Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Niet naar partijtje, toch cadeautje?

Mijn dochter is uitgenodigd voor een verjaarsfeestje van een medepeuter op het kdv. Op de creche is het kennelijk gezellig, maar privé zien de dames elkaar nooit (overigens heeft mijn dochter sowieso geen contact met kinderen van het kdv buiten dat kdv om).

Dochter kan niet naar dat partijtje komen. Nu vindt mijn vriend dat we toch een cadeautje voor dat meisje moeten kopen. Het maakt mij allemaal niet bijzonder veel uit, maar eigenlijk vind ik dat dus niet nodig.

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie erover denken. Als je kind wordt uitgenodigd voor een feestje van een ander kind met wie het niet dik bevriend is, en kind kan niet gaan, moet je dan toch een cadeautje kopen?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

06-10-2011 om 12:21

Stuur een leuke kaart

zie titel

Zou ik niet doen bij een peuter

schoolkinderen is wat anders, die beseffen dat ze als iemand niet komt meteen een cadeautje 'mislopen' .

amk

amk

06-10-2011 om 12:32

Neu

en ook niet bij een schoolkind overigens. Tenzij zoals Izar al schreef je het kadootje toch al hebt liggen en het niet makkelijk naar het volgende feestje doorgeschoven kan worden.

(hier in de klas zijn 8 meisjes binnen 3 weken van elkaar jarig, dus dat doorschuiven is vrij makkelijk)

Fiorucci

Fiorucci

06-10-2011 om 15:17

Nee hoor

Nee hoor, dat doe ik alleen als het desbetreffende kind echt een goede vriendin is van mijn dochter.

Nee

Precies zoals fio het doet. En vaak (bij zo'n heel goede vriendschap) komt de gelegenheid om dat cadeautje te geven snel zat...omdat ze veel afspreken.

Nee

als mijn dochter wordt uitgenodigd en ze kan niet dan ook geen kadootje.

Valkyre

Valkyre

06-10-2011 om 18:56

Ik ben kennelijk in de minderheid. Ik heb een keer of drie, vier een (klein, onder de vier euro) cadeautje gekocht voor een vriendje van de creche. Ook al werd er alleen met familie een feestje gehouden. Ik vind het gewoon leuk, cadeautjes geven. Vaak zie ik bij Kruidvat van die mini-boekjes voor een euro, kaartje erbij, tekening erbij. Spruitje vond het ook heel leuk om iets te geven (al was het maar een tekening). En het cadeautje gaven we dan op de verjaardag op de creche. Maar dus wel bij vriendjes waar hij (daar of thuis) veel mee speelde.

groet, Valkyre

CAto

CAto

06-10-2011 om 19:49

Alleen

Bij een goed vriendje waarbij je het echt vervelend vindt dat je niet kunt komen en dan cadeautje meebrengen bij volgende speelafspraak (maar daar is hier niet eens sprake van - begrijp ik)

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-10-2011 om 20:25

Hier wel

Een aardigheidje voor de jarige tenzij het om een kind gaat met wie nog nooit eerder afgesproken is.

Rosa van der Zanden

Dani

Dani

06-10-2011 om 20:26

Hoeft niet, maar wel leuk

Ik vind het wel heel attent, leuk en aardig om toch een klein cadeautje of kaartje te geven/sturen. Gewoon even aandacht geven aan dit kindje dat jarig is en blijkbaar aangegeven heeft graag jullie kindje uit te nodigen. Het hoeft natuurlijk niet, maar is gewoon leuk en toont ook een beetje dankbaar te zijn voor de uitnodiging al kan je kindje niet. Ik denk dat dit altijd gewaardeerd wordt. Maar ik denk dat je dit moet doen vanuit je gevoel en niet vanuit of het wel of niet hoort. In ieder geval zou ik er er wel voor zorgen de ouders en kind even aan te spreken op te verjaardag en te feliciteren, op zich is dat ook al genoeg. als dit er ook niet van komt vind ik het wel erg ongeinteresseerd staan.

Nee

Ik zou dat niet doen. Een (eigengemaakte) kaart, zoals Inge M al voorstelde, lijkt me een goed alternatief in dit geval.

+ Brunette +

+ Brunette +

06-10-2011 om 23:32

Het hoeft niet, mag wel.

Als je er tijd en geld voor over hebt, kun je het doen. Maar volgens mij bestaat er geen etiquette dat het gebruikelijk is tóch een cadeautje te geven als je kind niet naar het feestje gaat. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk (beste vriendje, bevriende ouders). Als het cadeautje al klaarlag en het is niet iets heel persoonlijks dan geef ik het niet, heb ik mooi al iets voor de volgende jarige. Tenzij mijn dochter er al vanaf weet en het cadeautje heel graag alsnog wil geven.

Even omdraaien

Ik vind het al zo'n gedoe om op pad te moeten voor een cadeautje voor de feestjes waarvoor zoon is uitgenodigd. Ik zou het dus wel leuk maar ook een beetje vreemd vinden als zoon een cadeautje zou krijgen van een kindje dat hij niet heeft uitgenodigd. Het zou me het gevoel geven dat ik omgekeerd ook iets aan dat kindje zou moeten geven als dat jarig is, terwijl ik daar eigenlijk geen zin in heb.

En ik schrijf overal 'ik' omdat het niet zoon zelf is die de cadeautjes koopt.

Chris

Anne Carin

Anne Carin

07-10-2011 om 12:02

Helaas

Ik zou dat denk ik ook niet doen Temet. Zeker ook omdat jullie eigenlijk geen contact verder met hun hebben. Wel vriendelijk bedankt voor de uitnodiging maar, helaas, jullie zijn verhinderd.

Emmawee

Emmawee

07-10-2011 om 12:51

Kind

Als mijn kind er zelf over zou beginnen zou ik het wel doen. En anders zou ik het zeer waarschijnlijk wel bedenken, maar niet uitvoeren (vergeten, zeg maar).
Maar als ik het zou doen zou het iets heel kleins zijn van een euro ofzo. Een mooi potlood, krasboek, een velletje stickers ofzo. Niet omdat het moet, maar omdat het aardig is om uitgenodigd te worden.
Groetjes! Maw.

Serwe

Serwe

07-10-2011 om 14:09

Hangt er vanaf

Als mijn kinderen door schoolvriendjes worden uitgenodigd en om wat voor reden zijn ze verhinderd kopen we meestal nog wel even een cadeautje voor het kind. Dit vind ik een iets andere situatie omdat de kinderen nog heel klein zijn en eigenlijk sowieso niet echt vriendjes zijn. Ik weet niet of ik het in dit geval zou doen. Mijn kinderen werden op die leeftijd (nog) niet uitgenodigd op feestjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.