Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
lisa

lisa

16-02-2017 om 17:37

Online kinderpsychologie cursussen

Hoi,

Ik zie de laatste tijd grote ophef over online kinderpsychologie cursussen. Deze cursussen zijn binnen 12 maanden af te ronden, terwijl hier vier-jarige opleidingen voor zijn.. anyway ik vraag me gewoon af tot in hoeverre je kunt ontwikkelen? Het zijn volledig e-lessen, waarbij je dus een stukje praktijk mist als het ware.

http://www.nha.nl/cursus/Hobby-en-vrije-tijd/Psychologie/psychologie/kinderpsychologie.aspx

Een traject van 48 lessen aan theorie maakt geen professional denk ik. En daarvoor ook nog eens een hoge bedrag voor betalen.. I dont know. Hoe denken jullie hierover?

Vogel

Vogel

16-02-2017 om 19:20

Persoonlijk

Zie ik geen grote ophef hoor.
Je kunt ook een boek lezen over opvoeding of psychologie, ik zou hier geen stuiver aan uitgeven.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-02-2017 om 19:36

wat wil je ermee?

Ophef? Waar dan?
Maar de vraag is vooral: wat wil je met de opleiding? Waarom wil je hem doen, wat verwacht je ervan, wat is je doel?

cursus

Dit is natuurlijk ook geen cursus die opleidt tot enig professioneel niveau, maar een cursus voor de geïnteresseerde hobbyist. Als je daar het geld voor over hebt, is daar toch niets mis mee?

lisa

lisa

17-02-2017 om 09:52

Online kinderpsychologie cursussen

Het is inderdaad geen opleiding die je opleidt tot professional. Het lijkt mij ook wel leuk om na zo een cursus je kind misschien wel beter kunt begrijpen of zoiets..

Lou

Lou

17-02-2017 om 11:07

Een cursus is een cursus

Het is gewoon een cursus, zoals er voor elk vak wat je ook kunt studeren cursussen zijn. lijkt me idd niet dat je daarna een professional bent. Als je het onderwerp interessant vindt kun je het doen voor thuisgebruik, maar meer ook niet. Wat is eigenlijk je vraag?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-02-2017 om 11:54

Onderzoekje

Ben je van NHA, of moet je een onderzoekje doen voor school?

liza

liza

01-04-2017 om 06:15

een alternatief...

Wat leuke initiatief. Ook erg bijzonders dat je dat voor je kind zou doen. Een alternatief voor cursus zou ook zijn echt goede selectie boeken doorlezen. (Het leeslijst kan je van gewone universitaire studieprogramma halen.) Cursussen zijn ook opgebouwd op basis van literatuur. Het maakt hetselfde uit maar bij boeken hoef je niet met schrijver mee eens zijn. Met lezen heb je vergelijkingsmateriaal genoeg om zelf opvattingen doen. Of daarna een cursus? Ook biedt cursus geen invalhoek. Met zelfstudie zou je zelf kunnen bepalen, zoek je meer iets wat spiritueel, medisch, innovatief etc. is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.