Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Eline van Weelden

Eline van Weelden

15-09-2011 om 15:06

Ontwerpproject tu delft - kinderen, fiets en veiligheid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

28-09-2011 om 10:59

Annet

Dat ligt eraan. Het is net wat je bent gewend. Ik fiets al met terugtraprem sinds ik heb leren fietsen, ik ben veel gevaarlijker met handremmen, ik kan er niet aan wennen.

Annet

Annet

28-09-2011 om 18:57

Fio

Klopt, net wat je gewend bent.
Alleen voor de kleintjes zie ik het anders vanwege het automatisme waarmee ze toch met hun voeten remmen. Dan heb je dus geen bruikbare rem meer op de fiets zelf.

Annet

Annet

28-09-2011 om 18:59

Ja, zo'n fiets had oudste ook, met 1 handrem.
Heb jij ooit ze een noodstop laten proberen met die ene handrem?
Ik meen me te herinneren dat die het voorwiel afremde. Niet geschikt dus als enige rem (als de voeten op de grond staan). Bovendien klopt de maat niet bij kinderhanden, tenminst dat was bij de kinderfietsen die ik gezien heb, nooit zo. Wat knijpen in de hendel met een kinderhand heeft dan weinig effect.

Fiorucci

Fiorucci

28-09-2011 om 21:04

Annet

Maar hoe deden wij dat dan als kleintjes, vraag ik me af?? Ik weet heel zeker dat ik nooit een handrem had.

Annet

Annet

28-09-2011 om 22:10

Geen idee

Handremmen hadden we zeker niet. Ik heb het idee dat wij ook later een fiets hadden dan nu normaal is, maar dat zou ik moeten navragen bij mijn ouders. Wij woonden in de stad aan een drukke straat met de school om de hoek en de winkels vlakbij. Ik heb gaan herinneringen aan een eigen fiets of fietstochtjes. Foto's met fiets heb ik niet.
Vanaf mijn 8e woonden we in een dorp. Daar heb ik wel fietsherinneringen aan.

Misschien hadden onze ouders hetzelfde onveilige gevoel bij het afremmen met de voeten?

jessica 5

jessica 5

29-09-2011 om 01:00

Een waarschuwing

Waarschuwing op de fiets die steeds maar herhaald "kijk voor je". Scheelt mij heel wat geschreeuw met die twee van mij,die al vrolijk kletsend en achterom kijkend naar elkaar mij vaak een hartverzakking bezorgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.