Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Mooie momenten van de week

Op de radio hoorde ik het volgende interview: Janne Willems reist zonder enig middel van bestaan de wereld rond en vraagt mensen om op een kaartje een moi moment te tekenen. Ze doet dat al een aantal jaren en wellicht komt er ooit een tentoonstelling of een boek, dat weet ze nog niet. Maar ze wordt er vrolijk van. Voor het hele interview:
http://www.radio1.nl/item/244701-Janne%20Willems%20pukt%20mooie%20momenten.html

Toen dacht ik: dat lijkt me leuk, een draadje 'mooie momenten van de week'. Voor kleine, verhaaltjes, die toch bijzonder zijn.

Vandaar de uitnodiging om in dit draadje 'mooie momenten van de week' te delen.

Tsjor


Ulla

Ulla

08-12-2014 om 23:05

Mooi idee!

Nog even nadenken, hoor

tsjor

tsjor

08-12-2014 om 23:22 Topicstarter

Een begin en een einde

Het was al van vorige week, zaterdag een uitvaart in Gent (België) waar liederen van Oosterhuis gezongen werden die hier niet meer mogen klinken: 'Dan zal hij leven', 'Gij die weet' en "De steppe zal bloeien'. Met een prachtig koor.
En deze week: zelf op de blokfluit 'De steppe' gespeeld, met vijf mollen (!)

Tsjor

tsjor

tsjor

08-12-2014 om 23:24 Topicstarter

Sinterklaas dobbelspel gespeeld, met mensen uit Iran, Irak, Afghanistan, Oeganda, Kongo, Syrië, Ethiopië. Zo gelachen.

Tsjor

Suze

Suze

09-12-2014 om 08:14

Kus

Zoon van 12 (brugklas), die voor hij vanochtend wegging nog even naar boven rende en riep "kus!" Wil hij -gelukkig- ook nog steeds voor het slapen gaan.

Genieten...

rendierknuffel

Ik heb een heel stylish verantwoorde stoffen rendier, die gistermiddag opdook uit de dozen kerstspullen. Die heb ik gezellig op onze bank geplaatst, maar gisteravond was ik hem al kwijt. Tot vanochtend toen hij opdook in het bed van mijn 10-jarige zoon.
Ze willen zo graag groot zijn, maar soms zijn ze nog zo schattig klein....

Evanlyn

Evanlyn

09-12-2014 om 10:46

Geetje

Wat lief...! Mijn zoon kwam ik op de fiets tegen na het sinterklaasfeest op school. Hij riep: Mama, ik kreeg een geweldige surprise en dit is nu al de mooiste dag van mijn leven! Tja, toen was mijn dag ook goed...

Meerdere momentjes

Een heel leuk idee Tsjor! De mijne van de afgelopen week:

Zondag, zwemmen met het gezin. In het plaatselijk zwembad van een gemeente verderop omdat we helemaal geen zin hebben om wie dan ook tegen te komen.....

Zaterdagavond, tv-programma's gekeken die we allemaal leuk vinden

Ook zaterdag. Even met zijn allen door het huis vliegen, na drie kwartier buffelen door ons allen is het spik en span. We hebben te hard gewerkt om nog te kunnen koken en trakteren onszelf op patat.

Puber die onverwacht voor de deur stond. 'Ik heb een tussenuur en dacht ik ga even thee drinken met mijn moedertje.' (Ik moet inmiddels omhoog kijken, hahaha)

Schoonmoeder die even iets komt afgeven. Vanuit het raam zie ik nog net dat ze in MIJN jas in haar auto stapt. Even later komt ze met een rood hoofd maar gierend van de lach terug.

Hadewich

Hadewich

09-12-2014 om 14:22

Tijdens mijn postrondje

Ik had een poststuk dat niet in een brievenbus paste, dus ik belde even aan. Een meneer doet open, bedankt me voor de post en zegt: 'Mooi schort heb ik aan he?' Inderdaad prachtig, een keukenschort met daarop in mooie beginnende-schrijvertjes-letters: voor de allerliefste opa! Heerlijk momentje, en het eten wat deze allerliefste opa aan het koken was rook erg lekker!

