk ook.
Maar toen ik haar betrapte bij de oliebollenkraam waar zowel zij als haar kind een oliebol met echte poedersuiker aan het eten waren had ik wel een soort momentje, ja, is dat dan ook een gluten-moedermoment?

P

P

15-12-2012 om 19:53

Ik snap het even niet zo, wat bedoel je precies? Heb je dat stukje van Brigitte niet ergens online gevonden?

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

15-12-2012 om 21:46 Topicstarter

Glutenvrije speciaal voor jou vrouw

Ik weet even niet hoe ik met een ipad een linkje moet plaatsen het is uit de show 'zo' . En het heeft niet letterlijk met gluten te maken hoor, zoals de reactie hierboven. Het gaat gewoon om een moeder die zich enorm uitslooft met iets waar haar kind helemaal niet op zit te wachten, maar wat haar wel veel moeite kost.
Effe googlen dan heb je het zo.

Gelegenheidsnikki

Gelegenheidsnikki

15-12-2012 om 22:05

Yep

Ouders v school die hun kind totaal anti-suiker opvoeden en laatst zagen wij vader en zoon (zonder moeder, dus ik denk dat zij de regels stelt thuis) op straat een dikke suikerwafel nuttigen. Tja.

En de moeder v school die overtuigd is dat haar kinderen zelf er achter staan dat ze suikervrij eten. Zelfde kind bedelt elke pauze bij andere kinderen om snoep. Ook tja.

Familelid die ook erg selectief allergisch was. Wol bij anderen kon niet. Zelf wollen kleding of een wollen tapijt kon wel. Tja.

Briljante voorstelling van Brigitte trouwens!

Gelegenheidsnikki

Gelegenheidsnikki

15-12-2012 om 22:09

Of als je dit bedoelt

Zo'n (schoon)moeder die vaak dingen in ijskasten zet, terwijl je zelf al hebt gekookt. Of kleren brengt die je afschuwelijk vindt, maar die je alleen voor haar een keer aandoet.

Dan slaat mijn vorige stuk dus niet op welk stukje jij bedoelt met "glutenmoedermoment" .

als glutenmoeder

als glutenmoeder

15-12-2012 om 22:25

Lisbeth

Van een dochter met coeliakie heb ik hartelijk hierom moeten lachen. Ik vraag me echter wel eens af of andere niet zo over dochter haar intolerantie denken. Pfhh glutenvrij, zal wel weer zo'n semi alternatief allergietje zijn, geconstateerd door een of andere vage alternatieve arts via handoplegging of levenslijnen lezen. Pas als ik vertel wat voor een gevolgen gluten op de lange termijn kunnen hebben nemen ze het serieus.

Maar briljant stukje in ieder geval

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Annet

Annet

15-12-2012 om 22:30

Superreactie lisbeth

Toevallig weet ik hoe belangrijk is om 100% glutenvrij te eten als je coeliakie hebt.
Leuk dat jij toch de humor inziet.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

16-12-2012 om 11:56 Topicstarter

Ja gelegenheidsnikki dat bedoel ik

( en dus niet een duscussie over allergie)

Ik sjouwde van de week per OV her bij ons thuis bezorgde kerstpakket van dochter naar haar huis. Na het uitpakken - het leukste van zo'n pakket natuurlijk he - bleek dat ze het meeste niet lustte / niet wilde hebben. Dat vind ik zo'n glutenmoedermoment.

Of toen ik een dag vrij nam om mee te gaan met het uitstapje van het verzorgingshuis terwijl degene die ik begeleidde er niet veel aan vond.

Van die goeie bedoelingen die hun doel niet bereiken dus.

Fiorucci

Fiorucci

16-12-2012 om 13:44

Bromvlieg

Dus slaat het glutenmoedermoment nergens op, want als iets niet zijn doel voorbijschiet is het wel glutenvrij eten als je niet tegen gluten kunt..

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

16-12-2012 om 14:58 Topicstarter

fiorucci , je hebt gelijk

en wat dat betreft is de aanduiding onjuist. Glutenvrij eten als je niet tegen gluten kunt is heel verstandig en de enige manier om leefbaar te eten.

Wat ik bedoelde was verwijzen naar die scenes met die zich uitslovende moeder (in Brigittes verhaal een glutenvrije moeder, maar daar gaat het dus niet om) die geen waardering krijgt voor al haar nijvere inzet.

Mwah, we moeten de topic maar sluiten dan.

Fiorucci

Fiorucci

16-12-2012 om 15:18

Bromvlieg

Brigitte weet kennelijk niet beter denk ik..)

