Hanne.
09-01-2009 om 09:32
Muts of helm
Als goede moeder geeft ik mijn kinderen natuurlijk altijd een helm op als ze naar school fietsen ; )(Of dan in iedergeval toch als het glad is (zoals nu))
Maar...
helm op betekent geen muts op kunnen (ik krijg'm er echt niet onder, de helm gaat dan schuiven, en schuift voor de ogen), en geen muts op betekent hele koude oren, en bijbehorende huilende kindjes...(snik)
Wie heeft al een manier gevonden om muts en helm te combineren (of in iedergeval warme oren te houden?)
mar
09-01-2009 om 09:57
Muts
Bij ons heeft dochter al jaren een bivakmuts op opgehad. Van fleece of dunne wol. Tegenwoordig doet ze een "hoofddoekje" op, een driekantig sjaaltje van fleece of joggingstof.
Er zijn ook fleecemutsen die onder een helm passen. kijk maar eens op jako-o.nl. Daar hebben ze wel e.e.a.
amk
09-01-2009 om 10:15
Wielerzaak
er zijn speciale winddichte mutsen met flappen voor onder je helm.
Te koop bij de wielersportzaak. Kost wat, maar het werkt erg goed. En 1-size fits all.
groetjes,
Angela
marie
09-01-2009 om 10:20
Bandana?
Hallo
Ik deed de meiden dan zo'n band om het hoofd (soort muts, zonder bovenkant - geen idee hoe zoiets heet). Die ging dan over het voorhoofd, over de oren naar de nek en daar pastte dan de fietshelm precies boven.
Resultaat - geen koude oren, wel veilig.
Trouwens zelf draag ik zo'n band altijd in de winter. Ik krijg een heel "heet" hoof van mutsen + hele koude oren, omdat een muts altijd "omhoog kruipt". En het gaat mij nou juist om de oren.
Je zou trouwens ook nog oorwarmers kunnen proberen, maar die verkopen ze volgens mij niet overal.
succes
Hanne.
09-01-2009 om 10:22
Bedankt
ik zal eens gaan kijken naar die speciale mutsen, maar nog 2 vragen
-wat maakt deze mutsen zo speciaal dat de helm er niet meer overheen schuift (dat is nl het probleem)
-one size fits "all", Weet je toevallig of daar ook 4 jarige kleuters onder vallen?
amk
09-01-2009 om 11:21
Past
want mijn 3 jarige met een klein hoofd past 'm ook. Ik bent eigenlijk verbaast dat uberhaubt iemand 'm past. Ze ogen nogal klein, maar er zit veel rek in.
als het schuift moet je de helm opnieuw afstellen. ze zijn net zo glad als gewoon haar, maar het drukt het haar plat, dan veranderd de vorm van je hoofd natuurlijk en daarmee de pasvorm van de afstelling van de helm.
dc
09-01-2009 om 21:43
Beide
ik heb een muts gekocht die goed past en goed aansluit, en de helm gaat er makkelijk overheen.