Sinta

Sinta

09-12-2014 om 16:15

Hier de surprises

Afgelopen zaterdag surprises. Voor het eerst dat de kinderen zelf een surprise voor ons ouders gingen maken (en wij die voor de kinderen).

Op vrijdag kon het nog niet want dochters waren niet klaar. Dikke stress, want oudste (13)had ook nog veel huiswerk.
Maar we hebben gezegd we kunnen het volgende week ook nog vieren; maak je niet druk.
Maar toch zijn ze er samen uitgekomen en het was een pracht-surprise! Ze hadden er echt superveel werk ingestoken en hij was grappig en mooi.

En ze hebben dus heel goed samengewerkt en beide hebben hun sterke punten in de strijd gegooid. En de cadeautjes waren zo lief uitgezocht.

An het eind was het volgens de jongste (11) de mooiste sinterklaas ooit.

amk

amk

09-12-2014 om 17:33

afgelopen vrijdag

een geniet moment omdat we nu al jaren samen met onze dochter sinterklaas kunnen vieren. Met ons gekke stel, opa's, oma's halfzusjes, huidige vrouw, ex-vrouw en als verbindende spil mijn ex-man.

En deze week merk ik de effecten van mijn coachings traject, ik rond dingen af, zet dingen op en het gaat allemaal goed. Ik durf nee te zeggen en doe dat ook, ik sluit me af als het nodig is.

Ik ben een blij en tevreden mens deze week.

blij verrast

Hoe ouderwets blij verrast die pubers waren toen ze zondagochtend nog een cadeautje en snoepgoed in hun door mij gezette schoen vonden.

En dan hadden we zaterdagavond al Sinterklaas gevierd.

de week

Ik word blij van geven, vooral als ik daar de mensen die ik in mijn werk tegenkomen mee kan helpen. Dit was een mooie week wat dat betreft. Ik ritselde me suf!

Ik kookte extra veel en heb gister en vandaag 2 gezinnen die onvoldoende eten hadden zo kunnen helpen.

Een gezin dat is aangewezen op de Voedsel bank mag op kerstavond een 5 gangen diner komen nuttigen in een restaurant bij hen in de buurt. De alleenstaande moeder, studerende dochter en de dochter van 8 kunnen zich niet herinneren wanneer ze voor het laatst een restaurant hebben bezocht. Ik heb een meisje van 8 zelden zo blij zien kijken, Te zoet!

60 kaartjes voor een theaterstuk in een Amsterdams theater kon ik lospeuteren waardoor er volgende week 60 dak en thuislozen naar een voorstelling kunnen.

En mijn absolute hoogtepunt van de week (en het is pas woensdag Een vrouw die ik ken via mijn werk is jaren dakloos geweest, heroine verslaafd en heeft in de prostitutie gezeten. Ze is clean en heeft een vrijwilligersbaan in een daklozenopvang waar ze goud waard is. Sinds deze zomer heeft ze voor eerst van haar leven haar eigen huis. Maar ze slaapt al maanden op de bank omdat ze geen geld heeft voor een bed. Ik heb na wat rond bellen een gift geritseld. Een dag later stonden we samen in de ikea een bed met beddengoed voor haar uit te zoeken. Met een welverdiende hotdog toe.

Geven is echt leuker dan krijgen. En mn karmapuntenspaarkaart begint al lekker vol te lopen.

loof

loof

09-12-2014 om 22:32

mooi Swaen

Ik ben al een paar dagen in mezelf aan het zingen. Waarom? Omdat 14 jarige zorgenzoon eindelijk doorheeft dat hulp aannemen van zijn ouders geen schande is, de voldoendes vliegen ons om de oren en gisteren kreeg ik na een prachtig punt voor wiskunde ook nog van hem de opmerking: dat heb ik aan jou te danken. Mijn week kan niet meer stuk

caton

caton

10-12-2014 om 08:30

dit berichtje

Gister had ik nog een late bespreking op het werk en mijn dochter van 10 was mee. Zij ging op mijn computer filmpjes kijken en heeft dit bericht in word voor mij achtergelaten:

Hoi mama als je dit leest hoor je eigenlijk aan het werk te zijn maar voor een keertje mag het wel. Ik wou even zeggen nou ja eigenlijk even typen dat ik heel veel van je hou, en dat dat ook altijd zo blijft. als ik over of twee jaar ook een puber ben en heel veel ruzie met jou en/of zus maak, lees dit berichtje dan nog maar een keer want wat er ook gebeurd ik blijf altijd van je houden.
-xxx- je jongste dochter
Ps. Ik zou nu maar weer snel aan het werk gaan als ik jou was anders worden XXof XX boos dat je alleen maar zit te luiwammesen en niet aan het werken bent
Nu nog 3 snelle kusjes –xxx-

Caton

Wat ontzettend zoet!