Rafelkap

Rafelkap

16-12-2012 om 15:26

Nou

bv restricties aan beeldschermen aan je kind opleggen maar wel zelf te veel achter de computer kruipen!
is dat ook een glutenmoedermoment?

dc

dc

16-12-2012 om 17:00

Rafelkap

Lol! Die discussie heb ik steeds met mijn man. Hij houdt nogal van regeltjes. Wat betreft snoep, eten na het avondeten, beeldschermtijd, etc. En vervolgens gelden al die regels niet voor hem

On topic, ik heb het altijd koud, dus kleed mijn kinderen altijd warm aan. Om ze vervolgens van school te halen in tshirt, met trui en jas in de hand en handschoenen enzo in hun tas

Nicky Lohs

Nicky Lohs

16-12-2012 om 18:59

Uitjes

Ik offer wel eens mijn tijd op voor een enorm leuk uitje met de kinderen wat ik zelf niet echt leuk vind. Vervolgens gaan ze alleen maar mee om mij een plezier te doen, haha. Of ik dek op zondagmorgen voor de kerk de tafel gezellig met broodjes en jus d'orange enzo, terwijl de kinderen alleen snel een boterham naar binnen willen schuiven. En ik zelf eigenlijk ook.

Vind het wel een heel ongelukkig gekozen term. En volgens mij valt dit ook wel een beetje onder de noemer hyperouder toch?

Ik weet er 1

kind op kdv van de jongste, die moeder vind ik zo hyper. Dat kind wil gewoon beginnen met spelen, maar moeder maakt er zelf een drama van dat ze echt weg moet naar haar werk, om centjes te verdienen, en ze komt hem na een paar uurtjes weer ophalen hoor, en dan gaan we samen lekker koken, zullen we dat doen, ja ik ga jou ook heeel erg missen, want jij bent mama's kleine poekie ventje...

blaaat blaat

vervolgens moet de leidster het kind in kwestie voor het raam tillen (arme leidster, kind is behoorlijk groot richting alle kanten) en dan moeten ze nog zwaaien en handkusjes geven en nog een keer zwaaien.

Zodra die moeder dan ein-de-lijk verdwenen is zie je dat kind opgelucht direct naar het speelgoed rennen.

Haha manda

Ja, zo'n zwaaimoeder. Op de basisschool van mijn kinderen zag ik dat ook weleens. Moeder die bij de kleuterklas stond te zwaaien terwijl de les al begonnen was, en dan bij het ophalen weer voor het raam stond te zwaaien, terwijl de les nog bezig was. Leek mij best een lief mens hoor, maar de juf zal er vast niet zo blij mee zijn geweest.

Zwaaimoeder

geweldig, inderdaad, die bestaan. Die dan nog jaaaaren mee de klas in gaan s'ochtends terwijl dat dan al jaaaaren niet meer mag.

best genant, als je 10 bent en nog zo'n zwaaimoeder hebt.

Vic

Vic

16-12-2012 om 23:35

Of 12

"best genant, als je 10 bent en nog zo\'n zwaaimoeder hebt"
Hier op het bovenbouwplein staat altijd 1 moeder. Alle andere kinderen komen zelf naar school, of worden uit een auto afgezet, maar zij is de enige die haar kind nog persoonlijk naar het schoolplein brengt. Alleen haar jongste zit nog op de basisschool, nu in groep 8, dus ze geniet er nog even van zolang het kan. Lijkt me dat ze er volgend jaar wel mee ophoudt

Bellefleur

Bellefleur

17-12-2012 om 09:32

Ja maar, ja maar

Wat als het kind zelf vraagt of mama nog in de klas komt in groep 8? Of vraagt of mama het kind van school haalt? (groep 8, school is 300 meter van ons huis)
Ben je dan een glutenkind?
Ik stond me lichtelijk te schamen op het schoolplein.
Oudste presteerde het om in groep 8 een beetje benauwd aan mij te vragen of ik hem straks niet naar de middelbare school bracht...

Vera*

Vera*

17-12-2012 om 09:39

Buurjongen

De buurjongens van mijn ouders werden nog tot en met eind groep 8 naar school gebracht. Het was nog geen vijf minuten lopen zonder oversteek (en vanaf boven kon je zo op het schoolplein kijken) en sjokte de jongen zo'n tien meter achter zijn moeder aan (en dat in groep 8).
Hij was schijnbaar erg blij en opgelucht dat zijn moeder in de brugklas niet mee naar school fietste.........

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.