Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Marianne

Marianne

18-04-2013 om 14:57

Naam fase van 4 tot en met 12 jaar?

Weet iemand hoe je een kind noemt tussen de 4 en 12 jaar? Vroeger had je kleuter en schoolkind maar sinds we groep 1-8 hebben klopt dat ook niet helemaal.

Is er een woord voor?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Basisschoolkind

Noem ik dat. Overigens noem ik een kleuter nog steeds een kleuter.

Marianne

Marianne

18-04-2013 om 15:22

Meer

Een kind van die leeftijd is toch meer dan alleen de basisschool? Alle andere leeftijdsaanduidingen hebben ook niets te maken met waar ze in die fase naar toe gaan.

Baby
Dreumes
Peuter
Puber
Adolescent

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

18-04-2013 om 15:47

Ja,

je hebt gelijk; een kind is meer dan de basisschool. Maar feit is dat juist op deze leeftijd gigantsch veel basisvaardigheden worden geleerd die kinderen in de rest van hun leven volop zullen gebruiken.
Maar ja. Hoe noem je dan een verstandelijk beperkt kind in die leeftrijd?

Toch schoolkind

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kind
Meer kan ik er eigenlijk niet over vinden. Wat ik wel zie, is dat het begrip "kleuter" ook niet echt heel scherp afgebakend is en in andere landen/talen ook niet duidelijk is gedefinieerd (of zelfs ontbreekt).

Interbellum

Zo noem ik die periode altijd. De eerste verzorgingsintensieve jaren gehad en de puberteit nog niet in zicht. Wat mij betreft de rustigste periode van het ouderschap.

skik

Mea Proefrok

Mea Proefrok

18-04-2013 om 18:11

Hahaha skik

Tweede keer binnen 24 uur dat ik hardop moet lachen dankzij jou. Eerste keer was die hilarische posting over koppen boven het maaiveld.
En ja, ik zeg ook basisschoolkind. Of gewoon zesjarige ofzo. Groep-drie'er.

liora

liora

18-04-2013 om 19:12

Haha

Interbellum!! Die houd ik erin!

Ja die is echt leuk!

Interbellum... Gaat helaas niet op voor ons, maar misschien komt het nog wel

Overigens

Overigens is het verdwijnen van de aparte kleuterschool nu eindelijk ook tot het Forumbeheer doorgedrongen want ik zie dat de rubrieken Kleutertijd en Basisschoolleeftijd samengevoegd gaan worden.

Skik, dat interbellum, daar zit ik nou een beetje op te wachten. Dochter is wel al (net) vier, maar haar temperament nog niet, za'k maar zeggen. Ik vrees dat die van de peutertijd naadloos (helaas niet geruisloos) de puberteit inglijdt.

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

19-04-2013 om 11:47

Polletje

Een verstandelijk beperkt kind noem ik ook gewoon 'een kind', die noem ik niet anders dan een gezond kind. Alleen is de ontwikkelingsleeftijd lager. Maar ik noem mijn jongste zoon van zes geen dreumes. Een volwassende met een ontwikkelingsleeftijd van 2 jaar noem je ook geen peuter of kleuter meer

amk

amk

19-04-2013 om 14:14

Rafelkap

"Een volwassende met een ontwikkelingsleeftijd van 2 jaar noem je ook geen peuter of kleuter meer "

In het spraakgebruik tussen ouders en groepsleiders wordt de groep bewoners waar mijn zus zat, steevast aangeduid met: de kinderen. Groep van mijn zus is grotendeels in hun kindertijd, toen tussen 5 en 10 jaar, bij elkaar gekomen en de helft daar van zit nog bij elkaar. De andere helft is vertrokken dan wel overleden. Maar ze worden aangeduid als: de kinderen. In officieel overleg met het management hebben ze het over: de client als het over 1 persoon gaat, dat vind ik onpersoonlijk klinken.

Zijn er nieuwelingen bij dan worden ze nog wel aangeduid met bewoners maar kinderen is niet vreemd.

De leeftijd van die groep varieert nu van 37 tot 49. Het blijft grappig om te horen. Ik heb het ook wel eens gezegd toen ze allemaal zo rond de 25 waren. Maar nee, het is niet veranderd.
Er is weinig kinderlijks meer aan ze, behalve hun ontwikkelingsniveau.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.