Rafelkap

Rafelkap

10-12-2014 om 09:59

van alles

Mijn zoon die gisteren erop stond dat hij mij ging voorlezen in plaats van ik hem, een heel grappig boek Kweenie van Joke van Leeuwen. Hij had er heel veel lol in en wilde vanochtend in de drukke ochtendspits zelfs verder gaan. Jammer genoeg heb ik er dan geen rust voor, vanavond weer.

Mijn jongste zoon moest gisteravond heel hard lachen toen oudste hem even een kusje kwam geven toen hij ook naar bed ging. Daar heeft mijn oudste de laatste tijd een gewoonte van gemaakt, zijn broertje een nachtkusje geven (ook al slaapt hij al).

Oh en ik werd net nog blij dat ik wat kruiden vond in de turkse winkel die ik zocht voor de couscous vanavond. Had me overal rot gezocht. Leuke winkel eigenlijk, hier ga ik vaker naar toe.

Half a twin

Half a twin

10-12-2014 om 10:30

goed gescoord

Dochter gisteren thuis, helemaal trots. Ze had een 8 gescoord voor een gymonderdeel. Ze is geboren met een lage spierspanning dus onderdelen bij gym waar het op kracht aankomt zijn moeilijk voor haar. Nu had ze een acht voor een turnopdracnt. Zo trots!!

in bad

Manlief is in het buitenland. Oudste zoon is van 's morgens heel vroeg tot 's avonds laat weg voor zijn studie en sport. Jongste had ik ook maar heel kort gezien tijdens het avondeten. Dus, ik lag gisteren in bad toen oudste zoon thuis kwam. Als je nog even wil kletsen moet je boven komen hoor, riep ik. Eerst gebeurde er niets, maar toen ineens kwam ie met een kopje chocomel in de badkamer zitten vertellen. Jongste kwam er ook nog bij. Werd het me daar toch gezellig in de badkamer!

Sneeuwitje

Sneeuwitje

10-12-2014 om 11:51

Wat een leuke momenten

Heerlijk om te lezen, zo begint je dag goed!

Mijn momentje van gisteren: ik kwam even snel thuis na het werk, voordat ik dochter weer van korfbal moest halen. Zoon van 4 ging gezellig mee, dus net even eerder gegaan om nog even te kunnen kijken. Dan is het al genieten om even met zoon te kletsen, maar ook om te kijken naar dochter en hoe ze in een jaar tijd vooruit gegaan is. En dan tijdens het oefenwedstrijdje ook nog een mooi doelpuntje maken (waar ze zelf zichtbaar trots op was, want dat gebeurt nog niet zo heel vaak!!). Helemaal leuk even!

S.

Trijs

Trijs

10-12-2014 om 23:57

Mijn dag kan niet meer stuk.

Zoon van 9 jaar, wat rigide, faalangstig, gespannen, snel gefrustreerd, motorisch niet zo handig, heeft het regelmatig niet makkelijk met zichzelf.
Gister kwam ik thuis en begroette hij me met: mama, mijn dag kan niet meer stuk. Ik vroeg enthousiast naar de reden, en hij somde op:
De juf ging tracteren, ik had een 10 voor topo, ik heb gescoord bij voetbal, ik heb level x gehaald (zijn favoriete computerspel) EN we eten macaroni!

Ik kon hem wel opeten.

tsjor

tsjor

18-12-2014 om 23:18 Topicstarter

Vorige week

Hele felle dubbele regenboog.

Tsjor

tsjor

tsjor

18-12-2014 om 23:19 Topicstarter

Deze week

Dochter neemt even de tijd voor mij, ratelt alles bij elkaar en concludeert dat het fijn is om even bijgepraat te hebben. Was ook zo.

Tsjor

Werker

Werker

19-12-2014 om 10:42

Dat ik

Dat ik voor het eerst deze week in 2 jaar tijd weer rust kon vinden om spontaan mensen voor het eten uit te nodigen. Dat ik het gezellig vond en het me geen energie kostte die ik uit een ander potje weer moest bijvullen, waardoor het een sneeuwbaleffect werd van energietekorten.
En ik kreeg een telefoontje dat misschien deuren op een kier gaat zetten daar waar andere deuren gesloten werden. (werkgerelateerd)

Ook fijne momenten met mijn kinderen deze week

Woensdagmiddag had ik allerlei dingen op mijn to-do lijstje gezet, maar in plaats daarvan heb ik ruim een uur met mijn dochter bij de cavia's gezeten en met elkaar zitten praten, over haar studie enzo. Heerlijk.
Zoon kwam gisteren terug van de laatste dag met de uitwisselgroep duitse scholieren, ze gingen samen naar de Efteling. Hij had een heel goed humeur, want hij in bijn alle attracties geweest en nergens wachttijd, hij had het heerlijk naar zijn zin gehad.

Half a twin

Half a twin

19-12-2014 om 16:56

straatjournaal

Ik kreeg vanmiddag van de straatjournaal verkoper bij onze supermarkt een kerstkaart.
Hij zei: U bent altijd vriendelijk en zegt gedag, dat u geen krantje koopt is jammer maar daar kan een reden voor zijn. Fijne feestdagen!

Emmawee

Emmawee

19-12-2014 om 17:07

Half a twin

OH! Wat bijzonder.

neteret mut

neteret mut

19-12-2014 om 17:17

schoolrapport

van jongste dochter was zonder onvoldoendes. Knap van haar omdat ze van klas 4 tso (vergelijkbaar met havo) naar klas 5 aso (vergelijkbaar met vwo) gegaan is en dat betekende ook een nieuwe school met andere leraren/ boeken/ manier van toetsen enz. (en dan is het ook nog eens een "moeilijke " richting nl. wiskunde -wetenschappen)

Gisteren

Gisteren, vanaf 6 uur vertrokken van huis om te gaan werken. Ik werk op een schaatsbaan en gisteren was het topdrukte en ik zat in mijn eentje aan de kassa. Ik was om 16:00 uur klaar en super moe. Ik liep naar buiten om naar de parkeerplaats te lopen waar mijn zusje met mijn kindjes in de auto zou wachten. Dit is een padje van ongeveer 100 meter. Met mijn hoofd nog in gedachte zie ik mijn dochtertje van 6 het padje op rennen, en ik krijg een dikke knuffel. 50 meter verderop zie ik mijn zus en zoontje van 18 maanden aankomen. Mijn zoontje ziet mij en begint te rennen. Met zijn dikke worstenbeentjes loopt hij zo snel als hij kan, hij loopt daarbij bijna tegen een paaltje omdat hij sneller wil dan hij kan, en ik hoor hem "mama" roepen. Het moment dat hij bij mij is en ik "hoi schatje" zeg, krijgt hij een grote lach op zijn gezicht. Dit was voor mij zonder twijfel het mooiste momentje van de week! Saampjes lopen we met zijn drietjes hand in hand verder om over te gaan tot de orde van de dag......

tsjor

tsjor

20-12-2014 om 11:04 Topicstarter

Modernisering kerstverhaal

Gisteren kreeg mijn dochter het kerstpakket van de (naam winkelbedrijf), waar ze werkt. Daarin zat zo'n verlicht huisje, de eerste (Naam winkelbedrijf) in Enkhuizen. Dat moest natuurlijk bij de kerststal: mam, we gaan het kerstverhaal moderniseren: De drie wijzen kwamen van de (naam winkelbedrijf) en zij brachten mee...

Tsjor

caton

caton

20-12-2014 om 11:32

kerstviering

Van de week de laatste kerstviering op de basisschool meegemaakt. Het was in de kerk en de leerkrachten hadden er echt een feest van gemaakt. Feest omdat er een Kind is geboren. Dat was een mooi moment

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.